Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lek, stimulering og oppdragelse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-09-2008, 17:33   #1
Medlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 488
Blogginnlegg: 12
MP Rating: 0% (0)
geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.
hm Sutrete storesøster!

Snuppa ble storesøster for ca 12 dager siden og har siden vi kom hjem blitt veldig sutrete...skriker og bæljer for alt.

Skal hun ha noe så må hun skrike for full hals... i stedet for å kommunisere som før med tegn og ord. Hun er snart 21 mnd'er.

Er det normal reaksjon på det å plutselig bli storesøster og må dele oppmerksomhet???

Det å vente på ting er hun ikke vant til.

I barnehagen er hun blid og fornøyd..men så fort hun kommer hjem er det ett mas uten like..noe er det hele tiden.

Er det flere som har opplevd dette???

Regner med beste måten å takle dette på er å overse det helt. Prøver nå det. Prøver å få henne til ikke å skrike når hun skal ha noe. Men ikke så lett.

Når hun er hjemme så får jeg nesten bare tid til henne og veldig lite med baby egentlig.

Sist endret av geysirland; 05-09-2008 kl 17:44.
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 17:55   #2
Seniormedlem

Cathy78 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 2,840
Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.Cathy78 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Sutrete storesøster!

Grattis med babyen

Jeg vil tro det er en reaksjon på at hun er blitt storesøster, ja. Mye forandringer for henne nå, fra å få all oppmerksomhet hele tida til plutselig å skulle dele den med en til.

Vi hadde det akkurat likt i februar da eldste ble storesøster, og det varte sånn i 14 dager, ca. Da gråt hun hver gang babyen gråt, osv..

Jeg prøvde å finne på litt ting med bare henne, og lot pappaen ta babyen litt. Det verste gikk heldigvis over etter ca 2 uker, og nå merker vi ikke noe særlig til sjalusi.

Masse lykke til
Gammel 06-09-2008, 20:50   #3
Medlem

HollyAmi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Nordpå!
Meldinger: 236
HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.HollyAmi har mye å være stolt av.

Her var det litt av det samme. Storesøster fikk lillebror for tre knappe tre måneder siden, knap to og et halvt år gammel.

Hun ble mer høylydt, og ville generelt ha mer oppmerksomhet. Tror ikke hun forandret seg i barnehagen, men her hjemme var det forskjell. Jeg kunne merke sjalusien, og et par ganger prøvde hun å slå ut etter ham. Det jeg synes gjorde det vanskelig, og hvor det ble litt mye mas, var at jeg ikke kunne løfte henne pga keisersnitt. Hun var godt vant med å bli løftet før vi fikk den lille ny.

I det siste synes jeg at hun har blitt mer "rolig" igjen. Det har jo også vært en stor overgang for henne, som det har for oss. Hun har måttet venne seg til å dele her hjemme, og det var hun bestemt ikke vant til.

Det går seg sikkert til etterhvert

mars 06

juni 08

HollyAmi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-09-2008, 14:14   #4
Medlem

geysirland sin avatar

geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.

Hei takk for svar.

Ja jeg tror nok det går seg til etterhvert. Det jeg har lagt merke til nå er at storesøster våkner mye tidligere på morgenen... 6.30..mens vanligvis er hun oppe kl 7.30..tror generelt hun er mer var og vil lissom ha med seg alt rundt seg.

Håper det går seg til igjen også..fordi minsten er som regel våken i 4-5 tiden for mat og sover kanskje ikke igjen med en gang..så det blir lite søvn når så fort vi lissom har lagt oss til så våkner storesøster...

Men men... Det går da greit egentlig syns jeg.
Gammel 10-09-2008, 09:26   #5
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,126
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

hun trenger bare massevis av kos og klemmer, så dere viser at hun er like elsket som før. heldigvis sover babyer en hel del.. men også viktig å gi henne bekreftelse når babyen er der ,slik at hun ikke føler seg som et B-barn - grei nok når baby ikke er der, men ellers er dere ikke så interessert...

f.eks. når baby får pupp, kan hun bli invitert til å sitte i armkroken til mor.

Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-09-2008, 10:21   #6
Medlem

geysirland sin avatar

Takk for svar.
Ja jeg er veldig oppmerksom på at hun må få oppmerksomhet. Og det får hun også. Når lillebror sover så får jeg tid til henne. Når vi ammer eller gir flaske så tilbyr jeg henne å sitte ved siden av, men hun skal helst sitte oppå babyen eller hoppe opp og ned i sofaen og helst lissom falle over babyen. Prøver å overse alt sånn bølling akkurat nå.

Tilbyr henne bøker, puslespill..når vi mater men hun er bare ikke interessert.

Men bortsett fra det går det egentlig greit. Må bare følge med som en smed hele tiden så hun ikke gjør babyen noe. I går holdt hun nesten på å sette seg på hodet på babyen...men klarte å få henne til å stoppe før det gikk så langt.

Hun er veldig fornøyd med å være i barnehagen. Vil helst at jeg og babyen skal dra hjem.

Sånn sett gleder jeg meg til at babyen skal begynne i barnehagen, da skal jeg ta henne fri noen dager slik at jeg og hun kan finne på noe alene.

Ellers er hun flink til å putte i lillebror smokken når han skriker..har lært henne det da. Hun prøver nå så godt hun kan men noen ganger så tar bøllefrøet over.
Gammel 12-09-2008, 10:39   #7
Seniormedlem

lijander sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 2,491
Blogginnlegg: 1
lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av geysirland Vis post
.
Når hun er hjemme så får jeg nesten bare tid til henne og veldig lite med baby egentlig.
Sånn er det her også
Ikke fordi jeg ikke vil tilbringe tiden sammen med storebror altså, men skulle ønske at jeg fikk gjort mer enn "bare" å mate lillebror før jeg må legge han ned for å ta storebror igjen..

Vi får krysse fingrene for at det går fort over

En januardag 07 kom ett mirakel, aug 08 fikk vi oppleve det mirakelet igjen. Nå vet vi hva kjærlighet er

Lille R rørte noe ved oss alle, hvil i fred
lijander er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:06.