Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Januar 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-07-2008, 09:32   #11
Supermedlem

Kavring sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,288
MP Rating: 100% (1)
Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Stor forskjell på barn i denne alderen?

Jeg synes Theo er ganske flink, men han er ikke i nærheten av hva Thea kan.

Han går selv. Kan gå opp trapper alene, men ikke ned. Jeg lat han ikke gå alene, fordi vi bor i blokk og hvis han faller ned trappa så slår han seg vel halvt i hjel. :redd:

Han spiser fint selv, men det blir litt klin. Noe faller ofte av på vei mot munnen.

Han forstår noe av det vi ber han om, men oftest står han bare å 'ser' på oss.

Han sier enkle ord som tørst, drikke, sko, mamma, pappa, Pat (postmann Pat er favoritten), bil, nei, ja, nam osv...

Men Upsi, er ikke Amalie flink til å prate og telle osv?
Så ikke jeg en film av henne her hvor du viste det?

Jeg synes nemlig også det er veldig stor forskjell på jevngamle barn i min barselklubb, det virker som om noen er motorisk flinke, mens andre er litt tregere fysisk, men mye flinkere til å prate og synge osv...
Gammel 31-07-2008, 10:27   #12
Moderator

frk.X. sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Oppland
Meldinger: 3,881
frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.

din thea høres veldig lik som guri untatt den delen med å gå ut aleine.
siden me bur på gard er det så mange farer. Så her er det haukeøyner ute
Men ho går opp og ned trappa og føler ho at ho ikkje vil gå ned trappa ein dag står ho og roper på oss til me kommer
Gammel 31-07-2008, 19:02   #13
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,680
Blogginnlegg: 42
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

jo amalie er flink til å prate og synger mye...så er vel der hu har tatt i litt..

men gosj..nå begynner jeg å bli utålmodig...er så dritt lei kryping

Velkommen til Upsis verden
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-07-2008, 19:36   #14
Supermedlem

Xitra sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 531
MP Rating: 0% (0)
Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.

Hun kommer seg nok raskt på beina når hun er klar for det, Upsi Thea er ikke i nærheten så flink som Amalie til å prate og synge f.eks.

Vi har tatt sånn antiskli tape på trappetrinnene og har 3 etg i huset, så det sier seg selv at innimellom har ikke hun orket å vente på at jeg skal gå opp med matvarer og andre ting mens hun har måttet vente på meg nede. Hun begynte å gå trapper da hun var 8 måneder, men det er kunn ca 1 måned siden at jeg lot henne gå selv. Hun er forsiktig fordi om hun er "flink" motorisk sett. Holder seg alltid fast når hun går nedover korte trappetrinn. Hun har nemlig slutta å snu seg, men hun går ikke riktig vei ned trappene inne i huset nei. Det går ikke
Det er tydelig at det er veldig stor forskjell på ungene. Jeg sammenlikner litt med ei som er 4 måneder eldre enn Thea, og hun er kjempeflink til å prate i tillegg til å være motorisk flink. Hun sier f.eks "mamma, glad i deg" Gleder meg til jeg får oppleve det

Thea er veldig opptatt av hvor vi befinner oss også, så når jeg lar henne gå ut alene, tør hun ikke gå langt. Hun kan stille seg ved bilen hvis jeg har sagt at vi skal ut å kjøre tur. Eller hun går inn i garasjen og leker med vogna si. Vi har lang og oversiktlig vei alle veier og hun har aldri gått lenger enn 5 meter unna hus døra dersom vi ikke har vært ute sammen med henne. Hun passer alltid på at hun ser oss før hun går noen steder, så det er mulig at hun er flink på det området der. Jeg vet bare ikke helt hvor mye jeg skal la henne få gjøre. Det er jo tydelig at hun blir glad og stolt når hun får gjøre det samme som større barn får gjøre. Og at hun får skryt når hun f.eks kaster rasket i søppelbøtta når jeg har bedt henne gjøre det.
Gammel 31-07-2008, 20:00   #15
Supermedlem

Amaya sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Houston/s-Troendelag
Meldinger: 1,077
Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Xitra Vis post
Hun sier f.eks "mamma, glad i deg" Gleder meg til jeg får oppleve det
Troy sier oove you mommy
Han er en skikkelig skravleboette da og har saa smaatt begynt aa sette sammen smaa setninger. Jeg er faktisk overakset over at han prater saa mye som han gjoer siden han laerer to spraak, men ser helt klart at det gaar bedre med norsken enn med engelsken. Skal bli spennende aa se hvordan det gaar naar han begynner i ny barnehage. De fleste er yngre enn han, og jeg har hoert at det kan foere til at de stagnerer litt.

Alenemamma til Troy Des. 06

We worry about what a child will become tomorrow, yet we forget that he is someone today. ~Stacia Tauscher
Amaya er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-07-2008, 20:02   #16
Supermedlem

Xitra sin avatar

Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.

Så koselig Amaya
Den eneste "setningen" Thea har sagt, er "vo æ vo æ vo æ sky...."
Det er fra Bjørnen i det blå huset (Hvor er hvor er hvor er skygge)
Gammel 31-07-2008, 21:05   #17
Supermedlem

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 1,022
Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.

Det er veldig store individuelle forskjeller på barn, men så må vi heller ikke glemme at utviklingen skjer utrolig raskt nå. Jeg satt nettopp og så på bilder fra i våres, og kunne nesten ikke tro at det var samme jenta jeg så på - hun var jo så utrolig babyaktig, mens jeg syns hun er så stor nå. Men alt er relativt, da
Gammel 31-07-2008, 23:05   #18
Supermedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,208
Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.

Upsi vi er nok mere i samme båten Ser liksom ikke for meg min krabbegutt gå forran meg i butikken med et bærenett.

Men han benytter en hver anledning å komme seg ut på trappa og helst smelle igjen døra. Hender jeg ikke springer etter på flekken når jeg ser han ut fra kjøkkenvinduet, men han kommer ikke lengre ned en på nederste trappetrinn før jeg er der. Tror ikke han har noen forståelse i forhold til hvor han går hen.

Vi har trappegrinnene på, har 3 etg. men han krabber opp og ofte baklengs ned selv, liker best å gå bak han, spesielt den ene trappa so er bratt og lang.

Han spiser mye selv, men har ikke full kontroll på skjea enda, så han spiser ikke Yogurt og flytende midag selv enda.

Ellers er han ikke redd en ting. Sist i dag sto han på knærne i plaskebasenget og brølte som en ape og var tøffere enn toget og skremte to 4åringer.
Og i basenget er den eneste plassen jeg har sett han stå uten å støtte seg flere ganger.

Sist endret av Tiki; 01-08-2008 kl 07:54.
Tiki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-08-2008, 01:24   #19
Seniormedlem

lijander sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 2,772
Blogginnlegg: 1
lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er store forskjeller på barn ja. Hadde aj fått lov til å gå alene på butikken (altså at jeg ikke holdt han i hånda), så hadde alt i hyllene ligget på gulvet

Du kjempet så tappert, men kroppen sa stopp. Måtte du ha funnet freden nå, lille R.
lijander er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-08-2008, 21:13   #20
Supermedlem

Xitra sin avatar

[quote=Tiki;7252236]
Sist i dag sto han på knærne i plaskebasenget og brølte som en ape og var tøffere enn toget og skremte to 4åringer.
quote]

Haha
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:34.