G-Sport har mye fint, inkl. Berganstøy. Ikke spesielt billig der, men de har jo tilbud innimellom så det gjelder å følge med.
Jeg fikk anbefalt en jakke der som ifølge selger oppfylte alle kravene dine, og den så fin ut....det er vel den som brukes i reklamen for "71 grader nord", mener jeg. Men i "mine øyne" blir den for tynn. Softshell og Gore-tex er jo veldig tynne så de passer etter min mening best om våren og høsten når det ikke er for kaldt. (Bergansjakken kostet 3599,- om jeg ikke husker feil.)
Siden jeg ikke har noen ønsker om å måtte enten gå kledd i ull eller bytte klær flere ganger om dagen, for å holde varmen gjennom vinteren, så må jeg ha en tykkere og varmere jakke.
Helly Hansen har et par bra jakker på Obs! Koster 2499,- Obs! har ikke Berganstøy, tror jeg.
Stormberg har også mye fint. Nettbutikken har for tiden masse gode tilbud, og ettersom jeg har sans for filosofien til eieren av dette merket/butikken, så kjøper jeg gjerne klær derfra. Har hørt mye bra hva kvaliteten angår også, og det er jo intet minus.