Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Krimskrams


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-09-2009, 01:15   #1
Supermedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,090
MP Rating: 100% (2)
Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Ryanair, noen som har litt greie på dette?

Jeg har bestilt en tur til London. Da jeg bestilte så var det vel igrunen sånn "gratisbilletter" slik at reisen begynte på kr 0. Men en av de alternativene jeg måtte huke av da jeg bestilte, var angående bagasjen. Jeg ble spurt om hvor mange kofferter jeg skulle ha med. Jeg trykka for 1. Så ble beløpet endret til 200 kr. Greit nok. Der kom det ene gebyret.

Men, så ja reisen endte da opp på 550 kr da. Men så leser jeg litt sånn her og der at man må betale for å sjekke inn bagasjen. Jeg leser mye forvirrende. Jeg trodde det var slik:

Jeg bestiller på nettet og når jeg huker av for at jeg skal ha 1- en stykk koffert, og det kommer opp kr 200 mere da, så HAR jeg betalt for bagasjen. Men jeg leser om at man må betale for å SJEKKE INN bagasjen på flyplassen, og at man også må betale for å veie bagasjen. Trodde at den ble veid når man satte den på bagasjebåndet..

Skjønner at Ryan air opererer med helt andre regler enn andre selskap. Og har lest at en del er ganske mildt sagt forbanna på selskapet.

Men nå er det da sånn at jeg har forstått det slik at nå skal jeg bare skrive ut den bestillingsbekreftelsen jeg fikk, og bruke det som boardingkort. Og så skal jeg , 14 dager og senest 4 timer før reisen sjekke inn på nett. So far so good.
Og så skal jeg skrive ut billetten.

Men så er det da, NÅR TID senest bør jeg være på flyplassen?

Må jeg alså betale for å sjekke inn bagasjen alså? selv om jeg har på forhånd betaltfor å ha med meg bagasje?

Og er det sånn kaos på flyplassen, Torp, at jeg som er litt sånn bonde på byen kan komme til å få en dårli opplevelse? De sier at man får ikke snakke med noen ansatte i ryan air, og hvis det er noen der, så får man beskjed om å ringe dem eller sende mail. Å ringe dem koster 5 kr minuttet fra et 820 -nummer. Og på nettet så kan man ikke sende dem mail. Det fins ret og slett ingen mail adresse.

Jeg skal alså reise fra Torp til London, Stanstead. Og er nå kjemperedd og nervøs for denne turen. Fordi jeg vet ikke hva som venter meg på flyplassen. Jeg kjenner jeg stresser noe voldsomt nå.

Er det noen som har peiling og kan hjelpe meg...? please? Hjelp meg med å finne ut disse tingene jeg lurer på?
__________________
How are you to JUDGE the life i live?
I know im not PERFECT and i dont live to be
But before you start POINTING fingers
Make sure your HANDS are clean
Smulamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2009, 09:11   #2
Supermedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,090
MP Rating: 100% (2)
Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ryanair, noen som har litt greie på dette?

Dytter litt..
__________________
How are you to JUDGE the life i live?
I know im not PERFECT and i dont live to be
But before you start POINTING fingers
Make sure your HANDS are clean
Smulamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2009, 11:51   #3
Seniormedlem
 
MissPhun sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,928
MP Rating: 0% (0)
MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ryanair, noen som har litt greie på dette?

Du sjekker inn som vanlig. Betaler ikke noe for bagasjen din på flyplassen, med mindre det er overvekt.
Du burde være der 2 timer før flyavgang.

God tur
__________________
Millian f: 220607 driter i engangsbleier, spiser sjokolade og samsover til tider

Mor: Koser seg & lever livet!
MissPhun er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2009, 12:03   #4
Medlem
 
Wibe sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Sted: Bærum
Meldinger: 224
MP Rating: 0% (0)
Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ryanair, noen som har litt greie på dette?

Husk å sjekke inn på nett og ta med deg papiret med strekkoden. Ta med pass.

