|
 |
|
02-06-2008, 21:13
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 3,008
|
* Aloe Vera Kids Sunsafe SPF 25
* Anne Karins Solskinn solkrem med aloevera og karotin SPF 15 * Anne Karins Sommer solkrem med aloevera og jojoba SPF 15 * Babyline sollotion SPF 25
* Derma Baby Solcreme SPF 25
* Dermanord Sun Lotion SPF 15
* Dermanord Sun Protecting Oil SPF 20
* Dermikid solkrem SPF 22
* Dr. Hauschka Sunscreen Cream for Children SPF 30
* Lavera
* Natur & Sun Baby SPF 50
* Natur & Sun SPF 25 (og 50)
* Sante Naturkosmetik Sun Spray SPF 15
* Weleda Edelweiss Solcreme SPF 20
|
|
|
02-06-2008, 21:15
|
|
Veteranmedlem
|
Tini:
Foreldre og Barn tester mest på varigheten og kvaliteten på solkremen...altså en testvinner der, trenger du bare å smøre på hver 3. time kanskje...men den har kjemisk filter fordi den er så effektiv.
En krem med kun fysisk filter, blir fortere svekket og man må smøre oftere...derfor taper den testen... 
|
|
|
02-06-2008, 21:18
|
|
Veteranmedlem
|
Dette er de "farlige" stoffene i Lavera:
Parfum
Citral
Coumarin
Eugenol
Geraniol
Citronellol
Limonene
Linaloo
Disse er de "farlige" stoffene i Garnier:
Parfum
Så klart det er mer stoffer i Lavera, men den har i det minste ikke kjemisk filter som er forsket på frem til å kan ha skadelig effekt på kjønnsorganene til ungene...
|
|
|
02-06-2008, 21:26
|
|
Veteranmedlem
Meldinger: 4,601
|
Hmmm, jeg gir opp...
Men tusen takk for informasjon. Så får jeg bytte om solkremen på hytta og den hjemme igjen da sjø
Så får man satse på en sommer med mye skyer, lite sol og masse klær på, så man slipper å smøre i det hele tatt, bare for å være sikker
(bare tuller ja, ønsker masse sol og varmt vær )
(Også skulle jeg gi deg en grønn prikk, men fikk ikke lov)
|
|
|
04-06-2008, 08:04
|
|
Moderator
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,965
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Arachnida
Vent litt, så skal jeg pløye gjennom hele listen for hvem som er anbefalt barn og er uten kjemisk filter.
Hittil har jeg nemlig bare likt èn...og det er Lavera... 
|
I lavera fant de 9 betenkelige stoffer..så jeg vet ikke jeg altså..Tror ikke det finnes en solkrem uten kjemisk filter, uten betenkelige stoffer og som beskytter megabra..
Vi kjøpte Vichy sin..Veldig fornøyd så langt. Det var iallefall ikke betenkelige stoffer i den..og den beskytter bra.
Veldig enig med Sybil her. Det er blitt solkremhysteri. Jeg var på apoteket her, og hun fortalte meg litt. Bla dette med at de max kan være 1 år gamle. Det stemmer ikke helt... Noen av solkremene kan få lavere faktor ja, men det er ikke mye lavere det er snakk om. Til mini bruker jeg nye solkremer, men på oss selv kan vi bruke 2 år gamle uten å bli solbrent. Om solkremen har ligget i en skuff og ikke hatt det veldig varmt, så skal den faktisk holde seg ganske bra.
Eneste solkremen jeg holder meg langt unna er Nivea. Ingen i familien vår tåler den. Jeg og søstra mi får soleksem av å bruke den. Jeg fikk til og med beskjed om å ikke bruke Nivea fordi mange reagerer på den.
|
|
04-06-2008, 09:02
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 3,402
|
Men altså, kan noen si meg hvorfor Lavera blir blåst opp som SÅ DÅRLIG når det er 0,6 poeng som skiller den og testvinneren?? Noe sier meg da at disse såkalt "mystiske" stoffene ikke er så himla farlige allikevel, men at siden det er naturlige parfymestoffer har F&B funnet ut at parfyme KAN jo være skadelig dersom man har meget sensitiv hud, og dermed blåst dette ut at proporsjoner...
|
04-06-2008, 09:06
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 2,536
|
Sitat:
Opprinnelig postet av mammmamia
Men altså, kan noen si meg hvorfor Lavera blir blåst opp som SÅ DÅRLIG når det er 0,6 poeng som skiller den og testvinneren??
|
Fordi det visstnok var mange skadelige stoffer i Lavera, mens det ikke var noen i vinneren.
Men på grønn hverdag sine sider er resultatet helt omvendt, ikke noe i Lavera, men en del i testvinneren!
Mini her reagerer nok på Lavera, så vi kan ikke bruke den. Vet ikke helt hvilken vi bytter til enda, men er nok ikke så hysterisk på det kjemisk filter greiene, siden det brukes såpass lite, får se...
|
|
|
09-06-2008, 21:48
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 3,402
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Cathie
Fordi det visstnok var mange skadelige stoffer i Lavera, mens det ikke var noen i vinneren.
Men på grønn hverdag sine sider er resultatet helt omvendt, ikke noe i Lavera, men en del i testvinneren!
|
Var egentlig ikke sånn jeg mente det, tenkte mer på at i og med at det er 0.6 poeng som skiller vinner fra taper, så kan ikke de såkalte "skadelige" stoffene være så himla skadelige
|
03-06-2008, 14:44
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,609
|
Hvorfor ikke Eucerin?
Den vant/lå på topp i fjor, også fordi den hadde lite skadelige stoffer
|
03-06-2008, 15:38
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 5,093
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Berta
Hvorfor ikke Eucerin?
Den vant/lå på topp i fjor, også fordi den hadde lite skadelige stoffer 
|
Den inneholder siloksaner.
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Hybridmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:37.
|