Jeg skulle klage på HH dressen til eldstemann som vi kjøpe på Obs!.
Jeg dro tilbake til samme butikken og regner med å få ny dress.
De kjente til problemet, det var kommet mange dresser tilbake.
Siden de da ikke hadde den str inne som vi hadde, så fikk jeg beskjed om
at sjefen ville ringe meg når hun hadde sjekket det opp.
Hun ringer og spør om jeg har kvittering. Det har jeg jo ikke.
Så da måtte jeg handle for hele summen i deres butikk, for så å kjøpe ny dress et annet sted.
Jeg sa at dette kan hun ikke kreve, man kan fint reklamere uten kvittering.
(Har hatt samme problem med en annen butikk før.)
Da fnisa hun litt og sa "ja, sjekk det opp du!" Trodde vel at hun hadde sitt på det tørre da.
Jeg synes butikkene burde sette seg litt inn i kjøpsloven, og ikke lure kundene sine.
Lenge til jeg handler på Obs igjen.
http://forbrukerportalen.no/faq/kvittering2
Sitat:
Spørsmål:
Kan butikken kreve kvittering når jeg reklamerer på en vare?
Svar:
Nei, butikken kan ikke kreve kvittering. Det kan derimot kreve at du påviser at du har kjøpt varen i butikken og når du gjorde det. Dette kan gjøres ved å fremlegge bankutskrift, ved vitner eller på annen måte dersom du ikke lenger har kvitteringen.
|
Vitne har jeg i mannen min. Vi handlet med kontanter så bankutskrift kan de ikke få.