Ryanair er billig, men når jeg har reist med Ryanair er det når jeg skal være med kjæresten min når han er på kurs i utlandet. Han reiser med et seriøst selskap, og tar med bagasjen vår. Jeg reiser med "bussen", for det er vel det mest opplevelsen av Ryanair minner om og har kun med håndbagasje.
__________________
En tenåring, to skolejenter og en baby!
- og vips ble man forstadsbeboer i rekkehus med 7-seter!
Wibe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2009, 15:04   #5
Seniormedlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 2,074
MP Rating: 0% (0)
Trixie har et ubeskrivelig bra rykte.Trixie har et ubeskrivelig bra rykte.Trixie har et ubeskrivelig bra rykte.Trixie har et ubeskrivelig bra rykte.Trixie har et ubeskrivelig bra rykte.Trixie har et ubeskrivelig bra rykte.Trixie har et ubeskrivelig bra rykte.Trixie har et ubeskrivelig bra rykte.Trixie har et ubeskrivelig bra rykte.Trixie har et ubeskrivelig bra rykte.Trixie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ryanair, noen som har litt greie på dette?

Husk maks 15 kg på kofferten. Pakk lett hjemmefra, ta med den største kofferten, og sats på å fylle den opp i London
Trixie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2009, 09:58   #6
Supermedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,090
MP Rating: 100% (2)
Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ryanair, noen som har litt greie på dette?

Sitat:
Opprinnelig postet av MissPhun Vis post
Du sjekker inn som vanlig. Betaler ikke noe for bagasjen din på flyplassen, med mindre det er overvekt.
Du burde være der 2 timer før flyavgang.

God tur
Endelig et svar. Tusen takk. Ja jeg betalte jo for bagasje på nettet. Har lest så mye dritt om det flyselskapet at jeg gruer meg som pyton. Er det lett å finne ut hvor jeg skal sjekke inn bagasjen?

Sitat:
Opprinnelig postet av Wibe Vis post
Husk å sjekke inn på nett og ta med deg papiret med strekkoden. Ta med pass.

Ryanair er billig, men når jeg har reist med Ryanair er det når jeg skal være med kjæresten min når han er på kurs i utlandet. Han reiser med et seriøst selskap, og tar med bagasjen vår. Jeg reiser med "bussen", for det er vel det mest opplevelsen av Ryanair minner om og har kun med håndbagasje.
Papiret med strek kode? er det noe jg får ut når jeg skal sjekke inn på nettet og skrive ut billetten?Hvor nøye er de på håndbagasjen? jeg leste at man kan ha 10kg i håndbagasjen men så er det visst så nøye hvor stor håndbagasjen er. Jeg tenkte meg en liten tursekk jeg, men er den kanskje for stor?

Sitat:
Opprinnelig postet av Trixie Vis post
Husk maks 15 kg på kofferten. Pakk lett hjemmefra, ta med den største kofferten, og sats på å fylle den opp i London
Ja jeg tenkte å pakke med meg et skift bare og kjøpe et par skift i london. Klær er billig der, sant? Noen eksempler?Og noen tips til hva som er faktisk billig der? jeg skal kjøpe julegave til mannen og gutta mine på 18 og 20 men hva er billig til gutter liksom. Og som ikke veier mye?
__________________
How are you to JUDGE the life i live?
I know im not PERFECT and i dont live to be
But before you start POINTING fingers
Make sure your HANDS are clean
Smulamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2009, 11:08   #7
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,204
MP Rating: 0% (0)
Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ryanair, noen som har litt greie på dette?

Papiret med strekkoden..altså boardingpasset får du når du sjekker inn på nettet, det er enkelt å gjøre. Når du kommer til flyplassen så stiller du deg bare i Ryanair sin skranke og leverer kofferten(nøye på vekten!!) og det går fort og greit. På flyet er det fritt setevalg, så sitt deg der du vil. Skranken åpner 2 timer før avgang og stenger 40 minutter før avgang! Du MÅ være der i tide, ellers kommer du ikke med! Gaten stenger 30 minutter før avgang.

