Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-07-2008, 21:19   #1
Medlem

Marianne75 sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Hedmark
Meldinger: 310
MP Rating: 0% (0)
Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.
Barnets første skoledag.. har vi foreldre rett til fri?

Hei,

Søkte litt på nettet, men fant ikke noe svar, men vet at det er mange kloke hoder her.

Eldstejenta vår skal begynne på skolen i august. Har vi foreldre rett til fri med lønn for å følge henne første skoledag? I tilfelle det har noen betydning kan det nevnes at jeg har kontorjobb i kommunen, mens min mann er ansatt ved den videregående skolen, dvs. ansatt i fylkeskommunen.

Jeg er veldig takknemlig for svar! Ha en fin dag alle sammen!

Viljus på SM
Marianne75 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-07-2008, 21:22   #2
VIP-Medlem

[Mon|] sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 6,383
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barnets første skoledag.. har vi foreldre rett til fri?

Jeg jobber på sykehus og vi har rett til en halv dag fri med lønn i forbindelse med oppstart på SFO og en halv dag fri med lønn i forbindelse med skolestart (vi kan slå de to halve dagene til en heldag hvis vi vil det, jeg har fri i turnusen min både når vi har oppstart på SFO og 1.skoledag).

Det er iallefall slik det er hos oss, men det er nok sikkert forskjellig i fra sted til sted kan jeg tenke meg.

Det er ingen skam å mislykkes, men å ikke prøve er direkte dumt.

Min blogg
[Mon|] er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-07-2008, 09:13   #3
Veteranmedlem

Ritamor sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Finnmark
Meldinger: 4,538
Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Når jeg jobbet på fiskebruk hadde vi rett på 1 dag fri med lønn i forbindelse med barnehagestart og skolestart...
Men tror nok at man har krav på fri i det offentlige også, noe annet ville være rart.
Gammel 29-07-2008, 09:28   #4
Seniormedlem

Tuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 1,728
Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.

Det skal stå i tariffavtalen du har på jobb, tror jeg. Ikke alle har krav på det, men som ansatt i kommune og f.komm ville det forundret meg mye om dere ikke hadde det.
Men det er mulig det er kun er i forb. med bhg start. Men sjekk opp avtalene deres, finner nok noe der.
Gammel 29-07-2008, 10:37   #5
Medlem

Marianne75 sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Hedmark
Meldinger: 310
Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.Marianne75 har mye å være stolt av.

Takker så mye for svar! Jeg forhørte meg på jobb i dag, og vi hadde dessverre ikke rett til fri med lønn hverken i forbindelse med barnehagestart eller skolestart. Siden jeg jobber i det offentlige så trodde jeg vi hadde det, men fikk beskjed om at den regelen var fjernet for et par år siden.

Det er visst helt opp til arb.giver om de vil gi fri med lønn både når det gjelder oppstart i bhg og første skoledag.

Men tusen takk for svar alle sammen, og ha en strålende dag!

Viljus på SM
Marianne75 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:04.