Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-10-2009, 16:53   #1
Supermedlem

Elinmor83 sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Vestlandet
Meldinger: 962
MP Rating: 0% (0)
Elinmor83 har en strålende fremtid.Elinmor83 har en strålende fremtid.Elinmor83 har en strålende fremtid.Elinmor83 har en strålende fremtid.Elinmor83 har en strålende fremtid.Elinmor83 har en strålende fremtid.Elinmor83 har en strålende fremtid.Elinmor83 har en strålende fremtid.Elinmor83 har en strålende fremtid.Elinmor83 har en strålende fremtid.Elinmor83 har en strålende fremtid.
Å gå barfot

Lille Snusken min tok sine første skritt for en uke siden, 13 mnd og en dag gammel Nå går han noen skritt mange ganger for dagen, og i dag gikk han over to meter!
Men jeg ser at han er litt forsiktig av seg, og skyver ofte foten frem i stedefor å løfte den. Dette er når han har sokker på seg, og antiskli er ingen hindring Men så kom jeg på at en fysioterapeut en gang sa til meg at det var bra å la de små være barfot litt. Prøvde å la han gå litt barfot i går, og ser at han løfter føttene bedre da.

Noen andre enn meg som har hørt det samme om å være barfot?

Han har sko, men har ikke prøvd å gå med de enda. Men det haster kanskje ikke?
Gammel 12-10-2009, 17:49   #2
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 9,051
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Å gå barfot

Så lenge han løfter føttene bedre når han går barfot, så er det vel samme hva ekspertene måtte mene

Men ja, jeg mener også jeg har hørt at det er bra å gå barfot (men det kan ha vært i en helt annen sammenheng enn gå-trening da..)

"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2009, 18:16   #3
dBy
Supermedlem

dBy sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 1,127
dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi fikk beskjed om at det å gå barfot var veldig bra for å bygge opp støttemusklaturen i foten/anklen.

Gjerne på litt ulendt terreng. Puter og andre ting kunne gjerne brukes inne.

dBy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2009, 23:10   #4
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,991
Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.Nerthus har et ubeskrivelig bra rykte.

Ponny har noen knallgode skinntøffler ( kr 198 tror jeg) som er litt høye med borrelås rundt ankelen! er vel eurosko som selger dem tror jeg? Bare et lite tips iallefall!
Gammel 03-11-2009, 09:39   #5
Supermedlem

becky+1 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 1,204
becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er veldig bra for barna og gå mest mulig barfot. Junior har litt mobile ledd og vi fikk det anbefalt av hs og på sykehuset. Jeg husker jeg fikk beskjed om det av legen da jeg var lita for jeg hadde også litt mobile ledd og en sinnsykt plattfot. Styrker musklene og bra for stabiliteten. Bedre grep får man også. Vi bruker mest ull nå og da gjør det ingenting om han sprader rundt barfot.
becky+1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:19.