Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-01-2006, 21:53   #1
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,359
MP Rating: 0% (0)
husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.
medela bryst pumpe

jeg har lyst å kjøpe en elektisk del til pumpen min, og jeg ser det finnes både mini electric og swing som mulighet. Jeg har lest flere review av mini electric som sier at den lager mye lyd, og flere som sier den er helt tyst. Swing har jeg ikke lest noe om. I tillegg finner jeg ikke noen leverandør her i Norge, så de eneste pris jeg har sett er i £ eller $, og ganske høye synes jeg, men det er prisen for hele pumpen. Jeg vil gjerne kjøpe kun motoren, ettersom jeg allerede har Medela handpumpen. Noen som har tips og erfaring av disse?

husnisse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-01-2006, 22:03   #2
Medlem

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 294
Jambo er et navn alle kjenner.Jambo er et navn alle kjenner.Jambo er et navn alle kjenner.Jambo er et navn alle kjenner.Jambo er et navn alle kjenner.Jambo er et navn alle kjenner.Jambo er et navn alle kjenner.Jambo er et navn alle kjenner.Jambo er et navn alle kjenner.Jambo er et navn alle kjenner.Jambo er et navn alle kjenner.
Sv: medela bryst pumpe

Vet ikke om du kan sette den elektriske delen på en manuell pumpe, men det vet de vel på apoteket eller noe. Jeg har den elektriske, og det stemmer at den bråker. Men det plager meg ikke, akkurat. Hadde manuell Avent tidligere. Synes egentlig at den var bedre hvis jeg måtte "presse" ut melk av puppene Men ved bryst-spreng, fungerer den elektriske topp. Da går det unna!
Jambo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-01-2006, 23:55   #3
Supermedlem

Chihiro sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 590
Chihiro har en strålende fremtid.Chihiro har en strålende fremtid.Chihiro har en strålende fremtid.Chihiro har en strålende fremtid.Chihiro har en strålende fremtid.Chihiro har en strålende fremtid.Chihiro har en strålende fremtid.Chihiro har en strålende fremtid.Chihiro har en strålende fremtid.Chihiro har en strålende fremtid.Chihiro har en strålende fremtid.

Jeg har Mini Electric Plus, altså den doble: http://www.medela.ch/ISBD/en/breastf...ducts/plus.php

Jeg synes det er en grei pumpe, i hvert fall når jeg har mye melk som skal ut. Når det er lite melk synes jeg Avent håndpumpen er bedre.
Den lager mye lyd, men har funnet ut at det ikke er så ille hvis jeg setter den på mykt underlag (sofaen) og legger en pute over. Kostet ca 840 kr. Den enkle tror jeg koster 5-600 kr.

Tror ikke du får kjøpt bare motoren, da jeg kjøpte pumpen var det "trakter" og flasker med i pakken. Disse er forøvrig samme type som til den manuelle pumpen (hvis det er denne du har?):http://www.medela.ch/ISBD/en/breastf...cts/manual.php slik at du kan bruke det du allerede har (greit å ha et ekstra sett). Swing ser ut til å ha en annen type "trakt" og flaske.

Det er Alliance-apotekene som fører Medela i Norge, og leverandøren heter Holtung. Apoteket tipset meg om en mann der som visstnok kunne svare på alt om disse pumpene, du finner ham på kundeservice-siden: http://www.holtung.no/kont_kundeservice.htm
Gammel 29-01-2006, 00:14   #4
Supermedlem

husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.husnisse har en strålende fremtid.

Jeg leste på en nettside at det var mulig å kjøpe deler hos Medela, derfor lurte jeg litt. Tusen takk for adressen, skal sende mail til ham med en gang!
Jeg har den pumpa som går på den stor blå motor (lactina tror jeg, det er også den du har link til). Den kan også brukes som handpumpe og jeg er veldig fornøyd med den, men nå som jeg må pumpe så mye til å ha melk nok i frysern for grøt, så blir jeg ganske sliten i armene... Hadde vært greit med en liten motor.
Men det dere sier egentlig er at disse er bra om man har mye melk, ikke så bra om det ikke er så mye?

Sist endret av husnisse; 29-01-2006 kl 01:02.
husnisse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-01-2006, 01:59   #5
Seniormedlem

Vipp!! sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 1,554
Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.

Ja det stemmer, hvis du har spreng, så går det veldig greit å få pumpet ut med Medela elektrisk pumpe, men hvis du ikke har spreng, så er det mildt sagt vanskelig... Synes jaffall jeg.

Så da er det tilbake til den manuelle Avent pumpa som funker uansett om man har spreng eller ikke!
Gammel 29-01-2006, 09:51   #6
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Vipp!!
Ja det stemmer, hvis du har spreng, så går det veldig greit å få pumpet ut med Medela elektrisk pumpe, men hvis du ikke har spreng, så er det mildt sagt vanskelig... Synes jaffall jeg.

Så da er det tilbake til den manuelle Avent pumpa som funker uansett om man har spreng eller ikke!

det var ikke det jeg forventet av en el-pumpe... Skulle funke uansett hvor mye melk det er, akkurat som en manuelle en... hva skal jeg gjøre nå? Jeg begynner å være trøtt av styrkketreninga! Finnes det noen bra el-pumpa som ikke koster en formue?

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:07.