Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-06-2008, 21:13   #1
Veteranmedlem

Arachnida sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 3,008
MP Rating: 100% (1)
Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lavera solkrem

* Aloe Vera Kids Sunsafe SPF 25
* Anne Karins Solskinn solkrem med aloevera og karotin SPF 15 * Anne Karins Sommer solkrem med aloevera og jojoba SPF 15 * Babyline sollotion SPF 25
* Derma Baby Solcreme SPF 25
* Dermanord Sun Lotion SPF 15
* Dermanord Sun Protecting Oil SPF 20
* Dermikid solkrem SPF 22
* Dr. Hauschka Sunscreen Cream for Children SPF 30
* Lavera
* Natur & Sun Baby SPF 50
* Natur & Sun SPF 25 (og 50)
* Sante Naturkosmetik Sun Spray SPF 15
* Weleda Edelweiss Solcreme SPF 20

Juli 2006 i Akta Graco Cosmic Comfort og Brio Zento.
Oktober 2008 i Akta Graco Duologic 2.

Gutta mine sitter kun bakovervendt!
Arachnida er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2008, 21:15   #2
Veteranmedlem

Arachnida sin avatar

Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.

Tini:
Foreldre og Barn tester mest på varigheten og kvaliteten på solkremen...altså en testvinner der, trenger du bare å smøre på hver 3. time kanskje...men den har kjemisk filter fordi den er så effektiv.
En krem med kun fysisk filter, blir fortere svekket og man må smøre oftere...derfor taper den testen...

Arachnida er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2008, 21:18   #3
Veteranmedlem

Arachnida sin avatar

Dette er de "farlige" stoffene i Lavera:
Parfum
Citral
Coumarin
Eugenol
Geraniol
Citronellol
Limonene
Linaloo

Disse er de "farlige" stoffene i Garnier:
Parfum

Så klart det er mer stoffer i Lavera, men den har i det minste ikke kjemisk filter som er forsket på frem til å kan ha skadelig effekt på kjønnsorganene til ungene...

Gammel 02-06-2008, 21:26   #4
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Meldinger: 4,601
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Hmmm, jeg gir opp...

Men tusen takk for informasjon. Så får jeg bytte om solkremen på hytta og den hjemme igjen da sjø

Så får man satse på en sommer med mye skyer, lite sol og masse klær på, så man slipper å smøre i det hele tatt, bare for å være sikker
(bare tuller ja, ønsker masse sol og varmt vær)
(Også skulle jeg gi deg en grønn prikk, men fikk ikke lov)

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2008, 08:04   #5
Moderator

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,965
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Arachnida Vis post
Vent litt, så skal jeg pløye gjennom hele listen for hvem som er anbefalt barn og er uten kjemisk filter.
Hittil har jeg nemlig bare likt èn...og det er Lavera...
I lavera fant de 9 betenkelige stoffer..så jeg vet ikke jeg altså..Tror ikke det finnes en solkrem uten kjemisk filter, uten betenkelige stoffer og som beskytter megabra..

Vi kjøpte Vichy sin..Veldig fornøyd så langt. Det var iallefall ikke betenkelige stoffer i den..og den beskytter bra.

Veldig enig med Sybil her. Det er blitt solkremhysteri. Jeg var på apoteket her, og hun fortalte meg litt. Bla dette med at de max kan være 1 år gamle. Det stemmer ikke helt... Noen av solkremene kan få lavere faktor ja, men det er ikke mye lavere det er snakk om. Til mini bruker jeg nye solkremer, men på oss selv kan vi bruke 2 år gamle uten å bli solbrent. Om solkremen har ligget i en skuff og ikke hatt det veldig varmt, så skal den faktisk holde seg ganske bra.

Eneste solkremen jeg holder meg langt unna er Nivea. Ingen i familien vår tåler den. Jeg og søstra mi får soleksem av å bruke den. Jeg fikk til og med beskjed om å ikke bruke Nivea fordi mange reagerer på den.

Lillebrøster er ventet 2.oktober
Isse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2008, 09:02   #6
Veteranmedlem

mammmamia sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 3,402
MP Rating: 0% (0)
mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.

Men altså, kan noen si meg hvorfor Lavera blir blåst opp som SÅ DÅRLIG når det er 0,6 poeng som skiller den og testvinneren?? Noe sier meg da at disse såkalt "mystiske" stoffene ikke er så himla farlige allikevel, men at siden det er naturlige parfymestoffer har F&B funnet ut at parfyme KAN jo være skadelig dersom man har meget sensitiv hud, og dermed blåst dette ut at proporsjoner...
Gammel 04-06-2008, 09:06   #7
Seniormedlem

Cathie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 2,536
Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av mammmamia Vis post
Men altså, kan noen si meg hvorfor Lavera blir blåst opp som SÅ DÅRLIG når det er 0,6 poeng som skiller den og testvinneren??
Fordi det visstnok var mange skadelige stoffer i Lavera, mens det ikke var noen i vinneren.
Men på grønn hverdag sine sider er resultatet helt omvendt, ikke noe i Lavera, men en del i testvinneren!

Mini her reagerer nok på Lavera, så vi kan ikke bruke den. Vet ikke helt hvilken vi bytter til enda, men er nok ikke så hysterisk på det kjemisk filter greiene, siden det brukes såpass lite, får se...
Gammel 09-06-2008, 21:48   #8
Veteranmedlem

mammmamia sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 3,402
mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Cathie Vis post
Fordi det visstnok var mange skadelige stoffer i Lavera, mens det ikke var noen i vinneren.
Men på grønn hverdag sine sider er resultatet helt omvendt, ikke noe i Lavera, men en del i testvinneren!

Var egentlig ikke sånn jeg mente det, tenkte mer på at i og med at det er 0.6 poeng som skiller vinner fra taper, så kan ikke de såkalte "skadelige" stoffene være så himla skadelige
Gammel 03-06-2008, 14:44   #9
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,609
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvorfor ikke Eucerin?

Den vant/lå på topp i fjor, også fordi den hadde lite skadelige stoffer

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2008, 15:38   #10
VIP-Medlem

Hulda sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 5,093
Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Hvorfor ikke Eucerin?

Den vant/lå på topp i fjor, også fordi den hadde lite skadelige stoffer

Den inneholder siloksaner.

Hobbyblogg
Hulda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:37.