|
|
|
10-09-2008, 19:58
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,223
|
Kristine får sitte i stolen sin midt på gulvet eller i vogna borte fra noen andre en stund og er blid som en lerke etter et min eller to.
Den største staheten har ikke kommet ennå men hun er bestemt ung dame for det. Hun kan avledes mye fremdeles og det er deilig
|
10-09-2008, 21:25
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Houston/s-Troendelag
Meldinger: 1,077
|
Her opplever vi trass ja. Han har aldri likt at jeg lager middag, saa da er det hyling fra ende til annen. Han har begynt aa legge seg paa gulvet aa hylgrine om han ikke faar det som han vil. Han smygtitter paa meg for aa vaere sikker paa at jeg foelger med. Her gaar det ganske greit i butikken, det er vaerst om han faar noe, for han nekter aa legge det paa baandet saa jeg faar betalt (har ikke noe aa si om det er hans melk eller sjokolade, han nekter aa gi det fra seg).
Synes det er vaerst naar jeg er sliten for da er ikke taalmodigheten saa god som den burde vaere.
|
|
10-09-2008, 23:56
|
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2004
Sted: Oppland
Meldinger: 3,881
|
eg synes dei er litt gossine i den alderen eg, alt kommer så kjapt, når dei aksepterer at mamma ikkje gir etter og blir ydmyke
|
11-09-2008, 00:43
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 652
|
Raserianfall har vi levd med i flere måneder allerede. Det som er mer nytt er at hun svarer nei uansett hva vi spør henne om. Det virker som det er en beinmargsrefleks. Derfor har vi samtaler som dette:
Jeg: Er du sulten?
Bøllefrøet: Nei.
2 sek senere.
Bøllefrøet: Mat?
Jeg: Ja, mat. Vil du ha litt toast? *holder ut brødbit*
Bøllefrøet: *rister på hodet og dytter vekk hånden min* Ne-eh.
2 sek senere
Bøllefrøet *holder ut hånden og tar brødbiten* Toas! *spiser*
Å handle mat alene sammen med henne gjør meg fullstendig utslitt og tar fryktelig lang tid, og jeg ender som regel opp med en del kompromissvarer. Men nå skjønner jeg faktisk utsagnet "du er så søt når du er sint".
|
11-09-2008, 09:16
|
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Lørenskog
Meldinger: 184
|
Her er også viljen under heftig utprøving, vi måler krefter hver dag. Hun er i tillegg ganske verbal, og har lært seg noen sentrale fraser, "vil ikke", "nei", "ikke nå", "min", "min tur", "jeg å".. De siste dagene er det "vil ikke mat", "vil ikke pysj", "vil ikke klær" etc.. Jeg synes også det kommer ganske tidlig i forhold til mine to andre barn, men det er mulig at tiden har dempet minnene litt. Hun kan også det med å hyle hele veien hjem, ligge på gulvet og rase, de fleste triksene er der . Må være ganske kreativ for å avlede noen ganger, ja, og når man er trøtt og/eller har dårlig tid, blir det ikke så lett å finne på noe..
|
|
|
11-09-2008, 10:50
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 531
|
hahahahah Deilig å lese at det ikke bare er min som er sånn
|
|
11-09-2008, 23:20
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 2,772
|
Når vi er på butikken må jeg jo innrø mme at vi gjerne kommer hjem med mer enn planlagt Men jeg lar han ikke plukke hva som helst, som regel ender vi opp med en del ekstra pålegg, men det gjør jo ikke noe (bortsett fra at AJ har fått "viljen" sin.. )
|
|
|
11-09-2008, 23:23
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,244
|
I dag skulle han IKKE ha på seg klær. Og, vips, så var jeg ti minutter forsent på jobb
11-09-2008, 23:42
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 2,772
|
Hehe, der er heldigvis AJ ganske grei å ha med å gjøre. Men nå har jo jeg alltid all verdens med tid da ( i realiteten, men jeg kan da stresse likevel..) Har jo ikke noen jobb å rekke
Men når det kommer til mat..tell me about it! Han er ikke mye lett å ha med å gjøre der nei.. Og vips, så er tålmodigheten til mammaen borte
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:55.
|