Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-09-2008, 22:44   #1
Medlem
 
Trudderuderantan sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Sted: Sørlandet
Meldinger: 117
MP Rating: 0% (0)
Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.
2åring som stikker av..

Hvordan lærer man en 2åring at man ikke skal løpe av gårde ved første og beste mulighet?
Uansett hvor vi er og hva vi gjør... slipper jeg øynene av han et sekund så kan du banne på at han springer av gårde så fort de små tottene kan bære han.. og mamman etter.. og mamman sint.. og guttungen ler..
Hvordan få han til å forstå at det kan være farlig å bare løpe av gårde på den måten?
De fleste andre barn jeg kjenner på den alderen har en sånn "sikkerhetssone" - at så lenge de ser mamman eller pappan sin, så går de ikke lenger vekk enn det.. men min? Han snur seg ikke en eneste gang - bare springer..

Noen gode tips til en sliten, joggende mamma?
__________________
startet aug. 06...
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity

Trudderuderantan er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-09-2008, 23:05   #2
Supermedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 794
MP Rating: 0% (0)
nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.
Sv: 2åring som stikker av..

min erfaring.. ble litt skummel.. men den hadde større virkning enn jeg trodde.
gutten min stakk av fra meg på et kjøpesenter.. heldigvis hadde jeg med søster min og 2 venninner.. så vi spredde oss litt.. etterhvert kom ei dame med han, og da var gutten spak. Etter da har han ikke gått så veldig langt når han har stukket av.

Tror det er viktig å ta bort den morrsome faktoren i det. Jeg løper ikke etter han. står å venter, eller går motsatt vei.
__________________

oktober
2005.


nektar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 08:44   #3
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,501
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 2åring som stikker av..

Være et stad hvor han kan stikke ganske langt unna uten at det er fare for ham. La han løpe uten å følge etter. Intensjonen er at han skal avlæres at det ikke er så farlig fordi du følger etter.
__________________
- Happy -
Turbo (-02), Sprell (-03), Liten (-05)
Happy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 09:02   #4
Pio
Seniormedlem
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,169
MP Rating: 0% (0)
Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.Pio har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 2åring som stikker av..

Min gjør det samme, og hun har gjort det lenge. ( Vi har sikkerhetslenke på døra, og måtte sette opp nytt gjerde pga henne. )

Når vi er ute på tur, feks ved elv eller lignende der det er farlig at hun blir borte, får hun gå i bånd"- dvs en tråd mellom oss og henne.

På kjøpesenter og lignende forklarer vi at det er farlig hvis hun løper fra oss, og at hvis hun gjør det, så er konsekvensen at hun må gå og holde en av oss i hånden i så og så lang tid tiden. Det er skjebne verre enn døden for henne. så det hjelper faktisk litt.
__________________
Tunfisken-04 Konfirmanten-06
Pio er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 10:51   #5
Seniormedlem
 
c3po sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,704
MP Rating: 0% (0)
c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 2åring som stikker av..

Jeg har en 4-åring som har begynt med dette nylig. Ingenting har virket på oss så langt. Han føler seg utrolig trygg, og blir ikke bekymret hvis han ikke ser oss. Vi har nå gått til anskaffelse av bånd/løpestreng i håp om at han skjønner budskapet om at når han løper vekk så må vi ta den på ham for å holde ham trygg. Nå er den ikke blitt tatt på ham ennå - mest fordi jeg glemmer å ha den med meg, men han ba selv om å få den på, på fredag, men den hadde jeg ikke med meg.
__________________
c3po er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 10:53   #6
Supermedlem
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Follo
Meldinger: 1,279
MP Rating: 0% (0)
emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 2åring som stikker av..

Det der høres veldig kjent ut . Hos oss var det verst når vi hentet i barnehagen, da var han bortover gata på et blunk mens jeg lukket porten. Vi har snakket og snakket og forklart at det er farlig, at det kommer biler osv. Det tok lang tid før det gikk inn, men nå snakker han selv om at bilene er farlige og man får vondt i hodet hvis man ikke passer seg . I tillegg får han et klistremerke hvis han er flink og ikke stikker av når vi sier at han ikke skal det.

Glemte å si at han er 2.5 år
__________________

emma71 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 12:26   #7
Supermedlem
 
Simba 1 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,168
MP Rating: 0% (0)
Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.
Sv: 2åring som stikker av..

Ganske velkjent.
Jenta vår på 3,5 år er ikke redd for noen ting i hele verden.
Var i Syden i sommer, visste at vi burde ha øynene på henne hele tiden, men til tross for mye folk, kveldsmørke og i det hele tatt - det var for henne bare å gå der hun lystet. VI "mistet" henne et par ganger, men hun var kommet til rette igjen etter litt leting i 5 minutter.

Skummelt, ja! Det HAR bedret seg iallefall. Men vi har også vært inne på tanken om en sikkerthetslenke på ytterdøra.
__________________
Hilsen Simba 1 og ungene (2002 og 2005)
Simba 1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 14:15   #8
Seniormedlem
 
trollpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2003
Sted: østfold
Meldinger: 2,282
MP Rating: 0% (0)
trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.
Sv: 2åring som stikker av..

Hatt samme problem her i heimen.
Er alle 3 sammen feks på kjøpesenter kan de faktisk finne på å gjøre det.

Får gjøre som hundetrenere,gå i skogen... la barnet springe av gårde og gjem deg i buskene.
__________________
trollpia
~alle vil til himmelen,men ingen vil dø...~
trollpia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 18:49   #9
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,677
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 2åring som stikker av..

Sitat:
Opprinnelig postet av trollpia Vis post
Får gjøre som hundetrenere,gå i skogen... la barnet springe av gårde og gjem deg i buskene.
Det er nok ikke så dumt det. Da får de seg en støkk sansynligvis.
Og når man løper etter, så blir det veldig morsomt!!
__________________
Datascrapping - Min blogg - Bakovervendt er best! Min datascrapping-vise-frem-og-skryte-tråd Isa´s sangbok

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 22:54   #10
Medlem
 
Trudderuderantan sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Sted: Sørlandet
Meldinger: 117
MP Rating: 0% (0)
Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.Trudderuderantan har en strålende fremtid.
Sv: 2åring som stikker av..

Sitat:
Opprinnelig postet av trollpia Vis post

Får gjøre som hundetrenere,gå i skogen... la barnet springe av gårde og gjem deg i buskene.
Det høres i det minste ut som et trygt eksperiment..
Er jo livredd for at han skal bli borte, ramle i vannet eller løpe ut på veien.. Greit nok på et kjøpesenter, det er vel forhåpentligvis bare snille mennesker der som ville levert han tilbake, men gaah.. uff, nei..
Sele ja.. får vel finne den fram igjen..
__________________
startet aug. 06...
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity

Trudderuderantan er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:03.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com