Snuppa er det, veldig mye noen ganger, noen ganger ikke..
MEN jeg har tenkt mer og mer på det nå i ettertid.. for hun er lite skeptisk nå enn hun var fra hun var bitteliten..
Da hun var bittebitteliten.. (nyfødt+) så kunne hun ligge å sove/slape av i fanget vårt.. å PLUTSELIG slå ut med armene akkurat som vi voksne gjør om vi føler at vi faller f.eks.. og hun ble helt stiv og redd en stund før hun roet seg...
Da vi gikk i trapper var hun helt stiv av skrekk og skrek som oftes med en gang vi begynte på første trinnet.... dette har fortsatt i stor grad.. men

og jeg har funnet en bæreteknikk som hun er komfertabel med (på hofta med kroppen hennes vendt inn mot vår...), så dette går av seg selv nå.. men med en gang noen fremmede bærer henne ned trappa på en annen måte enn oss.. da blir hun slik stiv og redd og vil ned....

Dagmamma`n reagerte bl.a på¨dette.. å lurte på om vi hadde hatt episoder i trappa.. men det har vi jo aldri hatt...
Da hun ble noen mnd gammel og "standard-lekene" for babyer er å hoppe i fanget, bli løftet fort opp i lufta (dårlig å forklare.. men dere skjønner sikkert?? ) å generelt å bli tulla med... da ble hun sånn gravalvorlig igjen, stiv og redd... slo ofte ut med armene og likte det ikke.. så automatisk gjorde vi aldri mer dette med henne.. for vi ville jo ikke skremme henne.. Mens andre babyer hyyylte av fryd og gammen måtte vi holde oss til de rolige bevegelsene...
Vi har saaaaakte men sikkert "trent" henne på at dette egentlig kan være gøy, så hvis hun er blid, opplagt og med på leken nå så kan det gå ganske voldsomt for seg

Moro å se at hun også endelig kan hyle av latter og kose seg liksom...
Men dette var i en periode hvor alt var nytt og spesielt for oss, og jeg tenkte ikke mer på det i stor grad... men tenkt mer og mer nå.. og lurer på hvorfor hun var så redd høyder, slo ut med armene og ble stiv av skrekk i trappa... Ekkelt da, for hun har jo ALDRI falt ned, eller blitt skadet på noe måte.. å siden hun var sånn allerede på sykehuset...
det er da tankene mine kommer.. kan det ha skjedd noe på sykehuset med henne som vi ikke fikk vite? at de mistet henne eller lignenede???? eller er noen barn bare sånn helt av seg selv som person?
Vil høre litt erfaringer, tanker fra dere før jeg innerst inne gir sykehuset skylda... for det er det som står sterkest og murrer i hodet om dagen.. at det skjedde noe da de hadde henne med på disse kontrollene ect.. den ene gangen hun var på kontoret deres mens vi fikk sove en stakkars time på 3 døgn... ect