Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > IVF/ICSI foreldre




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-08-2007, 19:55   #21
Supermedlem
 
peanut-mamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,338
MP Rating: 100% (10)
peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Når dere skriver betale utgiftene selv, mener dere utgiftene som kommer over de 15 000kr?
__________________
JUNIOR Mars-04 MINI Oktober-07


Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?
peanut-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-08-2007, 20:08   #22
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 6,384
MP Rating: 100% (9)
Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Sitat:
Opprinnelig postet av Catalina
Fikk nå beskjed fra klinikken den gang de frøs, at vi måtte bare si fra innen 5 år når vi ville bruke de, og at det ble vanlige utgifter..... så skal vel ikke vi "straffes" for at vi fikk tvillinger heller da.....
Så bra!!
Pusa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2007, 17:26   #23
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Vest Agder
Meldinger: 1,596
MP Rating: 0% (0)
Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Sitat:
Opprinnelig postet av peanut-mamma
Når dere skriver betale utgiftene selv, mener dere utgiftene som kommer over de 15 000kr?
ja....
__________________
Storesøster født 03
Tvillingene født 06
Catalina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2007, 19:22   #24
lex
Veteranmedlem
 
lex sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 4,138
MP Rating: 0% (0)
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Med fryseegg kan man vel prøve så mange ganger man vil (så lenge man har egg altså) ? Koster vel ingenting heller? (Eller?)
__________________
Lykke kommer i mange størrelser!
lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2007, 21:15   #25
Supermedlem
 
peanut-mamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,338
MP Rating: 100% (10)
peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Sitat:
Opprinnelig postet av Catalina
ja....

Okey...
Siden jeg ikke kom opp i den summen,måtte vi jo betale alt selv
__________________
JUNIOR Mars-04 MINI Oktober-07


Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?
peanut-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2007, 23:25   #26
VIP-Medlem
 
Muggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 5,092
MP Rating: 0% (0)
Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Sitat:
Opprinnelig postet av lex
Med fryseegg kan man vel prøve så mange ganger man vil (så lenge man har egg altså) ? Koster vel ingenting heller? (Eller?)
Det kan man. Det koster kun medisinene man bruker.
__________________
Stolt mamma til to IVF-jenter!
Jan-06 & Jan-09
Tenk at vi skulle være så heldige!!


Hvil i fred, lille vakre Minstemann!
Muggi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2007, 00:01   #27
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 54
MP Rating: 100% (1)
idefix72 er som en lysfontene.idefix72 er som en lysfontene.idefix72 er som en lysfontene.idefix72 er som en lysfontene.idefix72 er som en lysfontene.idefix72 er som en lysfontene.idefix72 er som en lysfontene.idefix72 er som en lysfontene.idefix72 er som en lysfontene.idefix72 er som en lysfontene.idefix72 er som en lysfontene.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Sitat:
Opprinnelig postet av banana
Takk for svar.Dette var vel strent tatt en avsporing. Men: Tror du ikke klinikkene klarer å ta seg av slike avgjørelser? Jeg vil tro at de færreste velger bevisst å gå på en privatklinikk dersom man kan få et forsøk betalt av systemet. Men jeg har selvsagt forståelse for at man blir ned- eller bortprioritert av systemet i min situasjon. Allikevel, dersom jeg får et "gratis" forsøk så velger jeg nok å ta det. Jeg vil anta at klinikken klarer å prioritere de som har større behov (= færre barn) foran meg. Så derfor lurte jeg på hvordan praksis var.
Full støtte!

Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Idefix
idefix72 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2007, 17:51   #28
Supermedlem
 
mymlen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Moelv
Meldinger: 1,235
MP Rating: 0% (0)
mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Jeg har en fra før som ikke bor med oss, og vi har en sammen som vi klarte på egen hånd. Da vi måtte ha IVF (ISCI) for å få spiren i magen, så måtte vi betale alt selv.. (at alle somlet så mye at vi faktisk brukte godt over et år på å komme så langt, for ingen tenkte på å si ifra til oss at vi måtte gå privat er en annen historie så vi endte med lengre ventetid enn offentlig, MEN måtte betale alt selv)
__________________
Sitat:
Opprinnelig postet av Pipling
Mymlen har som vanlig helt rett!!
Mymlen
Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen
mymlen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-04-2008, 15:03   #29
Supermedlem
 
Endelig sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 878
MP Rating: 0% (0)
Endelig har en strålende fremtid.Endelig har en strålende fremtid.Endelig har en strålende fremtid.Endelig har en strålende fremtid.Endelig har en strålende fremtid.Endelig har en strålende fremtid.Endelig har en strålende fremtid.Endelig har en strålende fremtid.Endelig har en strålende fremtid.Endelig har en strålende fremtid.Endelig har en strålende fremtid.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

Ser at dette er en gammel tråd...

Men regelen er at det er antall barn dere har sammen, som avgjør om dere får søskenforsøk. Ett barn sammen gir søskenforsøk, to barn sammen gir ikke (gjelder som regel også tvillinger). Dette skal være uavhengig av hvor mange barn den ene har med andre. Får dere noe annet svar fra klinikken, ville jeg klaget og kranglet og søkt skriftlig om søskenforsøk (med utskrift av "regelen" om dekning fra NAV), med henvisning til at dere har ETT barn SAMMEN.

Egne fryseegg kan alltid brukes, så lenge mor og far fortsatt er sammen - disse er det dere som "eier". Det koster en symbolsk sum, ofte 1500 kroner, pluss eventuelle medisiner.

Dersom "din" offentlige klinikk har ledig kapasitet, hender det at de lar deg slippe til med private forsøk hos dem - utover de tre søskenforsøkene som det offentlige støtter.

Når det gjelder "betale alt selv", så betyr det å betale alt, du får ikke støtte til å dekke de 15 000 (eller mer), og må antagelig betale mer enn de 3000 kronene for selve behandlingen.

Håper dette var litt oppklarende for eventuelle nye som dumper innom tråden
__________________
E n d e l i g - mamma etter 11 ivf
- to herlige julimirakler 03 og 05
og tvillinggutter med termin 18.10, født 28.08.08, 33+0
Endelig er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-07-2008, 07:12   #30
Seniormedlem
 
Simba77 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,818
MP Rating: 100% (2)
Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.Simba77 har en strålende fremtid.
Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

har hørt at det kommer an på hjemmeboende barn jeg.Søskenbarnet mitt er samboer med en som har 3 barn fra før,og hun har 1 fra før.Da hannes barn bodde hos de,fikk de ikke prøverør.Men da barna flyttet til mor og de bare hadde et hjemmeboende barn fikk de prøverør.
__________________
november-05,ei bittelita jente født 12 februar-09,2230 gram og 48 cm
Simba77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:10.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com