Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Januar 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-09-2008, 19:58   #11
Veteranmedlem

AnneK27 sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,223
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.
Sv: trass?

Kristine får sitte i stolen sin midt på gulvet eller i vogna borte fra noen andre en stund og er blid som en lerke etter et min eller to.
Den største staheten har ikke kommet ennå men hun er bestemt ung dame for det. Hun kan avledes mye fremdeles og det er deilig
Gammel 10-09-2008, 21:25   #12
Supermedlem

Amaya sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Houston/s-Troendelag
Meldinger: 1,077
Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.

Her opplever vi trass ja. Han har aldri likt at jeg lager middag, saa da er det hyling fra ende til annen. Han har begynt aa legge seg paa gulvet aa hylgrine om han ikke faar det som han vil. Han smygtitter paa meg for aa vaere sikker paa at jeg foelger med. Her gaar det ganske greit i butikken, det er vaerst om han faar noe, for han nekter aa legge det paa baandet saa jeg faar betalt (har ikke noe aa si om det er hans melk eller sjokolade, han nekter aa gi det fra seg).
Synes det er vaerst naar jeg er sliten for da er ikke taalmodigheten saa god som den burde vaere.

Alenemamma til Troy Des. 06

We worry about what a child will become tomorrow, yet we forget that he is someone today. ~Stacia Tauscher
Amaya er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-09-2008, 23:56   #13
Moderator

frk.X. sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Oppland
Meldinger: 3,881
MP Rating: 100% (1)
frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.

eg synes dei er litt gossine i den alderen eg, alt kommer så kjapt, når dei aksepterer at mamma ikkje gir etter og blir ydmyke
Gammel 11-09-2008, 00:43   #14
Supermedlem

Fjordalv sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 652
Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.

Raserianfall har vi levd med i flere måneder allerede. Det som er mer nytt er at hun svarer nei uansett hva vi spør henne om. Det virker som det er en beinmargsrefleks. Derfor har vi samtaler som dette:

Jeg: Er du sulten?
Bøllefrøet: Nei.
2 sek senere.
Bøllefrøet: Mat?
Jeg: Ja, mat. Vil du ha litt toast? *holder ut brødbit*
Bøllefrøet: *rister på hodet og dytter vekk hånden min* Ne-eh.
2 sek senere
Bøllefrøet *holder ut hånden og tar brødbiten* Toas! *spiser*

Å handle mat alene sammen med henne gjør meg fullstendig utslitt og tar fryktelig lang tid, og jeg ender som regel opp med en del kompromissvarer. Men nå skjønner jeg faktisk utsagnet "du er så søt når du er sint".
Gammel 11-09-2008, 09:16   #15
Medlem

Akseliane sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Lørenskog
Meldinger: 184
Akseliane har mye å være stolt av.Akseliane har mye å være stolt av.Akseliane har mye å være stolt av.Akseliane har mye å være stolt av.Akseliane har mye å være stolt av.Akseliane har mye å være stolt av.Akseliane har mye å være stolt av.Akseliane har mye å være stolt av.Akseliane har mye å være stolt av.Akseliane har mye å være stolt av.Akseliane har mye å være stolt av.

Her er også viljen under heftig utprøving, vi måler krefter hver dag. Hun er i tillegg ganske verbal, og har lært seg noen sentrale fraser, "vil ikke", "nei", "ikke nå", "min", "min tur", "jeg å".. De siste dagene er det "vil ikke mat", "vil ikke pysj", "vil ikke klær" etc.. Jeg synes også det kommer ganske tidlig i forhold til mine to andre barn, men det er mulig at tiden har dempet minnene litt. Hun kan også det med å hyle hele veien hjem, ligge på gulvet og rase, de fleste triksene er der. Må være ganske kreativ for å avlede noen ganger, ja, og når man er trøtt og/eller har dårlig tid, blir det ikke så lett å finne på noe..
Gammel 11-09-2008, 10:50   #16
Supermedlem

Xitra sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 531
Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.

hahahahah Deilig å lese at det ikke bare er min som er sånn
Gammel 11-09-2008, 23:20   #17
Seniormedlem

lijander sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 2,772
Blogginnlegg: 1
lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.

Når vi er på butikken må jeg jo innrømme at vi gjerne kommer hjem med mer enn planlagt Men jeg lar han ikke plukke hva som helst, som regel ender vi opp med en del ekstra pålegg, men det gjør jo ikke noe (bortsett fra at AJ har fått "viljen" sin.. )

Du kjempet så tappert, men kroppen sa stopp. Måtte du ha funnet freden nå, lille R.
lijander er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2008, 23:23   #18
Veteranmedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,244
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.

I dag skulle han IKKE ha på seg klær. Og, vips, så var jeg ti minutter forsent på jobb
Gammel 11-09-2008, 23:42   #19
Seniormedlem

lijander sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 2,772
Blogginnlegg: 1
lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.

Hehe, der er heldigvis AJ ganske grei å ha med å gjøre. Men nå har jo jeg alltid all verdens med tid da ( i realiteten, men jeg kan da stresse likevel..) Har jo ikke noen jobb å rekke

Men når det kommer til mat..tell me about it! Han er ikke mye lett å ha med å gjøre der nei.. Og vips, så er tålmodigheten til mammaen borte

Du kjempet så tappert, men kroppen sa stopp. Måtte du ha funnet freden nå, lille R.
lijander er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:55.