Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-10-2008, 07:30   #11
Supermedlem

Nanny sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 532
MP Rating: 0% (0)
Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.
Sv: Ullentusiaster - hjelp meg litt her....

Vi bruker ikke bomullsklær i det hele tatt i vinterhalvåret.
Poden går inne i barnehagen i ullongs og ulltrøye, som han blir levert i.
Skal de ut trer de bare reima dressen utenpå ullundertøyet, er det kaldt har jeg mellomlag i både tykk og tynn ull liggende som de tar på under dressen.
Så klart du kan ha samme selekjole hele vinteren.
Vi er ikke så nøye på at han har "klær" på seg inne i barnehagen. Det er viktigere at han er varm og god og at det er enkelt og kjapt for personalet å få på han ytterklær når de skal ut, i alle fall så lenge han ikke kler seg selv enda.
De fleste ungene i barnehagen vår har fulgt mitt eksempel, så nå er det omtrent ingen unger som går i noe annet enn undertøyet inne.
Nanny er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2008, 07:43   #12
Veteranmedlem

Tjorven75 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,439
Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi er ullentusiaster. Ungene får på seg ull innerst når det er ordentlig kaldt ute. Altså strømpis og body/trøye. Over det får de vanlige klær.

Når de skal ut, så har vi litt tykkere ulltøy liggende i barnehagen. De tar dette enten over de klærne de har på, eller så tar de av klærne og tar det tykke ulltøyet på utenfor det innerste laget. Så kommer dressen på utenfor der igjen.

Men det skal sies; barnehagen til ungene er veldig flinke til å kle av og på etter behov og sjonglere med de klærne de har tilgjengelig. Når jeg henter så er det ofte at knerten springer rundt i bare strømpis og body fordi han har blitt varm. Når de skal ut, så ser de an temperatur og fuktighet, og tar på et passende antall plagg. Jeg har skjønt at ikke alle barnehager fungerer like godt på dette punktet.
Gammel 17-10-2008, 08:29   #13
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 5,584
MP Rating: 100% (10)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Storebror har foreløpig ikke blitt levert med ull enda. Eller dvs han har hatt ulltrøye under hvis han insisterer på t-skjorte.
Jeg har jo ment at det han kommer i holder til å ha under dressen når de skal ut. Men de skifter nå om likevel for han har både longs og tynn ull (prinsebukse og jakke) liggende i barnehagen.
Lillebror får på seg ull under og bomullstøy over (alt etersom tempratur).

Jeg forventer ikke at barnehagen skal skifte på dem når de skal ut. Lillebror får som regel det han skal ha på seg og så får de evt ta på en ekstra ulldress over hvis det er kaldt. Storebror kan kle seg selv, så der kan jeg godt sende han avgårde i en vanlig bukse, selv om han skal ha på seg tykk ullbukse når de går ut for dette kan han gjøre selv.
Gammel 17-10-2008, 08:34   #14
Veteranmedlem

Bambi sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 3,556
Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.
Re: Ullentusiaster - hjelp meg litt her....

Leverer også mini i ull fra morningen av. barnehagen tar på han ullfleecedressen når de går ut eller ett mellomlag av tynnere ull.

Member of AF's jaktlag!
Bambi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2008, 08:37   #15
Medlem

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 433
Mariam er fantastisk mot andre.Mariam er fantastisk mot andre.Mariam er fantastisk mot andre.Mariam er fantastisk mot andre.Mariam er fantastisk mot andre.Mariam er fantastisk mot andre.Mariam er fantastisk mot andre.Mariam er fantastisk mot andre.Mariam er fantastisk mot andre.Mariam er fantastisk mot andre.Mariam er fantastisk mot andre.

Jeg spurte nettopp om dette i barnehagen til Aisha. De sa at hun kunne komme i vanlige klær så tok de på ull undertøy når de skal ut. Når de er så små så er de jo mesteparten av tiden inne. Så blir litt voldsomt med ull inne. Har på henne vanlig strømpebukse og bukse og t-skjortebody med genser over. Når de har vært ute går de i ull tøyet inne igjen uten vanlige klær utenpå.
Gammel 17-10-2008, 08:57   #16
Seniormedlem

jeanett sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Lindeberg, Oslo
Meldinger: 1,952
jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ser ann været veldig, lillegutt er veldig varm av seg, men snuppa er ikke det igjen..

Lillegutt kan ha ullbody og ullstrømpe bukse med andre klær over, når de skal ut kler de ansatte av de andre klærne og tar på mere ulltøy.
Snuppa har nesten alltid en ulltrøye og ullstrømpe på nå, med kjole/skjørt eller bukse og genser over. I hennes barnehage er de også veldig flinke til å ta av det over og ta på mere ull.

Litt rotete forklart, men håper du skjønner

08.08.09 Bryllupstråden min
jeanett er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2008, 09:06   #17
Supermedlem

Nanny sin avatar

Meldinger: 532
Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.Nanny har en strålende fremtid.

Bare et lite tips.
Husk at med bomull som mellomlag så funker ikke ulla optimalt. Ungene kan fort bli kalde, og blir de våte så blir bomullen iskald mens ulla derimot holder seg varm.

Ekspertene sier at bomull er fy, fy i vinterhalvåret. Ute altså.
Nanny er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2008, 09:23   #18
Moderator

Babe sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 7,997
Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sandra, på 4 år, har tynt ulltøy innerst og vanlig tøy utenpå - ofte kjoler eller skjørt. Mens lillegutt på 9 mnd leveres med ullundertøy på, ikke noe utenpå for da blir han for varm. Barnehagepersonalet tar på ulldress/reimadress når han skal ut og sove/leke.
Babe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2008, 09:45   #19
Veteranmedlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 4,801
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Har ikke begynt med ull enda, men det er jammen ikke lenge til vi må det ser jeg nå. Da vil hun bli sendt i ullundertøy i bhg med kjole eller skjørt evt bukse som kan taes av inne. Slik gikk hun omtrent i hele fjor vinter også, null problem.
Gammel 17-10-2008, 09:56   #20
Supermedlem

Nitha sin avatar

Sted: Gjøvik
Meldinger: 619
Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.Nitha har mye å være stolt av.

Takk for alle svar
Jeg forventer selvsagt ikke at barnehagen skal kle helt om 12 unger før de går ut. Men jeg ville tro det var mulig å skifte fra bomullsstrømpebukse til ullbukse på de 4 bleiebarna de har, som uansett skiftes på stumpen før de går ut.
Får nok kjøpe flere kjoler og skjørt vi. Kan jo bruke de vi har hele vinteren, men ikke de samme hver dag hele vinteren
Håper det er flere som bruker mye ull som kommer i gang snart, for da kan de jo løpe rundt i undertøyet alle sammen. Har ikke lyst til at vesla skal være den eneste...

Vesla kom 21.03.06
Mini kom 08.09.08:
Nitha er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:43.