Den ene veien jeg nettopp flydde brydde de seg ikke om håndbagasjen i det hele tatt. På veien tilbake var hun ene kritisk til en ryggsekk, enig i at den såg litt stor ut..men, den passet fint inn i saken hvor de kan sjekke om håndbagasjen er for stor eller ikke. Det står mål på nettet av kor stor den kan være!(har nå sjekket...55*40*20 cm kan den være) 10 kg er en del, så ville hatt størst mulig størrelse på håndbagasjen innenfor målene..mye å shoppe i London!

Jeg synes det var litt styr å booke billetten siden vi reiste med baby og, var litt andre regler enn nå for da fikk vi ikke sjekke inn på nettet, men nå kan vi visst det. Og som du sier, vanskelig å få svar av noen. Men, etter at vi hadde fått bestilt, så synes jeg alt gikk kjempe fint! De var veldig presise, tok av og landet før tiden! Vi sparte masse penger å fly med de til Spania!550 kr er jo veldig billig til London, da!!! Skatter og avgifter må man alltid betale uansett, så ting blir aldri helt gratis.

Kommer til å reise med de igjen, siden jeg nå vet hvordan man skal bestille og fordi vi hadde en fin reiseopplevelse!
__________________
♥ Moni&gutta boys ♥

Sist endret av Monielle; 27-09-2009 kl 11:18.
Monielle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2009, 15:23   #8
Supermedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,090
MP Rating: 100% (2)
Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ryanair, noen som har litt greie på dette?

Takk takk for gode tips! nå trenger jeg bare noen gode shopping tips, hva som er billig i london, og hvor jeg skal gå å handle...
__________________
How are you to JUDGE the life i live?
I know im not PERFECT and i dont live to be
But before you start POINTING fingers
Make sure your HANDS are clean
Smulamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2009, 15:36   #9
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,943
MP Rating: 0% (0)
Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.
Sv: Ryanair, noen som har litt greie på dette?

Vi har reist med dem flere ganger og aldri opplevd problemer. Har faktisk fått komme med flyet selv om vi var alt for sent ute en gang og (ulykke på veien til Stansted).

Vi skal også til London, om et par uker. Vi har betalt ca null og niks for billettene, og har kjøpt spesielle billetter som er uten avgifter (ofte de ubekvemme avgangstidene). Monielle, man må ikke alltid betale skatter og avgifter. Vi har ikke betalt for kofferter på reisen til London, tar bare med håndbagasje og har noen sammenleggbare bager oppi, som kan brukes til innsjekket bagasje hjem igjen. Så kostnaden for oss er egentlig bare koffertene hjem + gebyr for betaling med visa.

Nå er det et par år siden jeg reiste med Ryanair sist men det er ikke all verdens endringer vil jeg tro. Man sjekker inn selv før man drar hjemmefra, og for oss som bare skal være i fire dager er det mulig å sjekke inn på hjemreisen og før vi drar hjemmefra. Boardingkort printer man visst selv, så siden vi ikke skal ha bagasje kan vi faktisk dukke opp så sent som 30 minutter før avgang. Bagasjedroppen stenger 40 minutter før, så man må være litt tidligere ute med bagasje. Når det er sagt, ville jeg ikke tatt sjansen på å ha så dårlig tid! Det skjer ofte noe som forsinker de reisende.
__________________
sept 05 : okt 08
Vibs er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2009, 15:47   #10
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,204
MP Rating: 0% (0)
Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ryanair, noen som har litt greie på dette?

Vibs: da er jeg feilinformert, fått beskjed om at det måtte de ta seg betalt for uansett. Men, det er jo flott at det ikke er sånn, da!

Barneklær: min favorittbutikk er "Next" www.next.co.uk
__________________
♥ Moni&gutta boys ♥
Monielle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:06.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com