Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mai

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-07-2009, 10:33   #1
Medlem

Kitty80 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 239
MP Rating: 0% (0)
Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.
Dåp og tradisjoner

Da er datoen for dåp av Lucas satt. 12. september er den store dagen.
Jeg har en del spørsmål angående dåpen.

Hvor gamle er deres barn når de skal døpes/ha navnefest?
Hva står på menyen?
Hvem inviterer dere?
Har dere noen koselige tradisjoner som vi kan få "arve"?

Lucas her er nesten 4 mnd når han blir døpt (han er født 15.mai)
I Sverige her er det vanlig med smørgåstårta og kaker etterpå, men er usikker på om vi skal velge det.
Vi kommer til å invitere foreldre og søsken med følge og barn, pluss de nærmeste venneparene, så vi blir vel en 20-25 stk.

Håper jeg kan få noen tips da jeg har veldig lyst til at dette skal bli en minnerik og fin dag

Bonusmamma til født 1998 og født 2001
Kitty80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-07-2009, 10:41   #2
Supermedlem

Sondre sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 1,058
Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.Sondre har en strålende fremtid.
Sv: Dåp og tradisjoner

Vi hadde dåp den 28juni.
Da var ho 4mnd. Vi serverte snitter og kaker.
Ellers ingen spesielle tradisjoner. Vi ba familie,besteforeldre,oldeforeldre,
tanter og onkler til Iselin.Pluss min bestevenninde som var fadder.
Gammel 02-07-2009, 10:44   #3
S&U
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 139
S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.

vi skal døpe 12.juli.. Dagen før hun blir 7 uker.
grunnen til at vi har det så tidlig er at jeg har noe familie i Canada som kommer på besøk i sommer, og det var eneste dagen det skulle være gudstjeneste i kirken her mens de er her..

Vi skal ha gryterett til mat rett etter kirken, og så blir det kake og kaffe.
Vi har begge stor familie og blir ca 50 stk til bords.. vet ikke nøyaktig hvor mange som kommer enda...
I dåpen til Nathalie var vi 54 stk til bords...
Vi inviterer familie (inkl våre tanter, onkler, kusiner og fettere)+ et vennepar.

Noen koselige tradisjoner vet jeg ikke om vi har..
Men jeg laget en perm til Nathalie hvor jeg satte inn bilder av henne fra fødsel og fram til dåpen, og så satte jeg inn ark der jeg ba gjestene skrive en hilsen til henne.. Skal gjøre det samme til Aleksandra nå.
Til konfirmasjonene dems oppdaterer jeg permene med bilder og eventuelt noen minner, og ber gjestene gjøre det skrive en ny hilsen..
S&U er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-07-2009, 10:48   #4
Medlem

Animor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Tønsberg
Meldinger: 236
Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.

vi skal ha dåp søndag 5.juli, altså nå til søndag. Vi er veldig tidlig ute, da er han bare 9 1/2 uke, men vi har en stor gutt og liten dåpskjole. Kjolen ble farmor døpt i, og siden da har alle barn som er født i familien gjort det samme. Så den SKAL på
Vi serverer spekemat med alt tilbehør i sommervarmen. Det passer seg ikke med stor middag syntes vi, så det blir en hyggelig lunsj med kaffe og kaker etterpå.
Nikopappaen har kun invitert moren og faren sin, og en kompis. Han begrunnet dette med at han ikke ønsket at resten av familien han skulle være en del av dette, fordi dette er en sånn trist anledning for han Jeg derimot har invitert hele slekta! Vi blir 24 stykker, noe som er perfekt antall for oss.
Vi har ingen andre tradisjoner enn dåpskjolen, så der kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Men lykke til med dåp, det er utrolig moro å planlegge
Gammel 02-07-2009, 11:46   #5
Medlem

krigra sin avatar

Medlem siden: May 2009
Meldinger: 167
krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.

Vi skal ha kombinert dåp og bryllup, så der legges det nok mye opp etter bryllupet.

