Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Krimskrams


 
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-11-2009, 00:13   #1
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,315
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
_plystre Lørdag 07.11.09 - RB

Kommer jeg i lokalavisa her, RomerikesBlad...
Håper det er lov å skryte litt? Syns det er en god sak.

Nemlig unge mødre...
På forsiden står det:
"Unge mødre får tøffe tilbakemeldinger"

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

"Graviditeten kom brått og uventet. Og hun var usikker på livet som tenåringsmamma. Men 18-år gamle Kine var egentlig aldri i tvil:
Dette barnet ville hun ha.
Foreldrene mine støttet meg fullt ut.
På den måten var jeg heldig, sier Skjetten-Kvinnen.
Venninne var derimot skeptiske.
Tenk på alt hun ville gå glipp av. Hun kom til å ødelegge livet sitt.
Men slengbemerkninger på gata såret mest.
Folk hvisket og tisket en meter fra meg.
Jeg hørte nøyaktig hva de sa:
"Hun er sikkert alene. Det er nok ingen barnefar. Se så ung hun er, stakkars"




Tobarnsmor:
Det er ikke synd på meg slår Kine fast.
Men jeg føler at jeg har måttet bevise at jeg kunne klare meg like bra som andre mødre.
Nå er hun 24 år og 2 barnsmamma.
Hun kikker stolt ned på minstemann, mens hun forteller om de uventede sparkene hun plutselig kjente en søndagkveld for seks (les: fem, ikke seks RB) år siden....



I tiden etter at Noah ble født var barnefaren familiens forsørger. Kine utdannet seg til med.sekretær. I dag er hun singel og jobber i en omsorgsbolig. Jeg er stolt. Jeg har to friske barn.

Er det noe du føler du har gått glipp av?
Kine blir tankefull, men svarer bestemt.
La meg gjøre en ting klart. For meg har det ikke vært no stort offer. Jeg var aldri den som festet fra torsdag til søndag. Og jeg setter stor pris på å ta vare på mine barn. Den unge mammaen fremstår som utadvendt og svært sosial. Men hun innrømmer at hun til tider har følt seg ensom.
På barselgruppene var så og si alle over 30. Det samme gjelder i barnehagen. Men blir ofte møtt med litt skråe blikk. Det er vanskelig å få skikkelig kontakt synes hun.

I takt med at magen vokste, skjedde det også en personlig utvikling. Kine føler hun har vokst fra flere av barndomsvennen. Det er også vanskelig å finne venninner i samme situasjon. Men støtten fra familie og speielt mamma, har vært uvurderlig. Det samme har diskusjonsforum på internett. Der kan hun snakke om det meste med andre i samme situasjon - gleder, sorger og hverdagens utfordringer.
(HER, siktet jeg kun til nybaktmamma.com og så klart snartmamma.com)
__________________
Stolt & ung alenemamma.

04 & 07


Sist endret av _Kine; 07-11-2009 kl 00:45.
_Kine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
 



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:06.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com