|
 |
|
17-01-2007, 21:56
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,450
|
Familiemiddager til de små
|
|
Spiser deres små deres middag nå eller fremdeles egen mat/glass??
Hva har dere til middag som de små også kan spise?
Kommer liksom ikke på noe annet en kjøttkakemiddag eller fiskeboller..
Snuppeline er småspist og jeg gidder ikke lage middag til henne lengre så jeg syns hun kan begynne å spise vår mat..
|
|
|
17-01-2007, 22:07
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 2,628
|
Sv: Familiemiddager til de små
|
|
Har og ei som er hyper småspist så føler at middagsglas er helt bortkasta. blir glas mat inni mellom.
Vi har latt ho få "smaksprøver" av dette
fiskekaker og poteter
kjøttkaker og poteter
kylling filee og ris
spagetti og kjøttdeig
lasange
hjortekjøtt
laksefilee
ja det var vel det eg kom på. Har alltid grønsaker til og poteter,ris eller pasta. Ho får og smake på mais tomat og agurk og ost når vi har feks pastasalat eller anna salat. Elsker tomatar!
Favoritt glas mat er fiskebollar og spagetti. Då går det nesten 1/4 av glaset noko som er masse for ho å vere.
Når vi var på Tenerife var det verre. Vi åt pizza eller pasta eller pommes frites i ei veke  Einaste som var godt å ete der,snuppa åt med liv og lyst der nede. Trudde eg skulle dåne, den italienske maten falt i smak. Men kan jo ikkje oppfostre ho på pizza og pasta kvar dag heller
|
17-01-2007, 22:17
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Utpå bøgda!!
Meldinger: 2,908
|
|
|
Her spises det som oftes det vi spiser.. Alt fra fisk til kjøtt. Ofte moses forskjellige grønnsaker,poteter,saus og evt fisk/kjøtt sammen og hun får det. Hender en sjelden gang hun får kjøpeglass.
Lager som oftes såpass stor middag at det er rester nok til at det kan fryses ned i middags glass til tuttemor.
Fiskepinner
fiskeboller
fiskepudding
koketorsk
sei
fiskegrateng
kjøttkaker
kjøttdeig
kylling
...det var det jeg kom på nå..
17-01-2007, 23:51
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,626
|
|
|
*fiskeboller
*fiskekaker
*fiskefilet
*fiskesuppe
*kjøttkaker
*kjøttboller
*hamburger
*kotelett
*steik (sur, kalv, svin, okse, lam)
*falafel
*lasagne (favoritt)
*potetgratenger
*pasta med pesto/tomatsaus, prøver litt med ostesaus av og til
*bakt potet
*kokte grønsaker
*ovnsbakte grønsaker
*ris
*couscous
*linser
*pizza
*blodpudding, da spiser ho til det tyter ut av ørene, og nekter å spise noe annet enn det.
Blodpudding oppfattes også av begge jentene som fingermat, men bedre det, enn at de ikke spiser..
Store Trollet spiste taco og salater da ho var like gammel, men så var hun skarpere i tennene og ikke minst skarpere i gommene enn det Vesle Trollet er
|
18-01-2007, 00:12
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 3,575
|
|
|
Mira får alt det vi spiser, det er veldig variert.
Grøt er historie, brødskiver går det en del av, og lunch er som oftest frukt/bær evt. blandet med Youghurt naturelle.
|
18-01-2007, 08:19
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vest er Best:-)
Meldinger: 1,902
|
|
|
Celine spiser også det meste, skjærer i småbiter, eller om det er mykt nok får hun spise det i hånda.. Tar sjangser jeg, finner fort ut om hun tåler det elle rikke, eller om det settes i halsen  Pølser er det beste snuppa får, da gir jeg henne hele pølsa i hånda og hun tygger hjertelig. Sånne runde lefser vi har til taco spiser hun også. Servelatpølse i tomat saus er favoritten. Her er vi også småspist egentlig..
|
18-01-2007, 09:05
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nes i Akershus
Meldinger: 4,800
|
|
|
Benedikte spiser alt det vi spiser.
Hun er ikke så glad i å bli matet, så vi prøver å unngå for mye saus på maten hennes, så hun kan spise selv.
|
18-01-2007, 09:31
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,007
|
|
|
Netta spiser også alt egentlig, men noen dager passer det litt dårlig å spise alle sammen sammen. Det er når hun har spist dårlig i barnehagen og er SULTEN med en gang hun kommer hjem. Da har jeg små poser med frossne grønnsaker i fryseren (Om jeg ikke har ferske da, men disse tar det veldig kort tid å koke) Jeg har aspargesbønner, erter, små gulerøtter og blomkål. Koker opp litt av disse og koker litt pastaskruer eller skjell eller lignende. Steker en fiskekake eller medisterkake eller hva jeg har i frysen og dette er kjempegodt!! Hun er ikke så veldig glad i sauser, så det dropper vi, men om jeg har littegrann mais så er det fest. Lar henne plukke litt ved siden av at jeg mater henne.
|
|
|
18-01-2007, 10:13
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 5,678
|
|
|
Hun spiser stortsett vår middag, men vi bruker også glass innimellom!
Et utvalg av det hun får er; Kyllingfileet, svinekjøtt, laks, kjøttkaker, fiskekaker, gryter, spaghetti osv. Av tilbehør får hun potet, ris, pasta, grønnsaker,saus..
|
18-01-2007, 11:16
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2006
Sted: hjemme:P
Meldinger: 4,806
|
|
|
Tja... HVIS hun spiser så spiser hun enten glass eller så spiser hun det vi spiser... om det ikke er for sterk mat e.l...
HUn har smakt det meste av det som er nevnt over her, ingen favoritt middag enda siden alt er kjedelig å spise om dagen
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:19.
|