Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-09-2008, 19:05   #1
Supermedlem
 
Høns sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,122
MP Rating: 0% (0)
Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.
Strekke perm ved hjelp av røde dager

Er det mulig å strekke permisjonen ved å legge ferien rundt røde dager, f.eks i jul og nyttår?

Jeg tenkte å gjøre det, bruke fem feriedager og strekke perm med 14 vdager på grunn av helg og rødedager.

Noen som vet om dette går?
__________________
Høns, Fredrik 2002 og Lillebror 19.08.08
Høns er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 19:30   #2
Medlem
 
Anore sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 94
MP Rating: 0% (0)
Anore har en strålende fremtid.Anore har en strålende fremtid.Anore har en strålende fremtid.Anore har en strålende fremtid.Anore har en strålende fremtid.Anore har en strålende fremtid.Anore har en strålende fremtid.Anore har en strålende fremtid.Anore har en strålende fremtid.Anore har en strålende fremtid.Anore har en strålende fremtid.
Sv: Strekke perm ved hjelp av røde dager

Det kan gå, men det er ikke alle arbeidsgivere som tillater det desverre.
Anore er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 20:05   #3
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,212
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Strekke perm ved hjelp av røde dager

Det er ikke fritt villt for hvor mange uker du kan dele opp. En har vel i urgangspunktet kun krav på å dele opp en uke bare, nettopp fordi ordningen ikke skal bli misbrukt på den måten du tenker her.

En ferieuke regnes forøvrig som 6 dager selv om uka har 7 dager
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 21:59   #4
Supermedlem
 
Høns sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,122
MP Rating: 0% (0)
Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.
Sv: Strekke perm ved hjelp av røde dager

Jeg har en fleksibel arbeidsgiver, så oppdeling i dager her og der har aldri vært noe problem tidligere. De betaler vanlig lønn hele tiden, og får så refundert av NAV. Så hvis jeg skriver inn ferien min på skjemaet til NAV, så vil altså permisjonen bli tilsvarende lenger. Det er jo da arbeidsgiver som betaler for de røde dagene, ikke NAV, så så lenge det er ok for de er jo saken grei.

Forøvrig så tenker jeg ikke på dette som misbruk da vi på min arbeidsplass alltid har anledning til å dele opp ferien slik, og det forventes at vi tar ferie i disse dagene rundt jul uansett.
__________________
Høns, Fredrik 2002 og Lillebror 19.08.08

Sist endret av Høns; 19-09-2008 kl 10:54.
Høns er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-09-2008, 08:29   #5
Veteranmedlem
 
charlie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,126
MP Rating: 0% (0)
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Strekke perm ved hjelp av røde dager

vet en som prøvde det, og fikk det godkjent. så ble det masse trøbbel med arbeidsgiver i ettertid, fordi de fikk mindre refusjon fra NAV enn forventet....

det er noe med utregningen hos NAV som gjør at de ikke regner dag-for-dag, som gjør at det ikke går, tror jeg. (akkurat som at når deltidsansatte tar ut en feriedag, så kan den regnes som mer enn en dag i ferieregnskapet).
__________________
hilsen fra


Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-09-2008, 11:12   #6
Supermedlem
 
Høns sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,122
MP Rating: 0% (0)
Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.
Sv: Strekke perm ved hjelp av røde dager

Hmm, ringer NAV jeg.
__________________
Høns, Fredrik 2002 og Lillebror 19.08.08

Sist endret av Høns; 19-09-2008 kl 10:54.
Høns er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-09-2008, 13:37   #7
Medlem
 
M@jka sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 115
MP Rating: 0% (0)
M@jka har mye å være stolt av.M@jka har mye å være stolt av.M@jka har mye å være stolt av.M@jka har mye å være stolt av.M@jka har mye å være stolt av.M@jka har mye å være stolt av.M@jka har mye å være stolt av.M@jka har mye å være stolt av.M@jka har mye å være stolt av.M@jka har mye å være stolt av.M@jka har mye å være stolt av.
Sv: Strekke perm ved hjelp av røde dager

Det er ikke NAV, men arbeidsgiver som eventuelt må godkjenne det. Som noen skrev over her, så er det arbeidsgiver som må betale de bevegelige helligdagene.

Min arbeidsgiver gjør ikke det. Forhørte meg når jeg styra for å finne ut av permisjonen.
__________________
M@jka og Snusken (2005) og Snøfte (Mai-08)
M@jka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-09-2008, 15:55   #8
Supermedlem
 
Høns sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,122
MP Rating: 0% (0)
Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.
Sv: Strekke perm ved hjelp av røde dager

Sjekket med NAV og de hadde ikke noe imot det. Får sende en mail til arbeidsgiver med tanke på når jeg skal avvikle ferie i 2008/2009 og se hva de sier. Håper de godkjenner det
__________________
Høns, Fredrik 2002 og Lillebror 19.08.08
Høns er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2008, 22:09   #9
Supermedlem
 
Høns sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,122
MP Rating: 0% (0)
Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.
Sv: Strekke perm ved hjelp av røde dager

Arbeidsgivers kommentar til min avvikling av ferie var : "Fint". Så da antar jeg at det er i boks, og jeg får strukket permisjonene lengre. Om de tenker på konsekvensen av dette vet jeg ikke, men det får bli deres ansvar.
__________________
Høns, Fredrik 2002 og Lillebror 19.08.08
Høns er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 23:19   #10
Supermedlem
 
Itoshigo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Sølvbyen
Meldinger: 1,352
MP Rating: 100% (2)
Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.Itoshigo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Strekke perm ved hjelp av røde dager

Sitat:
Opprinnelig postet av Anore Vis post
Det kan gå, men det er ikke alle arbeidsgivere som tillater det desverre.
Sitat:
Opprinnelig postet av M@jka Vis post
Det er ikke NAV, men arbeidsgiver som eventuelt må godkjenne det. Som noen skrev over her, så er det arbeidsgiver som må betale de bevegelige helligdagene.

Min arbeidsgiver gjør ikke det. Forhørte meg når jeg styra for å finne ut av permisjonen.
Kan ikke helt forstå dette jeg? Er det arbeidsgiver som betaler for feriedagene?Trodde liksom ikke man fikk betalt for de dagene jeg?!Skjønner ikke hvorfor arbeidsgiver må godkjenne ferien heller? Det er jo ikke sånn at jeg ville vært på jobb om jeg ikke hadde ferie...? Nei nå føler jeg meg dum asså!!
(Permisjonen vil jo bli noe forlenget om man tar ut ferie,men NÅR ferien tas ut kan vel ikke ha noe å si for arbeidsgiver?)
__________________

Lillesøster,okt-07
Storebror,aug-05
jan-09
Itoshigo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
perm, rettigheter


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:01.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com