Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-11-2007, 18:38   #1
VIP-Medlem
 
Fjolla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 6,149
MP Rating: 100% (4)
Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.
Ulltøy fra Cubus - dårlig kvalitet!?!

Ja, jeg lurer på om det er tilfeldig eller om ulltøyet fra Cubus rett og slett ikke holder mål kvalitetsmessig!?

Vi har tre sett med ullbody og longs av den typen med trykket hunder og sauer på, to i natur og et lyseblått. Ingen av settene er trange, heller omvendt, det ene settet er faktisk enda en størrelse for stort og poden "svømmer" i det. Det ene natursettet er fra ifjor, men de to andre er nye i høst. I kveld skal jeg skifte på poden og ser at bodyen har revnet ved kantingen på kneppingen for TREDJE GANG!!! Altså er det tredje bodyen dette skjer med på kort tid, nå er alle tre ødelagte... Og jeg har ikke opplevd lignende med noe av den andre ulla vi har, kun disse tre bodyene, alle fra Cubus...

Blir litt suspekt og lurer på om jeg skal klage på dette, synes det er for dårlig!!! Men er det noen andre som har samme erfaring?
__________________
Fjonken & Filifjonka
05.04.06 28.07.08
Småfolket sitter bakovervendt!
Fjolla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2007, 18:46   #2
Hjelpeadmin
 
Helene Harefrøken sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 18,156
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 100% (1)
Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ulltøy fra Cubus - dårlig kvalitet!?!

Det skjedde nettopp med en av fjorårets her også, men siden den har holdt over en sesong så tenkte jeg ikke særlig over det jeg De er jo veldig tynne så det er kanskje ikke så rart.
__________________
Helene Harefrøken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2007, 18:46   #3
Veteranmedlem
 
guttem@mm@ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,012
MP Rating: 100% (1)
guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ulltøy fra Cubus - dårlig kvalitet!?!

Sitat:
Opprinnelig postet av Fjolla
Ja, jeg lurer på om det er tilfeldig eller om ulltøyet fra Cubus rett og slett ikke holder mål kvalitetsmessig!?

Vi har tre sett med ullbody og longs av den typen med trykket hunder og sauer på, to i natur og et lyseblått. Ingen av settene er trange, heller omvendt, det ene settet er faktisk enda en størrelse for stort og poden "svømmer" i det. Det ene natursettet er fra ifjor, men de to andre er nye i høst. I kveld skal jeg skifte på poden og ser at bodyen har revnet ved kantingen på kneppingen for TREDJE GANG!!! Altså er det tredje bodyen dette skjer med på kort tid, nå er alle tre ødelagte... Og jeg har ikke opplevd lignende med noe av den andre ulla vi har, kun disse tre bodyene, alle fra Cubus...

Blir litt suspekt og lurer på om jeg skal klage på dette, synes det er for dårlig!!! Men er det noen andre som har samme erfaring?
Ja faktisk har vi samme erfaring selv. Jeg foretrekker ullundertøyet fra joha jeg og det blir jo samme pris siden det ikke er spesielt billig det ulltøyet fra cubus. Har faktisk bedre erfaring med ulltøyet fra sparkjøp.
__________________
Guttem@mm@
27. juli 02 - 21. januar 04 og 30. august 07.
guttem@mm@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2007, 18:56   #4
Moderator
 
Zemoc sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 6,107
MP Rating: 100% (1)
Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ulltøy fra Cubus - dårlig kvalitet!?!

Sitat:
Opprinnelig postet av guttem@mm@
Ja faktisk har vi samme erfaring selv. Jeg foretrekker ullundertøyet fra joha jeg og det blir jo samme pris siden det ikke er spesielt billig det ulltøyet fra cubus. Har faktisk bedre erfaring med ulltøyet fra sparkjøp.
Syns ullundertøyet fra cubus har en grei pris jeg.. 129,- for bodyer, og 99,- for trøyer og longser.. Når det i tillegg ofte er 30% blir det jo en snill pris. Hva koster ulltøy fra Joha da?

