Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Januar 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-08-2008, 23:00   #1
Supermedlem

Amaya sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Houston/s-Troendelag
Meldinger: 915
MP Rating: 0% (0)
Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.
Barnehagetilvenning

Noen flere som gaar igjenom dette i disse tider.
Troy har begynt i ny barnehage saa naa er det ny tilvenning. Det gaar ganske greit, men han graater veldig naar jeg forlater han.
Han skremte foresten de ansatte paa barnehagen her om dagen. Han sov i vogna si ute, og plutselig saa de lille Troy vandrende rundt paa lekeplassen helt alene. Hadde vaaknet han og klatret ut av vogna, tydeligvis ferdig med sovestunden. Naa faar han ikke sove ute lengre, maa sove inne slik at de kan foelge med paa ham

Alenemamma til Troy Des. 06

We worry about what a child will become tomorrow, yet we forget that he is someone today. ~Stacia Tauscher
Amaya er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 00:43   #2
Moderator

frk.X. sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Oppland
Meldinger: 3,675
MP Rating: 100% (1)
frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barnehagetilvenning

Synes eg ser han vandre i barnehagen aleine
Gammel 08-08-2008, 10:23   #3
Medlem

Akseliane sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Lørenskog
Meldinger: 182
Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.

Vi har ikke ny barnehage, men barnehagen har flyttet (med barn og personale) til splitter nytt bygg, der lillemor ikke er kjent. Selv om barn og voksne er de samme, har vi vært tilbake til start denne uken, føler jeg. Masse skriking når vi leverer. I tillegg er det dessverre også ferieavvikling for personalet, slik at det ikke alltid er "hennes" voksne som er på tidligvakt. I dag skrek hun bare litt, men hadde verdens tristeste lille ansikt da jeg vinket til henne gjennom vinduet når jeg var kommet på utsiden .. Og fra mandag kommer det nye barn på tilvenning, da blir det mer kamp om de voksnes fang og armer.. Huff!
Gammel 08-08-2008, 10:26   #4
Medlem

Akseliane sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Lørenskog
Meldinger: 182
Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.Akseliane er fantastisk mot andre.

Forresten, Amaya, hos oss må de ha på sele når de sover. Men nå i nybygget har de et soveskur, dvs. med tak og vegger, der veggene ikke er "hele", ribbe-vegger på langsidene, sånn at de evt. ikke kommer seg ut i det fri. Litt godt å slippe regntrekk på vognen, og få litt ly for vær og vind .
Gammel 08-08-2008, 10:48   #5
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,161
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har begynt med barnehage tilvenning vi også. Alexander begynte på mandag. Det ser ut til å gå veldig bra.
Jeg har ikke selv fulgt og hentet så mye. Mannen min og min mor har tatt seg av det denne uken siden jeg nettopp har begynt i ny jobb.
Jeg fulgte han i går og da var det en del gråting da jeg skulle dra. Ikke noe særlig kjekt, men det går jo heldigvis fort over da.

Amaya: skummelt med en liten tass som kommer seg utav vogna selv da.. Men som Akseliane sier, kan de ikek bruke seler på han da?
Gammel 08-08-2008, 18:44   #6
Supermedlem

Amaya sin avatar

Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.

Ikke morro i det hele tatt naar de graater og er triste naar man gaar fra dem. Barnehagen er flinke til aa ringe i loepet av dagen for aa fortelle hvordan det gaar. De sier at han klarer seg fint igjenom dagen, men kjeder seg litt med aa vaere inne med de andre smaa som gaar igjenom tilvenning saa han har faatt vaere litt ute med de litt stoerre barna.
De hadde proevd med sele men siden han ikke er vant det hadde han blitt helt rebelsk, og det gikk ikke bra i det hele tatt. Har ikke noe si for meg om han sover inne paa eget rom. De setter jo opp vinduer, og han er mye ute ellers saa han faar jo frisk luft.

We worry about what a child will become tomorrow, yet we forget that he is someone today. ~Stacia Tauscher
Amaya er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 21:06   #7
Supermedlem

LilleMy=) sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 519
Blogginnlegg: 1
LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.

Så skummelt.Her må de ha på sele.Men det går mest i innesoving,"snorkehiet" har 25 soveplasser.
Vi begynte på mandag og det går over all forventning,levering går som en drømm.Ser han blir litt lei seg,men ikke verre enn at det går over når han får øye på noen spennende leker Veldig klar for å dra hjem når vi henter da. Sovingen går sånn passe,ikke no grining,men han turner og synger noe veldig før han sovner.Er jo ikke vant til å sove med så mange andre

Men ting kan jo forandre seg da,man vet jo aldri.Jeg begynner ikke skolen før om en uke så han har korte dager og jeg kan være der om det er nødvendig.

De blir så store når de begynner i barnehagen,sambo ble våt i øynene første dagen vi hentet han
Gammel 08-08-2008, 22:37   #8
Seniormedlem

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,476
MP Rating: 100% (1)
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.

Oi. Her bruker de seler både i vogna og i stolene..De aller minste..for det er skummelt om de mister kontrollen og detter

Jeg begynte jo på jobb i bhg denne uka, men pga ferie blant de ansatte på avdelinga der Victor har begynt har jeg vært der denne uka, men de andre har "tatt seg av" Victor..Det har ikke vært enkelt..Onsdag neste uke skal vi på hver vår avdeling, så vi har brukt denne uka på tilvenning.. Det er vondt å se han hyle og skrike når de tar han og skal skifte bleie, eller når han skal sove osv osv..Men det er nok det som må til.. Også er han naturlig nok sjalu når jeg tar meg av de andre barna. det går veldig bra f.eks når jeg er til pause. Da skriker han i 1 minutt, så glemmer han meg og leker med de andre. Så jeg tror det blir mye bedre når jeg går over til den andre avdelinga. Om det skulle være noe krise så er jeg jo rett borti hugget, og vi vil være sammen når vi er ute..

Når det er sagt så er det jeg som er minst forberedt, som hadde glemt barnehagesekk til og med første dagen
Gammel 09-08-2008, 08:58   #9
Supermedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,189
Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.

Lillebror begynner på tirsdag og jeg er ganske spent. Men får de han til å sove og spise brødskive, så tror jeg han vil ha mye glede avå være i bhg.

Jeg begynner i jobb igjen på mandag, så jeg er nok vel så spent. I oktober er det jammen meg 2 år siden jeg jobbet sist.
Gammel 09-08-2008, 16:19   #10
Supermedlem

Amaya sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Tiki Vis post
Lillebror begynner på tirsdag og jeg er ganske spent. Men får de han til å sove og spise brødskive, så tror jeg han vil ha mye glede avå være i bhg.

Jeg begynner i jobb igjen på mandag, så jeg er nok vel så spent. I oktober er det jammen meg 2 år siden jeg jobbet sist.
Broedskive spising har det ikke blitt mye av i det siste. Merker at ved store forandringer i livet saa spiser han nesten ingenting.
Tror nok de vil ha mye glede av aa vaere i bhg ja, dvs naar de foerst er blitt vant til det.
Du faar haa lykke til tilbake i jobben

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:21.