Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-03-2009, 20:05   #1
Supermedlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 709
Blogginnlegg: 24
MP Rating: 0% (0)
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.
Gubben sier han vil ha tilgang til barna's konto som jeg har opprettet!

Har han rett på det??

Det er jeg som har fått barnetrygden og den går inn på konto til ungene. Har lånt litt fra den for å klare meg. Da vaskemaskina gikk heden og til klær til ungene.

Jeg skjønner ikke hvorfor han skal ha tilgang til det??
Er det pga av pengene bare eller for å kontrollere. Han blir sur hvis jeg sier nei og slamrer med dørene.

Jeg sier han bryr seg da katten i ungene alikevel. I det siste har han kanskje sett ungene 30 min per dag. Han skylder på at han må snekre så fælt på det nye huset. Men jeg sier at han kunne da ha brukt 1 time på ungene i det minste pr dag.

Akkurat slitsomt for meg for jeg er forkjøla og dårlig form og 2 åringe er forkjøla og dårlig form og minsten skriker hele dagne pga hard mage. Kunne godt ha trengt litt avbrekk.. 1 time er da ikke så mye å be om er det?
Gammel 25-03-2009, 20:10   #2
Supermedlem

Junimor sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 1,291
Blogginnlegg: 1
Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gubben sier han vil ha tilgang til barna's konto som jeg har opprettet!

I teorien har vel heller ikke du lov å ta ut penger fra kontoen dems -om kontoen er registrert på barnas navn og fødselsnummer, dersom dere har delt foreldreansvar.
Da jeg skulle flytte Snuppas konto fra en bank til den andre ble det et rabalder uten like, for selv om det kun var jeg som hadde opprettet kontoen så måtte begge foreldre skrive under om det skulle tas ut penger..
Fikk ordnet det til slutt på et vis da, ved hjelp av den nye banken.

Han har lov til å gå i banken og sette inn penger, men jeg tviler sterkt på at han kan ta ut penger fra kontoen dems.
Det er barnas penger, ikke foreldrenes, selv om foreldrene er gift/samboere/skilt eller whatever..

(og jeg har forståelse for at du har lånt penger til de nødvendige tingene altså.. Må man så må man.)
Gammel 25-03-2009, 20:11   #3
Veteranmedlem

Kaaka sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Kristiansand
Meldinger: 4,699
Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.

Står kontoen i barnas eller ditt navn?

Sitat:
Opprinnelig postet av Bambi Vis post
Signerer kaaka siden hun er så smart

Kaaka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-03-2009, 20:13   #4
Veteranmedlem

Kaaka sin avatar

Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.Kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Junimor Vis post
I teorien har vel heller ikke du lov å ta ut penger fra kontoen dems -om kontoen er registrert på barnas navn og fødselsnummer, dersom dere har delt foreldreansvar.
Da jeg skulle flytte Snuppas konto fra en bank til den andre ble det et rabalder uten like, for selv om det kun var jeg som hadde opprettet kontoen så måtte begge foreldre skrive under om det skulle tas ut penger..
Fikk ordnet det til slutt på et vis da, ved hjelp av den nye banken.

Han har lov til å gå i banken og sette inn penger, men jeg tviler sterkt på at han kan ta ut penger fra kontoen dems.
Det er barnas penger, ikke foreldrenes, selv om foreldrene er gift/samboere/skilt eller whatever..

(og jeg har forståelse for at du har lånt penger til de nødvendige tingene altså.. Må man så må man.)
Så lenge man står oppført som verge så kan man ta ut penger fra kontoen.

Sitat:

Kaaka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-03-2009, 20:18   #5
Supermedlem

Junimor sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 1,291
Blogginnlegg: 1
Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kaaka Vis post
Så lenge man står oppført som verge så kan man ta ut penger fra kontoen.
Det fikk ikke jeg lov til. Siden vi hadde delt foreldreansvar måtte begge to skrive under.
.. nå kan det jo være at jeg traff på en skrankedame med en særdeles dårlig dag da, hun var pottesur og særdeles lite serviceinnstilt.
Kanskje var hun sur for at jeg byttet bank, når jeg tenker meg om.
Gammel 25-03-2009, 20:26   #6
Veteranmedlem

Kaaka sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Junimor Vis post
Det fikk ikke jeg lov til. Siden vi hadde delt foreldreansvar måtte begge to skrive under.
.. nå kan det jo være at jeg traff på en skrankedame med en særdeles dårlig dag da, hun var pottesur og særdeles lite serviceinnstilt.
Kanskje var hun sur for at jeg byttet bank, når jeg tenker meg om.
For å si opp kontoen og bytte til en annen bank - så ja, da må begge signere dersom begge står oppført som verge.

Men om man skal ta ut penger o.l så holder det med en signatur.

Og om man har delt foreldreansvar så må også begge foreldrene stå som verger, og begge foreldrene må signere på papirene når kontoen åpnes.

Sitat:

Gammel 25-03-2009, 20:32   #7
Seniormedlem

benja2 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 2,003
MP Rating: 100% (2)
benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.

I vår bank funker det slik at vi begge har disposisjonsrett, egge måtte signere da vi åpnet kontoen, men vi må begge signere om vi skal ta ut penger. Forøvrig så "rådet" banken oss til å sette konoten i eget navn pga overformynderi osv fremtidig. På den måten så kunne vi nummere kontoen så man vet hvem av barna sin den er,men det gjorde også at man kan ta ut penger.
Gammel 25-03-2009, 20:39   #8
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,835
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.

Ved åpning av konto til mindreårige må begge verger signere på kontoåpningen, og dermed har begge rett til å ta ut penger fra kontoen ja.
Gammel 25-03-2009, 20:48   #9
Veteranmedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,241
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.

Har dere delt foreldrerett så har han rett på tilgang til pengene, har du foreldreretten alene så har du kontroll på kontoen.

Jeg har opprettet i mitt navn, merket med barnets navn i nettbanken så faren ikke skal se hva det står der.

Jeg syr Min hobby krok
Ariadne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-03-2009, 09:12   #10
Supermedlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 709
Blogginnlegg: 24
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.

annen hver helg og en ettermiddag i uka er vel ikke ene forsørger så vidt jeg har for stått så da har han jo adgang til kontoen. JO han har skrevet under. Ja men da er det greit. Da kommer jeg ikke til å føre barnetrygd dit mer og heller føre dem på en sparekonto jeg har. For før jeg vet ordet av det har han vel tatt alle penga som står der og brukt dem på noe han trenger. Og det vil jeg ikke. Jeg ville at de skulle brukes på barna ikke oss.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:23.