|
 |
|
31-08-2008, 12:43
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,287
|
Er permisjonspengene tapt?
|
|
Fikk telefon fra arbeidsgiver her forleden. Han kunne melde at de ikke har mottatt refusjon fra NAv, og om jeg hadde varslet dem om at jeg skulle ha permisjon.
Nei, sier jeg, det trodde jeg dere gjorde, siden dere gjorde det ved forrige permisjon.
Så arbeidsgiver har trodd at jeg har varslet NAV, mens jeg har trodd at de har varslet NAV.
Er pengene tapt nå? Det er snakk om mange måneder, snuppa er jo 5,5 mnd gammel, og permisjonen trådte jo i kraft for 6 mnd siden.
(Nå skal det sies at jeg synes det er lovlig sent av arbeidsgiver å ringe for å spørre om dette så lenge etterpå da.....)
|
|
|
31-08-2008, 12:46
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,348
|
Sv: Er permisjonspengene tapt?
|
|
Hentet fra NAV sine sider på nett:
Det gis ikke ytelser for lengre tid tilbake enn tre måneder før tidspunktet du søker. Søker du senere blir utbetalingen tilsvarende redusert.
Kan se ut som om de mister en del ja..
31-08-2008, 12:50
|
|
Supermedlem
|
|
|
Får bare håpe du har en grei arbeidsgiver som ikke krever penger tilbakebetalt av deg da, for det er vel arbeidstakeren selv som er ansvarlig for å sende in søknaden? Men jeg er enig i at det er vel sent å komme nå å spørre om det er levert søknad.
31-08-2008, 13:00
|
|
VIP-Medlem
|
|
|
Sist gang:
-jeg skriver oversikt til arbeidsgiver over permisjon+ferie+oppstartsdato
-sekretær sender inn varsel til NAV
-jeg får vanlig lønn fra arbeidsgiver og de mottar refusjon fra NAV
Denne gang:
-jeg skriver oversikt til arbeidsgiver over permisjon+ferie+oppstartsdato
-sekretær er sykemeldt (dette visste ikke jeg, og en annen må vel i såfall ta over oppgavene hennes?)
-jeg får vanlig lønn fra arbeidsiver, men siden ingen har varlset NAV har ikke arbeidsgiver fått refusjon
Hadde jeg fått penger rett fra NAV hadde det selvsagt ikke vært noen tvil i at jeg skulle varsle dem selv, men i og med at jeg både får lønn som vanlig fra arbeidsgiver pluss at dette ble tatt hånd om i fjor, så har jeg i min naivitet gått ut ifra at dette blir ordnet opp i av dem i år også.
Nå påsto arbeidsgiver at vi hadde avtalt at jeg skulle varsle NAV, men denne avtalen har enten ikke skjedd eller det har gått meg hus forbi all den tid jeg hadde mer enn nok med meg selv og mitt i et svært så smertefullt svangerskap. (Var sykemeldt mesteparten av tiden).
|
|
|
31-08-2008, 13:05
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 672
|
|
|
Hm, det hrøse jo kjipt ut. Men må man ikke unasett fylle ut papir som skal til NAV da, med din og pappaens underskrift? Det har vi gjort begge gangene. Vi sendte også kopi av papirene til jobben, da fikk de den infoen de trengte. Jeg har da fått pengene av jobben, mens de har fått refundert fra NAV.
|
|
31-08-2008, 13:07
|
|
Supermedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Wix
Hm, det hrøse jo kjipt ut. Men må man ikke unasett fylle ut papir som skal til NAV da, med din og pappaens underskrift? Det har vi gjort begge gangene. Vi sendte også kopi av papirene til jobben, da fikk de den infoen de trengte. Jeg har da fått pengene av jobben, mens de har fått refundert fra NAV.
|
Jeg mener også at vi måtte signere før vi sente in papirene
31-08-2008, 13:09
|
|
VIP-Medlem
|
|
|
wix, jeg ordner min permisjon med min arbeidsgiver, mens pappan order sin permisjon med hans arbeidsgiver.
Sist gang sendte arbeidsgiver bare med den oversikten jeg hadde laget til NAV. Der var jo min underskrift. Det holdt det.
Mannen min fylte ut et elektronisk intern-skjema, som hans arbeidsgiver videresendte til NAV.
Så ja, jeg har trodd at arbeidsgiver ville gjøre det på samme måte denne gang som sist gang.
|
|
|
31-08-2008, 13:09
|
|
Supermedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Lykkelig77
Jeg mener også at vi måtte signere før vi sente in papirene 
|
Jo, det stemmer, jeg så på skjemaet nå. Det skal signeres av mor og far. Det står også øverst at skjemaet skal fylles ut og sendes in selv om man mottar lønn fra arbeidsgiver under permisjonen.
Arbeidsgiver plikter dog å sende in skjema med opplysninger om lønn og skatt.
31-08-2008, 13:12
|
|
VIP-Medlem
|
|
|
Et slikt skjema har vi ikke fått verken denne gang eller forrige gang. Hvem får man det av?
|
|
|
31-08-2008, 13:14
|
|
Supermedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av silkepels
Et slikt skjema har vi ikke fått verken denne gang eller forrige gang. Hvem får man det av?
|
Jeg printet det ut her. På høyre side ser du skjemaet "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon"
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:18.
|