Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-12-2008, 12:29   #1
Medlem

<Karma> sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 324
MP Rating: 0% (0)
<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.
Foreldrepenger, lånekassen, dagpenger??

Skjønner rett og slett lite av dette med foreldrepenger og nav..

-Jeg er fulltidsstudent, men studerer samlingsbasert (ca 1 uke pr mnd).
-Før jeg gikk ut i fødselspermisjon hadde jeg en kontrakt på ca 80%.
-Nå får jeg både foreldrepenger og penger fra lånekassen.
-Lillemor skal ikke begynne i barnehagen før august.
-Jeg er pr dags dato arbeidsløs.

Hva gjør jeg når det blir slutt på fødselspermisjonspengene???

30.april 2008
<Karma> er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-12-2008, 14:40   #2
VIP-Medlem

muslingen sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,201
MP Rating: 100% (2)
muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Foreldrepenger, lånekassen, dagpenger??

Foreldrepengene går fra dato til dato. Når de er slutt så er de slutt. Det er enkelt.

Men du har vel rett på støtte fra lånekassen da?

Du vil vel ikke ha rett på dagpenger fra NAV på grunn av manglende inntekt i fjor/siste 3 år. Muligens. Det må du sjekke selv. Kravet er 100.000,- i lønn i fjor eller 300.000,- i lønn de siste 3 år. Dobbeltsjekk tallene, jeg er ikke 100% sikker!

Eller så blir det å skaffe seg en ny jobb, som erstatter den 80% du hadde før. Om det går...
Gammel 27-12-2008, 21:45   #3
Medlem

<Karma> sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 324
MP Rating: 0% (0)
<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.

Har jobbet de siste 3 årene...

Får fra lånekassen, med det beløpet er ikke så mye å leve av.. nesten bare lommerusk..

30.april 2008
<Karma> er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-12-2008, 22:46   #4
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 7,488
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Kommer helt an på om du har tjent nok det siste året 105.000 og noe, eller nok de siste 3 årene.
Foreldrepenger teller IKKE som grunnlag for dagpenger hvis ikke grunnbeløpet ditt er over disse summene
se her på NAV sine sider og se om du blir klokere

*star* er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:28.