|
|
09-09-2008, 19:05
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,122
|
Strekke perm ved hjelp av røde dager
|
|
Er det mulig å strekke permisjonen ved å legge ferien rundt røde dager, f.eks i jul og nyttår?
Jeg tenkte å gjøre det, bruke fem feriedager og strekke perm med 14 vdager på grunn av helg og rødedager.
Noen som vet om dette går?
|
09-09-2008, 19:30
|
|
Medlem
Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 94
|
Sv: Strekke perm ved hjelp av røde dager
|
|
Det kan gå, men det er ikke alle arbeidsgivere som tillater det desverre.
|
|
|
09-09-2008, 20:05
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,212
|
|
|
Det er ikke fritt villt for hvor mange uker du kan dele opp. En har vel i urgangspunktet kun krav på å dele opp en uke bare, nettopp fordi ordningen ikke skal bli misbrukt på den måten du tenker her.
En ferieuke regnes forøvrig som 6 dager selv om uka har 7 dager
09-09-2008, 21:59
|
|
Supermedlem
|
|
|
Jeg har en fleksibel arbeidsgiver, så oppdeling i dager her og der har aldri vært noe problem tidligere. De betaler vanlig lønn hele tiden, og får så refundert av NAV. Så hvis jeg skriver inn ferien min på skjemaet til NAV, så vil altså permisjonen bli tilsvarende lenger. Det er jo da arbeidsgiver som betaler for de røde dagene, ikke NAV, så så lenge det er ok for de er jo saken grei.
Forøvrig så tenker jeg ikke på dette som misbruk da vi på min arbeidsplass alltid har anledning til å dele opp ferien slik, og det forventes at vi tar ferie i disse dagene rundt jul uansett.
Sist endret av Høns; 19-09-2008 kl 10:54.
|
|
|
10-09-2008, 08:29
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,126
|
|
|
vet en som prøvde det, og fikk det godkjent. så ble det masse trøbbel med arbeidsgiver i ettertid, fordi de fikk mindre refusjon fra NAV enn forventet....
det er noe med utregningen hos NAV som gjør at de ikke regner dag-for-dag, som gjør at det ikke går, tror jeg. (akkurat som at når deltidsansatte tar ut en feriedag, så kan den regnes som mer enn en dag i ferieregnskapet).
|
|
|
10-09-2008, 11:12
|
|
Supermedlem
|
|
|
Hmm, ringer NAV jeg.
Sist endret av Høns; 19-09-2008 kl 10:54.
|
|
|
10-09-2008, 13:37
|
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 115
|
|
|
Det er ikke NAV, men arbeidsgiver som eventuelt må godkjenne det. Som noen skrev over her, så er det arbeidsgiver som må betale de bevegelige helligdagene.
Min arbeidsgiver gjør ikke det. Forhørte meg når jeg styra for å finne ut av permisjonen.
|
10-09-2008, 15:55
|
|
Supermedlem
|
|
|
Sjekket med NAV og de hadde ikke noe imot det. Får sende en mail til arbeidsgiver med tanke på når jeg skal avvikle ferie i 2008/2009 og se hva de sier. Håper de godkjenner det
|
11-09-2008, 22:09
|
|
Supermedlem
|
|
|
Arbeidsgivers kommentar til min avvikling av ferie var : "Fint". Så da antar jeg at det er i boks, og jeg får strukket permisjonene lengre. Om de tenker på konsekvensen av dette vet jeg ikke, men det får bli deres ansvar.
|
24-09-2008, 23:19
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Sølvbyen
Meldinger: 1,352
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Anore
Det kan gå, men det er ikke alle arbeidsgivere som tillater det desverre.
|
Sitat:
Opprinnelig postet av M@jka
Det er ikke NAV, men arbeidsgiver som eventuelt må godkjenne det. Som noen skrev over her, så er det arbeidsgiver som må betale de bevegelige helligdagene.
Min arbeidsgiver gjør ikke det. Forhørte meg når jeg styra for å finne ut av permisjonen.
|
Kan ikke helt forstå dette jeg? Er det arbeidsgiver som betaler for feriedagene?Trodde liksom ikke man fikk betalt for de dagene jeg?!Skjønner ikke hvorfor arbeidsgiver må godkjenne ferien heller? Det er jo ikke sånn at jeg ville vært på jobb om jeg ikke hadde ferie...? Nei nå føler jeg meg dum asså!!
(Permisjonen vil jo bli noe forlenget om man tar ut ferie,men NÅR ferien tas ut kan vel ikke ha noe å si for arbeidsgiver?)
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:01.
|