Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-02-2007, 10:23   #1
VIP-Medlem
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,231
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.
Reklamasjon uten kvittering

Jeg skulle klage på HH dressen til eldstemann som vi kjøpe på Obs!.
Jeg dro tilbake til samme butikken og regner med å få ny dress.
De kjente til problemet, det var kommet mange dresser tilbake.

Siden de da ikke hadde den str inne som vi hadde, så fikk jeg beskjed om
at sjefen ville ringe meg når hun hadde sjekket det opp.

Hun ringer og spør om jeg har kvittering. Det har jeg jo ikke.
Så da måtte jeg handle for hele summen i deres butikk, for så å kjøpe ny dress et annet sted.

Jeg sa at dette kan hun ikke kreve, man kan fint reklamere uten kvittering.
(Har hatt samme problem med en annen butikk før.)
Da fnisa hun litt og sa "ja, sjekk det opp du!" Trodde vel at hun hadde sitt på det tørre da.

Jeg synes butikkene burde sette seg litt inn i kjøpsloven, og ikke lure kundene sine.
Lenge til jeg handler på Obs igjen.

http://forbrukerportalen.no/faq/kvittering2
Sitat:
Spørsmål:

Kan butikken kreve kvittering når jeg reklamerer på en vare?
Svar:

Nei, butikken kan ikke kreve kvittering. Det kan derimot kreve at du påviser at du har kjøpt varen i butikken og når du gjorde det. Dette kan gjøres ved å fremlegge bankutskrift, ved vitner eller på annen måte dersom du ikke lenger har kvitteringen.
Vitne har jeg i mannen min. Vi handlet med kontanter så bankutskrift kan de ikke få.
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2007, 12:10   #2
Veteranmedlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Vestfold
Meldinger: 4,552
MP Rating: 0% (0)
Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Reklamasjon uten kvittering

I det du fremhever står det ingen ting om at du har krav på kontanter fra butikken. De har jo godtatt at du reklamerer, men det er få butikker som betaler ut kontanter uten spesifikk kvittering. Du får tilgodelapp.
__________________
Elisabet og de tre små troll -02, -04 og -06
Elisabet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2007, 12:12   #3
VIP-Medlem
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,231
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Reklamasjon uten kvittering

Sitat:
Opprinnelig postet av Elisabet
I det du fremhever står det ingen ting om at du har krav på kontanter fra butikken. De har jo godtatt at du reklamerer, men det er få butikker som betaler ut kontanter uten spesifikk kvittering. Du får tilgodelapp.
Jeg trenger en dress jeg, så da får de løse det problemet da?
Jeg handler ikke bort pengene for å måtte bruke mer penger på ny dress et annet sted. No way!

Enten gir de meg ny dress eller penger.
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2007, 12:13   #4
VIP-Medlem
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,231
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Reklamasjon uten kvittering

Ved bytte av varer uten kvittering, så er det greit med tilgodelapp, men ikke på en reklamasjon.
De får erstatte varen, og det gjør de ikke ved å gi meg tilgodekvittering, så lenge jeg ikke får kjøpt produktet på nytt i samme butikken.
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2007, 12:16   #5
Veteranmedlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Vestfold
Meldinger: 4,552
MP Rating: 0% (0)
Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Reklamasjon uten kvittering

Men kunne de ikke gi deg en ny dress da? Trodde det bare var at du ikke ville ha samme type dress jeg, og at du skulle handle den et annet sted?
__________________
Elisabet og de tre små troll -02, -04 og -06
Elisabet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2007, 12:20   #6
VIP-Medlem
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,231
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Reklamasjon uten kvittering

Sitat:
Opprinnelig postet av Elisabet
Men kunne de ikke gi deg en ny dress da? Trodde det bare var at du ikke ville ha samme type dress jeg, og at du skulle handle den et annet sted?
Nei, da må du lese på nytt
De har ikke dressen inne, så de kunne ikke gi meg ny. Ikke hadde noen av de andre Obs det heller sa hun.
Jeg kom i utgangspunktet for å bare bytte dressen da.
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2007, 12:24   #7
Supermedlem
 
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,309
MP Rating: 0% (0)
Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.
Sv: Reklamasjon uten kvittering

Tror nok ikke du får noen penger utbetalt uten kvitteringen nei. Jeg har reklamert mange ganger, og uten kvitteringen får man tilgodelapp.
Kan du ikke handle inn mat og sånt på OBS og kjøpe deg en ny dress et annet sted? Mat må man jo ha uansett.
Grevlingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2007, 12:28   #8
VIP-Medlem
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,231
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Reklamasjon uten kvittering

Sitat:
Opprinnelig postet av Grevlingen
Tror nok ikke du får noen penger utbetalt uten kvitteringen nei. Jeg har reklamert mange ganger, og uten kvitteringen får man tilgodelapp.
Kan du ikke handle inn mat og sånt på OBS og kjøpe deg en ny dress et annet sted? Mat må man jo ha uansett.
Jeg handler utrolig sjelden på Obs, dessuten synes jeg HH skal ta ansvaret.
Men som hun sa, HH er utrolig vanskelige på reklamasjoner.
HH og viking. Så da vet jeg hva jeg skal styre unna.
Jeg lurte på om jeg kunne kontakte HH og ordne det opp med de, men det var ikke noe vits sa hun.

Jeg gir meg ikke så lett da, så vi får se hvordan det går.
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2007, 15:10   #9
Supermedlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 646
MP Rating: 100% (1)
Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.
Sv: Reklamasjon uten kvittering

Kvitteringen er garanti, det er derfor viktig å ta vare på kvitteringen når du kjøper klær, elektriske artikler osv. De gir nok ikke pengene tilbake så lenge du ikke har kvittering, men som de andre sier, så får du tilgodelapp. Skjønner at dette føles urimelig, siden det er reklamasjon. Tips for fremtiden: Ta alltid vare på kvitteringen!

Men kan ikke Obs bestille inn ny dress til deg da?
__________________
juli-06

28.11.08
Julibaby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2007, 18:47   #10
Supermedlem
 
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,309
MP Rating: 0% (0)
Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.Grevlingen har en strålende fremtid.
Sv: Reklamasjon uten kvittering

Jeg har veldig god erfaring med HH. Ring dem direkte, har de en ny dress så får du garantert sende den du har inn og får en ny i posten.
Grevlingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:46.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com