Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-08-2008, 16:07   #1
Supermedlem

Lykkelig77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,348
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Hjelp meg å regne litt.. (permisjon)

Jeg fødte 14. april. Fra den dagen har vi 51 uker permisjon og da kommer vi til 6. april 2009. Jeg har hele tiden regnet med at jeg har 5 uker ferie i 2008 som forlenger permisjonen til: 6. april + 5 uker = 11 mai 2009. NAV regner tydeligvis med 4 uker for de mener at permisjonen går ut 4. mai 2009.

Jeg begynner i ny jobb 1. jan og samboeren min tar over permisjonen.

1. Hvor blir det av den siste ferieuken min fra 2008?

2. Kan samboeren min spare de 6 "pappaukene" eller må de taes sammenhengende med resten av permisjonen?

Gammel 22-08-2008, 20:05   #2
Supermedlem

Lykkelig77 sin avatar

Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjelp meg å regne litt.. (permisjon)

Ingen kloke hoder her ikveld?
Gammel 22-08-2008, 21:30   #3
Veteranmedlem

LineN sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 3,237
Blogginnlegg: 4
LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.LineN har et ubeskrivelig bra rykte.

Hei hei..
Som jeg har forstått så har du kun krav på 4 uker og 1 dag ferie når du har permisjon..
Det er det jeg har, da noen sa til meg (eller leste jeg det selv?) at det var det meste du kunne få av ferie i en permisjon..

Og pappan kan ta permisjonen sin når som helst innen det er gått tre år...

MEN: skulle dere blir gravide innen disse tre årene må han ta permisjonen FØR den lille kommer til verden.. Alt han ikke har tatt ut av permisjonen opphøres ved evnt nytt barn. Det fikk vi vite på den harde måten og sambo måtte ta permisjon i hui og hast. (Mistet to uker av sin permisjon pga vi ikke visste dette..)

Jeg mener dette er rett.
E april -07
A april -08
Takk!

LineN er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 21:43   #4
Supermedlem

Lykkelig77 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av LineN Vis post
Hei hei..
Som jeg har forstått så har du kun krav på 4 uker og 1 dag ferie når du har permisjon..
Det er det jeg har, da noen sa til meg (eller leste jeg det selv?) at det var det meste du kunne få av ferie i en permisjon..

Og pappan kan ta permisjonen sin når som helst innen det er gått tre år...

MEN: skulle dere blir gravide innen disse tre årene må han ta permisjonen FØR den lille kommer til verden.. Alt han ikke har tatt ut av permisjonen opphøres ved evnt nytt barn. Det fikk vi vite på den harde måten og sambo måtte ta permisjon i hui og hast. (Mistet to uker av sin permisjon pga vi ikke visste dette..)

Jeg mener dette er rett.
Jeg vet at NAV kun refunderer arbeidsgiver for 4 uker og 1 dag men man kan avtale 5 uker ferie med arbeidsgiver (de "mister" da 4 dager siden de kun får refundert for 4+1). Hvis jeg skulle fortsatt i den samme jobben ville det ikke vært noe problem men siden jeg begynner i ny jobb 1. jan så frykter jeg at jeg mister den siste uken..

Det jeg lurer litt på er om jeg kan ringe NAV og forklare dette og be de "trekke" 1 uke fra min nåværende arbeidsgiver nå i 2008 og forlenge permisjonen tilsvarende i 2009, altså fra 4. til 11. mai?
Gammel 22-08-2008, 21:48   #5
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,287
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kan aldri tenke meg at NAV gidder å bry seg med dette. Det er en avtale mellom deg og arbeidsgiver, så for å evt få igjen den uka må du nok ta kontakt med nåværende arbeidsgiver.

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 21:50   #6
Supermedlem

Lykkelig77 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av silkepels Vis post
Jeg kan aldri tenke meg at NAV gidder å bry seg med dette. Det er en avtale mellom deg og arbeidsgiver, så for å evt få igjen den uka må du nok ta kontakt med nåværende arbeidsgiver.
Jepp, det er det jeg frykter.. Jeg har nemlig ikke sagt opp enda og er ikke helt på godfot med sjefen.. Men hva kan de gjøre da (nåværende arbeidsgiver)? Løsningen må jo bli at de betaler med for en uke ekstra?
Gammel 22-08-2008, 22:01   #7
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Du får passe på å bake inn de 5 ukene med ferie før permisjonen din opphører, slik at den forlenges tilsvarende.

silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 22:08   #8
Supermedlem

Lykkelig77 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av silkepels Vis post
Du får passe på å bake inn de 5 ukene med ferie før permisjonen din opphører, slik at den forlenges tilsvarende.
Det skjønte jeg ikke Jeg har jo bakt in de 5 ukene nå i sommer og regnet derfor med at permisjonen varte til 11. mai men NAV mener 4. mai. Hvis jeg hadde hatt den samme jobben neste år ville jeg bare tatt permisjon til 11. mai og arbeidsgiver ville kun fått refundert penger fra NAV til og med 4. mai, men siden jeg startet i ny jobb vil jo ikke dette gå..?
Gammel 22-08-2008, 22:10   #9
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Skal ikke mannen din overta din permisjon da? Da vil vel den uka som din permisjon forlenges med, kunne overtas av han?

Gammel 22-08-2008, 22:58   #10
Urt
Seniormedlem

Urt sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: På toppen
Meldinger: 2,398
Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.

Berre skyter inn med noko her. Du har ikkje 51 veker frå termindato. 3 veker av permisjonen din er før termin.

Tidligare Nemi80
Urt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:00.