Vi har ulltøy fra cubus, men har bare vasket det et par ganger enda da. Har ikke merket noe revning så langt.
__________________
T - Mars-09
R - Jan-06
O - Okt-03
For verden er dere bare tre i mengden
For meg er dere alt
Zemoc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2007, 19:22   #5
VIP-Medlem
 
Suzie Q sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 5,057
MP Rating: 0% (0)
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ulltøy fra Cubus - dårlig kvalitet!?!

Barna bruker Peanuts ulltøyet med innside av bomull fra Cubus og vi er strålende fornøyde med den kvaliteten Det tøyet går ukentlig gjennom maskinvask og tørketrommling og holder seg like fint! Tøyet de har nå brukes for andre sesongen. Men tror kanskje ikke det var den typen du hadde? Har sett settene av hel ull, men disse har ikke vi erfaring med.
__________________
Klem fra Suzie Q
Frøken Snupp Sprettkanort født 10/12/02
Unge herr Super Sprettkanort født 12/10/04
Suzie Q er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2007, 19:25   #6
Seniormedlem
 
bille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 1,810
MP Rating: 100% (15)
bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ulltøy fra Cubus - dårlig kvalitet!?!

Sitat:
Opprinnelig postet av Suzie Q
Barna bruker Peanuts ulltøyet med innside av bomull fra Cubus og vi er strålende fornøyde med den kvaliteten Det tøyet går ukentlig gjennom maskinvask og tørketrommling og holder seg like fint! Tøyet de har nå brukes for andre sesongen. Men tror kanskje ikke det var den typen du hadde? Har sett settene av hel ull, men disse har ikke vi erfaring med.
Signerer dette. Bortsett fra at vi også har de i hel ull og er fornøyde med de også. Vet ikke om vi bare har vært heldige .
__________________
Maigutten født 05.05.09
Februarjenta født 24.02.07

"This too shall pass"


bille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2007, 20:10   #7
Veteranmedlem
 
C@mill@ sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 4,646
MP Rating: 0% (0)
C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ulltøy fra Cubus - dårlig kvalitet!?!

Vi har flere av ullsettene med sauer på til Propellen. Longs og trøye.
Syns de er knallfine og holder seg bra i vask. Det skal sies at vi ikke bruker bodyer lenger, i allefall ikke i ull da han er i bhg. Der røsker de opp bodyene sånn at de spretter knapp etter knapp. Enten det er bodyer fra Cubus eller andre steder.
__________________
Propellen januar 05
C@mill@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2007, 20:05   #8
Veteranmedlem
 
guttem@mm@ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,012
MP Rating: 100% (1)
guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ulltøy fra Cubus - dårlig kvalitet!?!

Sitat:
Opprinnelig postet av Zemoc
Syns ullundertøyet fra cubus har en grei pris jeg.. 129,- for bodyer, og 99,- for trøyer og longser.. Når det i tillegg ofte er 30% blir det jo en snill pris. Hva koster ulltøy fra Joha da?

Vi har ulltøy fra cubus, men har bare vasket det et par ganger enda da. Har ikke merket noe revning så langt.
Siste settet jeg kjøpte fra Joha som er av en helt annen kvalitet (men like tynt og lett) kostet 119 for body og 109 for stilongs med fot. Så det er vel egentlig en standardpris på ulltøy og da foretrekker jeg Joha siden jeg har tilgang på det og kan velge.
__________________
Guttem@mm@
27. juli 02 - 21. januar 04 og 30. august 07.
guttem@mm@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2007, 19:01   #9
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Ulltøy fra Cubus - dårlig kvalitet!?!

Samme skjedde med en ribbestrikket sak med konvoluttåpning som farmoren kjøpte for to år siden. Ikke var den varm heller. Så jeg holder meg unna ulltøyet der.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2007, 19:10   #10
Veteranmedlem
 
Reppis sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 4,049
MP Rating: 0% (0)
Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.
Sv: Ulltøy fra Cubus - dårlig kvalitet!?!

En grunn til at jeg nesten ALDRI handler på cubus...
__________________
Storesøster 24.04.05
Lillebror 20.02.07
08.08.09
Reppis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:02.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com