Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-10-2008, 17:34   #1
Seniormedlem

Karina sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 2,939
MP Rating: 0% (0)
Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.
Bergans klær til voksne

Jeg og skal ønske oss gavekort på sportsbutikk til jul for å kjøpe oss ett skikkelig Bergans sett (bukse/jakke) hver. Det skal være vind og vantett + pustende. Til bruk hele året. Hva anbefaler dere og hvor har de best utvalg (evt. om noen butikker er billigere enn andre) Vi må ønske oss gavekort fra en spesiell butikk slik at vi ikke ender opp med mange forskjellige butikker og ikke får kjøpt noe skikkelig

16.08.08 Bryllupstråd Bilder fra den store dagen
Karina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 20:22   #2
Supermedlem

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,460
Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bergans klær til voksne

OBS sport er ofte litt rimeligere enn sportsbutikkene, men vet ikke om de selger gavekort. Ellers er det kanskje endel salg på nyåret uansett?
Grevlingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 20:59   #3
Seniormedlem

Simba 1 sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,624
Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba 1 har et ubeskrivelig bra rykte.

Har vann/vind tett supertynn Bergans jakke, den kan strengt tatt brukes hele året dersom du har ullgenser under vinterstid. På sommeren er den ypperlig på litt sure dager. Kostet ca 1400,- på en sportsbutikk for ca 3 år siden.

Vet de hadde matchende regnbukse også, men ble ikke kjøpt da. Og i ettertid ble det kjøpt et annet merke.
Gammel 19-10-2008, 23:41   #4
Medlem

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 213
1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.1stTimeMommy har en strålende fremtid.

G-Sport har mye fint, inkl. Berganstøy. Ikke spesielt billig der, men de har jo tilbud innimellom så det gjelder å følge med.

Jeg fikk anbefalt en jakke der som ifølge selger oppfylte alle kravene dine, og den så fin ut....det er vel den som brukes i reklamen for "71 grader nord", mener jeg. Men i "mine øyne" blir den for tynn. Softshell og Gore-tex er jo veldig tynne så de passer etter min mening best om våren og høsten når det ikke er for kaldt. (Bergansjakken kostet 3599,- om jeg ikke husker feil.)

Siden jeg ikke har noen ønsker om å måtte enten gå kledd i ull eller bytte klær flere ganger om dagen, for å holde varmen gjennom vinteren, så må jeg ha en tykkere og varmere jakke.

Helly Hansen har et par bra jakker på Obs! Koster 2499,- Obs! har ikke Berganstøy, tror jeg.

Stormberg har også mye fint. Nettbutikken har for tiden masse gode tilbud, og ettersom jeg har sans for filosofien til eieren av dette merket/butikken, så kjøper jeg gjerne klær derfra. Har hørt mye bra hva kvaliteten angår også, og det er jo intet minus.

Sist endret av 1stTimeMommy; 19-10-2008 kl 23:44.
1stTimeMommy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 23:55   #5
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 21,693
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har to jakker og en bukse. Jakkene er Breheimen II Lady og Stryn. Breheimenjakken er i 2-lags Dermizax, og er veldig lett og myk. Minuset er at den er vel romslig i fasongen; den er mye større enn den andre jakken til tross for at begge er i str. S.
Strynjakken har mye bedre fasong, med innsvinget liv. Den er i 3-lags stretch Dermizax, og er en tanke tykkere og stivere enn Breheimen. Men siden den har bedre fasong til meg så synes jeg dette veier opp. Dette er egentlig en vinterjakke (avtagbart snøskjørt), men jeg bruker begge jakkene året rundt, og varierer med hva jeg har under.

Buksa jeg har er Breheimen II Lady Pants. Den er jeg veldig fornøyd med. Brukes også året rundt.
Reinhold Niebuhr

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 13:04   #6
Seniormedlem

nynne sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 1,986
MP Rating: 100% (1)
nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.

Jeg har en 3-lags Dermizax Bergansjakke (71grader nord jakken for et par år siden) og er kjempefornøyd med den. Er veldig god høst og vindter. Er fasongsydd. Skal lure på om den heter Stryn og at jeg har samme som niobe??

Jeg har også en microlight jakke i supertynn og superlett microfiber. Den bruker jeg så masse! Blir kjempeliten sammenlagt, er vindtett og vannavstøtende (jeg har enda ikke blitt våt i den til tross for at den er brukt i skikkelig regnvær). Og den er så lett og god å ha på. Bruker den mye om sommeren og genial i overgangsfasen nå, varierer med ull/fleece under bare.

Også har jeg en Breheimen II Lady bukse som er veldig god. Brukes året rundt, til fjelltur, skogstur, skitur og lek med ungene i snøen.

Sport1 er de som har mest utvalg her.
nynne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 13:52   #7
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 21,693
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av nynne Vis post
Skal lure på om den heter Stryn og at jeg har samme som niobe??
Det er det helt sikkert.
Reinhold Niebuhr

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 15:03   #8
VIP-Medlem

Tuppesjura sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: I eget hus!
Meldinger: 7,040
MP Rating: 100% (2)
Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har en stryn lady bergans jakke. Ikke helt fornøyd med min, for jeg synes den slites på armen der hvor den glidelåsen er. Akkurat som at det som ligger rundt glidelåsen for at det skal være vanntett sliter på selve stoffet i jakken. Har klaget en gang og fått ny, men det har skjedd igjen. Skal levere den inn og be om å få en annen modell, for jeg vil ikke ha en jakke jeg er misfornøyd med. Hvertfall ikke til den prisen!
Gammel 20-10-2008, 15:30   #9
Seniormedlem

Lilleklump sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,539
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 100% (1)
Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.

Har bergans nordkapp jakke og bukse som jeg bruker året rundt! (71gradern i fjor) Kjempegode, har bare ekstra under om vinteren.

Kjøpt på sportshuset, der har de bra utvalg. Prisene på bergans er stort sett de samme over alt. Sjeldent jeg har sett de til lavere priser enn de prisene som er oppgitt på bergans sine sider.

(Superm@mm@)
Lilleklump er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 16:23   #10
Supermedlem

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,460
Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.Grevlingen har et ubeskrivelig bra rykte.

Joda, Obs har Bergans her i allefall. Og jakkene pleier å koste litt mindre enn på andre sportsbutikker.
Grevlingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:44.