Vi har dåpskjole som ble laget til meg, som jeg og alle mine søskenbarn har brukt - og så broderes navn og dåpsdato på til de som har brukt den. Rosa for jenter og blått for gutter.

Johannes ble født 26.mai
krigra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-07-2009, 13:20   #6
Medlem

mamman til Jesper sin avatar

Medlem siden: May 2008
Meldinger: 189
mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.

Nå hadde vi en utradisjonell dåp for førstemann, og har ikke tenkt å herme denne gang for å si det sånn.
Så jeg aner faktisk ikke hva som skjer denne gang, annet enn at vi skal døpe henne.. Så jeg tror jeg kommer til å følge med denne tråden for å snappe opp noen tips Håper det er greit Kitty80

Eneste vi vet er at vi har bestemt faddere og at vi ikke skal invitere "hele verden". Blir bare de nærmeste i familien.

mamman til Jesper er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-07-2009, 13:24   #7
Medlem

Kitty80 sin avatar

Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.

Bare å følge med det mamman til Jesper Bare koselig om vi kan hjelpe hverandre litt på veien

Kitty80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-07-2009, 13:27   #8
Medlem

Kitty80 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av krigra Vis post
Vi skal ha kombinert dåp og bryllup, så der legges det nok mye opp etter bryllupet.

Vi har dåpskjole som ble laget til meg, som jeg og alle mine søskenbarn har brukt - og så broderes navn og dåpsdato på til de som har brukt den. Rosa for jenter og blått for gutter.
Du var jo ikke mye til hjelp da Blir nok ikke noen kombinasjon her hos oss, hadde vært grådig koselig da, men spørs om jeg får med gubben på den Vi har ikke råd nå heller, blir liksom et helt annet budsjett da

Gammel 02-07-2009, 14:07   #9
Seniormedlem

Frosken sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Askøy
Meldinger: 1,698
Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.

Svigerinnen har heklet dåpskjole som de fleste av svigermors barnebarn og oldebarn har brukt. Det er den eneste tradisjonen her. Svigerinnen har bøker som følger kjolen også der hun limer inn bilder fra dåpen og alle som er der signerer i den.

Dåpen her blir 19.september. Jada, det er en lørdag. Her er nemlig konfirmasjon i september så søndagene er "opptatte". Derfor har de satt opp en egen dag til dåp. Da blir det klokken 14 i stedet for 11 også så det er bedre tid på formiddagen til å ordne til siden vi skal ha det hjemme hos oss. Vi blir 16 voksne, 5 barn (2-5 år) og to babyer om alle kommer. Da er det våre foreldre og søsken m/barn og barnebarn + dåpsbarnets ene oldemor.

Sist bodde vi jo i Oslo og hadde besøket hos svigerinnen. Da bestilte vi ferdige snitter og hvit dame + laget to kaker selv. Denne gangen leker jeg med tanken om å ha hjemmelaget koldtkord, men vi får se det litt an. Middag (gryterett el.l.) er jo et annet alternativ. Må bare passe på at det er noe storesøster liker.

(Ori på SM)
Frosken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-07-2009, 14:54   #10
Supermedlem

tutta sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,173
MP Rating: 100% (2)
tutta er fantastisk mot andre.tutta er fantastisk mot andre.tutta er fantastisk mot andre.tutta er fantastisk mot andre.tutta er fantastisk mot andre.tutta er fantastisk mot andre.tutta er fantastisk mot andre.tutta er fantastisk mot andre.tutta er fantastisk mot andre.tutta er fantastisk mot andre.tutta er fantastisk mot andre.

Vi skal ha navnedag i regi av HEF i Oslo Rådhus for lillesøs. Vi hadde det samme for storebror.
Regner med at sermonien blir i slutten av oktober når lillesøs er nesten 5mnd. Blir kun den nærmeste familie og faddere denne gangen også.
Alle faddere er ikke bestemt enda.....

Hadde lunch forrige gang på Madserud gård i forbindelse med storebrors navnedag . Denne gangen er det ikke helt bestemt hvor vi har mottagelsen. Blir dessverre ikke Madserud gård ,da den er stengt.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:40.