Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-02-2009, 21:49   #1
VIP-Medlem
 
silkepels sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 8,185
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Kjenner du alle dine trygderettigheter?

Overskriften sier vel det meste, men kjenner du alle rettighetene du har via NAV?

Hvis ja, hvordan har du blitt klar over dem?

Hvis nei, vet du hvordan du skal bli klar over dem?

Mener du at noen burde opplyse deg om disse? Feks lege, arbeidsgiver, info-brosjyre fra NAV eller lignende? Eller mener du at det er opptil enhver å hele tiden vite hva man har krav på og hvilke rettigheter man har?
__________________
silkepels - mamma til 04.12.06 og 28.03.08 .en gang i 2009
silkepels er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-02-2009, 23:04   #2
Seniormedlem
 
Reggius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,798
MP Rating: 0% (0)
Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjenner du alle dine trygderettigheter?

Nei, jeg kjenner ikke alle mine trygderettigheter. Jeg setter meg inn i de jeg behøver, gjennom nettsider til NAV eller kontakte dem (noe som er så som så å få til)
Noen rettigheter kjenner jeg til, da jeg har jobba i bhg. i mange år og foreldre ofte kommer til oss og spør. Men som oftest ber vi dem kontakte rette innstans, da det er lett å gi feil råd! Dessuten endres lover og regler seg i eninga!!

MVH Reggius
__________________
Snuppa kom 5. mai 2007 og er seff. verdens fineste!
Reggius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-02-2009, 23:10   #3
VIP-Medlem
 
silkepels sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 8,185
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjenner du alle dine trygderettigheter?

Visste du at man kan få stønad til økte fyringsutgifter i forbindelse med revmatisk sykdom?

Min mor har reumatisme og er avhengig av varm og tørr luft. Hun fyrer i peisen året rundt. Ja, der ryker det av pipa midt i juli. Helt tilfeldig fikk hun vite at noen hadde fått dekket dette tidligere, og dermed søkte hun også, og fikk det innvilget.

Ingen hadde fortalt henne at dette var noe det kunne søkes på.

Hvordan skal man kunne vite om alt man har krav på?

Når man kan få dekket slike ting, så kan man jo nesten søke om hva som helst, og håpe det beste
__________________
silkepels - mamma til 04.12.06 og 28.03.08 .en gang i 2009
silkepels er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-02-2009, 23:16   #4
Medlem
 
Suadela sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 367
MP Rating: 0% (0)
Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.Suadela har en strålende fremtid.
Sv: Kjenner du alle dine trygderettigheter?

Nei, det tror jeg ikke jeg gjør, for jeg blir stadig minnet på hva jeg kan ha krav
på, og hva jeg bør søke om.
Jeg har en gutt med spesielle behov, og de fleste trygdeytelsene jeg får grunnet
det, har kommet fra andre foreldre i samme situasjon, som har vært i NAV-gamet
noen år mer enn hva jeg har.
Ingen på NAV har kommet løpende etter meg for å fortelle meg om hva jeg har krav
på iallefall. Enda greit at det finnes noe som heter etterbetaling.
__________________

Suadela er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-02-2009, 12:25   #5
Supermedlem
 
Underlig sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vestlandet
Meldinger: 865
MP Rating: 0% (0)
Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjenner du alle dine trygderettigheter?

Nei. Jeg har ikke oversikt over alt og tenker at det heller ikke er nødvendig. Når vi kommer i en situasjon hvor vi har behov vil vi sette oss nøye inn i det. Hvis jeg ikke har behov (les klarer meg uten) og det finnes en rettighet synes jeg det er greit jeg ikke vet om den. Jeg synes prinsipielt kun man skal bruke slike rettigheter hvis man ikke har andre alternativer. I motsatt fall undergraver vi det sikkerhetsnettet vi har for de som virkelig trenger det.
__________________
Underlig er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-02-2009, 12:30   #6
VIP-Medlem
 
silkepels sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 8,185
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjenner du alle dine trygderettigheter?

Når man har levd på uføretrygd pga diverse i 17 år, så er kanskje ikke økonomien så god som den kunne vært. Så jeg har ingen motforestillinger mot at min mor verken søkte eller fikk innvilget noe hun tydeligvis hadde krav på.
__________________
silkepels - mamma til 04.12.06 og 28.03.08 .en gang i 2009
silkepels er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-02-2009, 12:34   #7
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 20,525
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjenner du alle dine trygderettigheter?

Ja, jeg tror vi begynner å få en viss oversikt. Mye takket være en godt oppdatert fastlege.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-02-2009, 10:23   #8
VIP-Medlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,014
MP Rating: 100% (2)
muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjenner du alle dine trygderettigheter?

Nei, jeg kjenner ikke alle mine rettigheter. Jeg kjenner ikke de rettighetene som er høyst relevante nå en gang.

De rettighetene jeg kjenner har jeg lest meg til selv eller blitt tipset om. Ingen fra helsevesenet har gitt meg noe som helst av informasjon.

NAV har visst opplysningsplikt ifølge loven (men jeg har ikke merket noe til det).
__________________
Gullgutten 4 år
Lille 3 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-02-2009, 10:27   #9
VIP-Medlem
 
silkepels sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 8,185
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjenner du alle dine trygderettigheter?

Sitat:
Opprinnelig postet av muslingen Vis post
NAV har visst opplysningsplikt ifølge loven (men jeg har ikke merket noe til det).
Har de? I følge hvilken lov?

Jeg har heller nemlig ikke merket noe spesielt til det nei...

Kan man bare skulle tatt en telefon til NAV og spurt om de kunne ramse opp hva man har krav på i akkurat den situasjonen man befinner seg i? Men nei, de kaster vel ikke akkurat penger etter oss nei.....
__________________
silkepels - mamma til 04.12.06 og 28.03.08 .en gang i 2009
silkepels er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-02-2009, 10:35   #10
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,494
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjenner du alle dine trygderettigheter?

Nei.
Derfor gikk jeg også glipp av ett år med sykepenger.
Snille, snille leger som sa at jeg ikke trengte sykemelding fordi jeg alikevel var i permisjon.
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:35.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com