Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-10-2008, 20:37   #1
Supermedlem

Nitha sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Gjøvik
Meldinger: 619
MP Rating: 0% (0)
Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.
Ullentusiaster - hjelp meg litt her....

Får barna deres på seg ulla under vanlige klær når de går i barnehagen, eller har personalet på dem ull før de går ut?
Vesla vår er utrolig varm av seg, og hun svetter fælt hvis hun må ha vanlige klær utenpå ull i timene før de går ut for å leke. Synes ikke personalet er kjempeflinke til å følge opp når hun har ull både i hylla og i sekken, men ikke på seg når hun kommer.
Har et par selekjoler som hun har utenpå ulltøy et par dager i uka, men hun kan jo ikke gå med de hele vinteren heller
Og så ser jeg på de andre ungene, og mange ser i grunn ikke ut til å ha ull på seg i det hele tatt...

Vesla kom 21.03.06
Mini kom 08.09.08:
Nitha er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2008, 20:44   #2
Supermedlem

Emmy22 sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 642
MP Rating: 100% (3)
Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.Emmy22 har en strålende fremtid.
Sv: Ullentusiaster - hjelp meg litt her....

man kan ikke forvente at personalet skal ha tid til å skifte på 12 unger ullundertøy/bomull hele tiden jeg sender henne i ullbody og ullstrømpebukse. det er nok varmt inne, å har enda ikke fått et eneste hull på ulllongsene som mange er redde for når de ikke bruker bukse utenpå. det er nok å ha ullunertøy inne,også på vinteren. til og fra bhg har hun på parkdress, evt en bukse og jakke.
i bhg tar de av vanlig bukse hvis hun har det på, å tar på tykkere ull/flece når de skal ut
Gammel 16-10-2008, 20:45   #3
Seniormedlem

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,751
Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.

Mine barn har ull på seg under vanlige inneklær i barnehagen. Jeg forventer ikke av barnehagepersonalet at de skal ha på mine barn ullundertøy før de går ut. Tenk deg jobben med å ta av vanlige klær, på med ullundertøy, ullklær, samt dress hvis det gjelder 18 unger!

Hvis hun blir veldig varm med å ha ullundertøy og vanlige klær på seg inne så hvorfor ikke gå bare i ullundertøyet inne da? Ull hjelper jo til med å regulere varmen så det er jo ikke noe problem med å ha på seg dette inne.

Mine barn elsker å ha på seg ull, og eldstemann jubler nesten når jeg tar fram ulla om høsten.
Gammel 16-10-2008, 21:20   #4
Veteranmedlem

Svellen sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,856
Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.

Min sønn på 1,5 år koker om han har ull under klærne, så han løper rundt i tynn ull når han er inne. Så kler de på han tykk ull og ytterklær når de skal ut.
mars-07
Svellen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2008, 21:32   #5
VIP-Medlem

Kaaka sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Kristiansand
Meldinger: 5,112
Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.

Her kler hun av seg selv om hun bli varm.
Men bhg er flinke til å ta av klær.

Leverer med ullundertøy og har vanlige klær utenpå.
Gammel 16-10-2008, 21:45   #6
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,123
lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Leverer de med ullundertøy på. Lillesøster får gjerne skjørt, tynn bukse eller kjole over, mens storebror har en tynn bukse utenpå. Er litt gulvkaldt for varmekablene har ikke fått kjørt seg ordentlig i gang ennå (helt ny barnehage, ferdig for 2 uker siden). Ser ikke ut til at de andre barna har foreldre som er ullentusiaster, men de kommer kanskje ut av skapet når det blir kaldere
Gammel 16-10-2008, 22:08   #7
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,299
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Poden har på seg tynn ulltrøye og prinseullbukse inne i barnehagen. Så kler de ansatte på et mellomlag før de går ut. Lenge var det så mildt her at han ikke trengte mellomlag, men det begynner å bli surere gitt.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2008, 22:11   #8
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,027
saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.

Her går de i ull inne i barnehagen. Som regel med en kjole over. Eller skjørt.

Hvorfor kan hun ikke gå med de samme kjolene gjennom hele vintersesongen?

Jeg vil heller smile på en sykkel, enn gråte i en limousin
saxpia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2008, 22:56   #9
Seniormedlem

nynne sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 1,702
MP Rating: 100% (1)
nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe Vis post
Poden har på seg tynn ulltrøye og prinseullbukse inne i barnehagen. Så kler de ansatte på et mellomlag før de går ut. Lenge var det så mildt her at han ikke trengte mellomlag, men det begynner å bli surere gitt.
Samme her!

Bruker nesten ikke "vanlig" tøy i barnehagen vi... Bare helt på begynnelsen av året og helt på slutten, ja av barnehageåret altså
nynne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2008, 04:11   #10
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 1,402
Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.

Jeg sender barna mine i bhg i vanlige klær, med ullundertøy i sekken. Og de er flinke til å kle riktig på når de skal ut. Men spørs om jeg skal kle de i ull hjemmefra utover nå, sparer jo jobben for bhg personalet en del.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:03.