Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-08-2008, 22:59   #1
Medlem

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 51
MP Rating: 0% (0)
Twinnie er som en lysfontene.Twinnie er som en lysfontene.Twinnie er som en lysfontene.Twinnie er som en lysfontene.Twinnie er som en lysfontene.Twinnie er som en lysfontene.Twinnie er som en lysfontene.Twinnie er som en lysfontene.Twinnie er som en lysfontene.Twinnie er som en lysfontene.Twinnie er som en lysfontene.
oppsigelse i ulønnet permisjon /oppstart i ny jobb

Jeg har permisjon til midten av oktober ca. Har fått innvilget ulønnet permisjon til 4.jan 09. Planen er å si meg opp i fra den stillingen jeg har. Kan jeg da si meg opp og være hjemme i oppsigelsestiden (oppsigelsestid blir da okt-nov-des), og kan jeg evt begynne så smått i en evt ny stilling i denne oppsigelsestiden /ulønnede permisjonstiden, eller må nåværende arb.giver evt godkjenne dette/ vite om det?
Gammel 18-08-2008, 17:47   #2
VIP-Medlem

muslingen sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,201
MP Rating: 100% (2)
muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: oppsigelse i ulønnet permisjon /oppstart i ny jobb

Ikke noe i veien for å søke permisjon også i oppsigelsestiden. Men du kan ikke begynne å jobbe for andre, med mindre dette er godkjent av nåværende arbeidsgiver (gjerne skriftlig...).
Gammel 18-08-2008, 18:46   #3
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,433
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Du har ulønnet permisjon og det er en ulønnet omsorgspermisjon vil jeg anta at du har?

Du kan ikke da ta ulønnet omsorgspermisjon fra din nåværende arbeidsgiver for deretter å jobbe for andre. Da er det ikke lenger ulønnet omsorgspermisjon.

Det du imidlertid kan få, er vanlig ulønnet permisjon fra din arbeidsgiver for å prøve ut en annen stilling, men du kan ikke bruke omsorgspermisjonen til dette.
Gammel 18-08-2008, 20:14   #4
Seniormedlem

Reggius sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 2,162
Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har akkuratt gjort dette. Jeg fikk ny jobb i løpet av ulønnet perm. og skulle egentlig vært tilbake og jobbet 2 mnd. for tidl. arb.giver - Når jeg fikk denne stillingen sa jeg opp med en gang, hadde da fremdeles 1 mnd. igjen av omsorgsperm u/lønn. Deretter søkte jeg om ulønnet permisjon, for å starte i ny jobb og/eller kortere oppsigelsestid de resterende 2 mnd.. Jeg fikk utvidet perm. for å få begynt i nytt arb. Nå var jeg helt åpen om dette, så arb.giver visste om dette. Dermed fikk jeg starte ved ny arb.giver 11. aug. i stedet for 1.oktober. Det var deilig, i og med at jeg jobber i barnehage!

Du kan forøvrig fint si opp i ulønnet perm. tid for deretter å begynne i ny jobb, men du kan ikke begynne å jobbe i ulønnet permtid - med mindre ikke gammel arb.giver er enig i dette - det bør du få skriftlig!

Lykke til

MVH Reggius

Gammel 18-08-2008, 20:53   #5
Medlem

oppnedmamma sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 245
oppnedmamma har slått av rykte

Her finner du svar på mye av det du kanskje lurer på, ev. skriv inn og spør selv:

http://www.ukeavisenledelse.no/nytti...der_permisjon/

http://www.ukeavisenledelse.no/nytti...m_arbeidsrett/
oppnedmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:22.