Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-04-2009, 21:04   #1
Seniormedlem

annka sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: nordnorge
Meldinger: 1,604
MP Rating: 100% (2)
annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gubben sier han vil ha tilgang til barna's konto som jeg har opprettet!

Hmm... Er de så sære ang kontoer i ungenes navn? Da må vel jeg ha vært ute for en slik som ikke helt vet hva de driver med da
På de 2 eldste har jeg laget kontoer, som jeg sparte på og som kun jeg kunne ta ut penger på...Var skilt fra pappan..

På de 3 små har vi også konto som det spares på, kun jeg som opprettet dem, og kun jeg som har disponert hittil...min mann vet ikke kontonr engang ikke for at jeg ville nektet han da, siden vi er gift, men alikavel... Jeg er stadig på snuppas konto, siden det ble nye regler med grunnstønaden..den skulle inn på barnets konto...Ene gutten min har og slik stønad som går inn på min konto....
Jeg ordnet konto til fosterbarnet vårt også, der måtte hans mor hjelpe meg, men hun har ikke tilgang til den...Jeg har hevet penger på den uten noe tillatelse fra noen...
Gammel 26-03-2009, 10:56   #2
Supermedlem

Fibolina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 820
MP Rating: 0% (0)
Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.

Stoler dere ikke på hverandre?
Dette tror jeg stikker mye dypere enn noen hundrelapper på en konto.
Gammel 26-03-2009, 11:54   #3
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,883
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Fibolina Vis post
Nei, det tror jeg faktisk ikke de gjør...
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-03-2009, 12:03   #4
Kii
Supermedlem

Kii sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Eidsvåg
Meldinger: 578
Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.Kii har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Fibolina Vis post
Dette tror jeg stikker mye dypere enn noen hundrelapper på en konto.
Jeg er litt usikker på om dette er snakk om to personer som har gått fra hverandre, eller om de fremdeles er kjærester?

Kii er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-03-2009, 12:13   #5
Medlem

Melita sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 147
Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kii Vis post
Jeg er litt usikker på om dette er snakk om to personer som har gått fra hverandre, eller om de fremdeles er kjærester?
De er midt i skillsmissen nå
Gammel 26-03-2009, 15:09   #6
Supermedlem

Fibolina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 820
Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.Fibolina har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Melita Vis post
De er midt i skillsmissen nå
OK, ja da forstår jeg bedre.

Jeg trodde de var i et forhold og da hadde barnas sparepenger vært oppen av et digert isfjell.
Gammel 26-03-2009, 17:17   #7
Medlem

London sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Stavanger
Meldinger: 99
London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.London er som en lysfontene.

Jeg jobber selv i bank. Dattera vår har en egen konto der vi setter inn personlige gaver, dåpsgaver etc som hun har fått. I tillegg sparer vi hver mnd på en konto i vårt navn.

Kan være greit å ha kontoen i eget navn av flere grunner:

- Man slipper overformynderiet.
- Dersom du er så flink at du sparer mye i barnets navn, kan barnet bli nektet stipend fra lånekassen når den tid kommer.
-Når man sparer på en felleskonto og fordeler etterpå, vet man at alle bana får likt, selv om sparebeløpet varierer.
-Man kan selv bestemme når man synes barnet er modent nok til å få pengene, og evt sette krav til hva de skal brukes til.

Dessuten så kan man med god samvittighet ta ut fra en slik konto dersom det kniper, siden det i realiteten er ens egne penger og ikke penger barnet har fått.

Lykke til med sparingen og gubben
London er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-03-2009, 20:48   #8
Veteranmedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,246
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.

Har dere delt foreldrerett så har han rett på tilgang til pengene, har du foreldreretten alene så har du kontroll på kontoen.

Jeg har opprettet i mitt navn, merket med barnets navn i nettbanken så faren ikke skal se hva det står der.

Jeg syr Min hobby krok
Ariadne er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-03-2009, 09:12   #9
Supermedlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 709
Blogginnlegg: 24
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.

annen hver helg og en ettermiddag i uka er vel ikke ene forsørger så vidt jeg har for stått så da har han jo adgang til kontoen. JO han har skrevet under. Ja men da er det greit. Da kommer jeg ikke til å føre barnetrygd dit mer og heller føre dem på en sparekonto jeg har. For før jeg vet ordet av det har han vel tatt alle penga som står der og brukt dem på noe han trenger. Og det vil jeg ikke. Jeg ville at de skulle brukes på barna ikke oss.
Gammel 26-03-2009, 10:07   #10
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 1,948
Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.Simane har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av geysirland Vis post
For før jeg vet ordet av det har han vel tatt alle penga som står der og brukt dem på noe han trenger. Og det vil jeg ikke. Jeg ville at de skulle brukes på barna ikke oss.
Jeg har dessverre opplevd slike tilfeller i jobben min i bank.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:50.