Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

LinkBack (2) Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-10-2007, 22:53   #21
Supermedlem

Celinesmamma sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 823
MP Rating: 0% (0)
Celinesmamma har en strålende fremtid.Celinesmamma har en strålende fremtid.Celinesmamma har en strålende fremtid.Celinesmamma har en strålende fremtid.Celinesmamma har en strålende fremtid.Celinesmamma har en strålende fremtid.Celinesmamma har en strålende fremtid.Celinesmamma har en strålende fremtid.Celinesmamma har en strålende fremtid.Celinesmamma har en strålende fremtid.Celinesmamma har en strålende fremtid.
Sv: Hjemmestrikket hals

Tusen takk for oppskrift, de var kjempefine, sånne skal jeg strikke til jentene mine.
Gammel 31-10-2007, 00:01   #22
Seniormedlem

Cathie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 2,203
Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Nanny
Cathie: Du strikker de rette, så tar du tråden på den vrange maske, altså tråden som er foran på maska, den vannrette hvis du skjønner?
DEN strikker du så det blir en maske. Husk å stramme litt. Det blir alltid synlig når man øker, men det skal ikke bli stygt.
Det er sånn jeg har gjort, tror jeg... Men det blir alså hull der
Gammel 31-10-2007, 07:40   #23
Veteranmedlem

*non-stop* sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,546
*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Cathie
Det er sånn jeg har gjort, tror jeg... Men det blir alså hull der
Kan du ikke prøve å ta den maska du strikker opp, og strikke den vridd?

*non-stop* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-10-2007, 12:31   #24
Supermedlem

Nanny sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 545
Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av *Anemor*
Kan du ikke prøve å ta den maska du strikker opp, og strikke den vridd?
Den må strikkes vridd ja, ellers blir det et lite hull. Glemte å skrive det over her.
Nanny er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-10-2007, 17:26   #25
Juniormedlem

Sico sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 48
Sico er bare skikkelig grei.Sico er bare skikkelig grei.Sico er bare skikkelig grei.Sico er bare skikkelig grei.Sico er bare skikkelig grei.Sico er bare skikkelig grei.Sico er bare skikkelig grei.Sico er bare skikkelig grei.Sico er bare skikkelig grei.Sico er bare skikkelig grei.Sico er bare skikkelig grei.

Fy søren, de var jo helt utrolig fine!!! Jeg er så imponert over at det går an å strikke så feilfritt! Jeg må si jeg har et par ekstra tommeltotter når det kommer til strikking.. blir alltid hull og ujevnheter... - og jeg har gjort maaange hederlige forsøk...

Du tar ikke opp bestilling, da Nanny ??

http://www.barnevognguiden.no
Sico er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-10-2007, 19:51   #26
Seniormedlem

Cathie sin avatar

Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Nanny
Den må strikkes vridd ja, ellers blir det et lite hull. Glemte å skrive det over her.
Hmmm... ok, da må jeg finne ut hvordan man strikker vridd
Gammel 31-10-2007, 21:11   #27
Supermedlem

Nanny sin avatar

Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Cathie
Hmmm... ok, da må jeg finne ut hvordan man strikker vridd
Du tar tråden opp på høyre pinne og setter den over på venstre pinne. Så strikker du den på helt vanlig måte, fordi da står den vridd på pinnen så lenge du tok den opp med høyre pinne først.
Skjønte du den?

Vanligvis hvis du skal strikke en maske vridd, så tar du ikke masken foran på pinnen, men bak. Hm, jeg skal ta bilde av dette for deg.

Det kommer
Nanny er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-10-2007, 21:25   #28
Supermedlem

Nanny sin avatar

Eh, ble ikke så lett å forklare med bilder engang dette.
Altså du tar tråden som ligger vannrett foran på den vrange maska. Ta den med den høyre strikkepinnen og så setter du den over på den venstre akkurat sånn den sitter på den høyre.
Så strikker du den rett, og da blir den vridd fordi du har satt den vridd på pinnen.

Ellers strikkes vridde masker fra baksiden av pinnen i stedet for fremsiden. Da blir ikke maska en V, men en vridd V altså snurret rundt hvis du skjønner.

Selvfølgelig stor pågang hos fotoknudsen så bildene er ikke klare. Du får skrike ut hvis du ikke skjønner, så skal jeg sette inn bilder senere og prøve å forklare igjen. Det er veldig lett når man først kan det.
Eller ta en tur i garnbutikken og spør, ta med strikketøyet. De er alltid behjelpelige.
Gammel 31-10-2007, 21:33   #29
Seniormedlem

Cathie sin avatar

Tror jeg skjønnte!
Skal eksperimentere litt!

Tusen takk for forklaringen!!
Gammel 01-11-2007, 09:26   #30
Supermedlem

November sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Sørlandet
Meldinger: 755
November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.

Da er den første halsen ferdig og den ble veldig fin!

Jeg skal legge ut bilde så fort jeg kan. Må nok innrømme at jeg venter noen dager før jeg begynner på hals nr 2. Det verker litt i fingre og skuldre etter å strikke med så tynne pinner.

LinkBacks (?)
LinkBack til denne diskusjonen:
Fra Til Type Dato
Tittelure - September 2008 Denne diskusjonen Refback 30-10-2008 09:41
Tittelure Denne diskusjonen Refback 13-10-2008 12:03

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:39.