Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mai

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-07-2009, 09:16   #31
Seniormedlem

Frosken sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Askøy
Meldinger: 1,634
MP Rating: 0% (0)
Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.Frosken er fantastisk mot andre.
Sv: Dåp og tradisjoner

Sitat:
Opprinnelig postet av supermammasiv Vis post
Så skal dåpsbarnet ha på seg dåpskjolen jeg og storesøsteren hennes også er døpt i, + flere i familien. Den er omsydd til dåpskjole fra brudekjolen til mormor
Så kjekt med kjole med historie!

(Ori på SM)
Frosken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-07-2009, 11:31   #32
Juniormedlem

Lillebille sin avatar

Medlem siden: May 2009
Meldinger: 30
Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.Lillebille er som en lysfontene.

Her blir datoen 2. august, dagen før hun blir 3 mnd. Ville hatt det i juli, men alle var på ferie da..
Vi inviterer bare nermeste familie, og serverer koltbord og kaker.

Kjolen har min mor sydd. Storebror brukte den, nå skal lillesøster bruke den og er meningen den skal gå i generasjoner. Så kanskje mine barnebarn også får bruke den! Navnene og dato broderes inn.
Lillebille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-07-2009, 17:12   #33
Supermedlem

Lillegullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Lørenskog
Meldinger: 1,076
Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.Lillegullet har mye å være stolt av.

Her hadde vi dåp for Lukas i går, da var han 12 uker.

Vi hadde selskap her hjemme, med besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler til Lukas med barn, totalt 21 stk. Vi serverte snitte og kaker og kaffe!

Ingen spesielle tradisjoner med unntak av kjolen som har ble brukt første gang av min storesøster og nå har den blitt brukt av 10 dåpsbarn!

Lillebror 02.05.2009
Lillegullet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-07-2009, 19:19   #34
Supermedlem

emma71 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Follo
Meldinger: 1,300
emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi skal ha dåp 16. august, og bryllup i samme slengen Vi gjør det slik fordi vi ikke har råd til et stort bryllup, og siden sambo sin nærmeste slekt bor så langt unna og er her i forbindelse med dåpen passer det veldig bra. Snuppa er da rett under 4 mnd, og det er i den alderen vi pleier å ha dåp i vår familie.

Vi har ingen spesielle tradisjoner egentlig, men mamma heklet dåpskjole til meg når jeg ble født, og den har alle i vår familie brukt. Snuppen brukte ikke den siden sambo så gjerne ville at han skulle bruke han sin, men nå er vi tilbake på rett spor igjen
Av mat pleier vi å ha koldtbord eller tapas, og kaker og kaffe. Vi har hatt både hjemmelaget og kjøpt, denne gangen spanderer mamma og pappa kjøpt mat, og det blir veldig deilig å slippe alt stresset med å lage mat (selv om jeg egentlig synes det er bedre med hjemmelaget ). Blir endel hjemmelagde kaker da. Dåpskake bestiller jeg, siden jeg vil ha marsipankake med bilde.
Vi har invitert nærmeste familie; mine søsken med partnere og barn og mine foreldre, sambos skilte foreldre (og farens nye kone som velger å ikke komme ) og besteforeldre samt en tremenning han har mye kontakt med. I tillegg har vi invitert svigerfamilien til to av søsknene mine fordi vi kom veldig nære dem i forbindelse med dødfødselen til søsteren min. Et vennepar med barn, som er forloverene våre samt fadder til Tilde. Tilsammen med stort og smått blir vi 32 stykker, da er det 9 barn i alderen 3 mnd - 8 år

Har vel ingen spesielle tips, tror vi har en ganske tradisjonell måte å feire dåp på (bortsett fra at vi slenger på en vielse da ).
emma71 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:36.