Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-10-2008, 22:56   #1
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 141
MP Rating: 0% (0)
Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.
Odenwalder lammy vs Voksi urban

Noen som har erfaring med både odenwalder lammy og voksi urban posene, og som har en formening om hvilken jeg bør kjøpe?

Har ellers funnet ut at yttertrekket på Odenwalder lammy er vannavvisende, men finner ingenting om dette på voksi. Noen som vet?
Together er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 07:22   #2
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 21,690
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Odenwalder lammy vs Voksi urban

Jeg hadde valgt Lammy pga. lammeskinnet i bunn og fordi den der pingvinen (eller hva det er??) i Voksi Urban kunne skremt fanden på flatmark. Den stirrer jo.
Reinhold Niebuhr

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 08:06   #3
Seniormedlem

Lilleklump sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,539
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 100% (1)
Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.Lilleklump har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg stod mellom disse to posene nå. Valgte VU. Grunnen er at Lammyen var uformelig med det lange lammeskinnet inni. Passet da ikke i bugaboo-bagen, og pga at skinnet er så tungt har den lett for å skli nedover i sportsvogndelen. (Dette er den lange utgaven) VU vil passe perfekt i bagen og når hun blir større kan jeg bare sette på den lange delen. Pingvinen kan man bare ta av, den er festet med borrelås

(Superm@mm@)
Lilleklump er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 09:52   #4
Supermedlem

litoja sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: I et hus
Meldinger: 796
litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.

Har ikke erfaring med noen av de, men jeg ville valgt VoksiUrban pga du kan bytte ut lokket, og ordi jeg ikke liker vognposer med glidelåsen midt foran.
litoja er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 10:21   #5
Seniormedlem

Vipp!! sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 1,554
Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.Vipp!! har en strålende fremtid.

Begge !?
Begge har sine sterke sider... Lammy har lammeskinn inni, deilig og regulerer temperaturen bra, Voksi Urban med forskjellige lengder.

Eg har Lammy XL (som er ca 110 cm, tyskimportert og er ikkje den nyaste modellen trur eg), den har eg brukt i Bugaboo Cameleon bag og sittedel, passer heilt perfekt, men den som er litt lenger kanskje blir nokre cm lenger, men det burde vel ikkje ha so mykje å seie med berre 10 cm forskjell?

Ellers så elskar eg front åpninga på Lammy, men Urban ser meir ryddig ut med sideåpning, likar heller ikkje pingvinen, burde ikkje dei innsett at dette ikkje er populært hos alle, og lage ekstra puter i forskjellig design, meir peng å tjene liksom... hehe!

Forøvrig vil eg ikkje selge Lammy XL posen min, men eg har litt lyst å prøve ein Voksi Urban også
Gammel 10-10-2008, 14:00   #6
Medlem

Lilly68 sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Vestfold
Meldinger: 150
MP Rating: 100% (1)
Lilly68 har en strålende fremtid.Lilly68 har en strålende fremtid.Lilly68 har en strålende fremtid.Lilly68 har en strålende fremtid.Lilly68 har en strålende fremtid.Lilly68 har en strålende fremtid.Lilly68 har en strålende fremtid.Lilly68 har en strålende fremtid.Lilly68 har en strålende fremtid.Lilly68 har en strålende fremtid.Lilly68 har en strålende fremtid.

Lammy XL !! Uten tvivl Skal selv ute og kjøpe en i dag !!!

Fuldstændig enig med Niobe - den Urbane Pingvinen er SKUMMEL !! De burde ha lagt den pose i flere farger og design. Frygtelig pingvin - frygtelig grim .

Men det er jo bare min mening altså.....sikkert mange der liker den og syns den er veeldig retro!
Gammel 10-10-2008, 18:30   #7
Veteranmedlem

*non-stop* sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,616
*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.

Voksi Urban, uten tvil! Jeg har begge...

*non-stop* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 19:44   #8
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 141
Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av *non-stop* Vis post
Voksi Urban, uten tvil! Jeg har begge...
Hvorfor foretrekker du voksi?
Jeg var forresten på butikk i dag, og så på voksi. Ble forresten ikke skremt av pingvinen Men de hadde ikke lammy, så fikk ikke sett den. Og butikkdamen hadde ikke peiling når jeg prøvde å spørre hvordan voksi posen var i bruk.
Together er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 22:05   #9
Veteranmedlem

*non-stop* sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,616
*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.*non-stop* har en strålende fremtid.

Her som vi har en kald vinter, så ble ungene kald pga glidelåsen på Lammy'n!
Har ikke testa Urban i kulde enda, men lillebror på snart 2 elsker den Og kjempelang, 4 årinen min har kjempegod plass!

*non-stop* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 22:47   #10
VIP-Medlem

Sannemor sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 8,052
MP Rating: 100% (4)
Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg sier definitivt Voksi Urban. Jeg har hatt begge.

Jeg liker at VU har to lokk så man kan velge utfra lengden på barnet. En annen ting er at glidelåsen på Lammyen er på midten. Jeg opplevde at den sank litt sammen på midten og at den ble litt tynn (lite dun) langs glidelåsen.Den sank sammen over ansiktet og la seg ikke så godt rundt hodet. På de kaldeste dagene brukte jeg pledd over babyen for at den skulle være varm nok. Dette skjer ikke med VU da den er tykkere og har glidelåsen på sidene.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:53.