Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mai

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-07-2009, 08:44   #1
Juniormedlem

sunny29 sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 20
MP Rating: 0% (0)
sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.
_plystre Luksusproblem...men

Jeg er ny her inne..dvs har vært inne å smugtittet en god stund. Tentke det var på tide å registrere meg også.

Mitt nurk ble født 5 mai og her går det meste veldig fint. Han er en glad og fornøyd gutt, som får fløte av mammaen sin På 6 ukers veide han 6118g og regner med han er godt over 7 nå

Han har faktisk sovet over natten 2 netter nå og det er helt fantastisk. Han sovner 18.30 og våkner 8.00. Synes det er helt utrolig, håper det vedvarer. MEN; vi har vel gjort det litt på lettvint måten. Han har sovet fra 18.20 siden han var 7 uker og han gjør det ved å sovne til puppen (tar ikke smukk). våkner han rett etterpå, springer jeg opp og gir litt mer pupp og da sovner han som regel. Dette har gjort at han er ekstremt avhenig av pupp og det er bittelitt slitsomt. Men men....skal ikke klage Så er det store spørsmålet; bør vi prøve å legge ham over i egen seng. VET det blir en prøvelse, da han er så godt vant til å sovne til puppen. Noen som har noen tips til å legge over i egen seng i våken tilstand?
sunny29 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2009, 09:10   #2
Medlem

Animor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Tønsberg
Meldinger: 250
Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.Animor har en strålende fremtid.
Sv: Luksusproblem...men

Velkommen hit! Så hyggelig at det kommer enda fler maidamer
Gratulerer så mye med prinsen
Det er ikke noen fasit på hvordan det vil gå å legge han i egen seng, det må dere nesten bare prøve dere frem på. Gutten min har sovet i egen seng lenge, og jeg merket at nattesøvnen ble vesentlig mye bedre for oss begge. Men så deilig at han sover natten igjennom da! Det er ikke dårlig
Håper du vil trives her hos oss, og at du får svar på det du luerer på
Gammel 30-07-2009, 09:12   #3
Supermedlem

Stjernehimmel sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 563
Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.Stjernehimmel har en strålende fremtid.

Nå sniker jeg litt her, men må bare si at om du har en gutt med et så godt soverhjerte så er det ikke noen ting i veien for og prøve og legge han i sin egen seng våken noen kvelder ved leggetid for og se om han klarer og sovne av seg selv. Tar jo sikkert litt tid og venne han til det, men bare du tar en kveld om gangen og kansje sitter der en stund så han ser du er der (om han blir urolig) så vil jeg tro det går greit.

Lykke til
Stjernehimmel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2009, 09:19   #4
Supermedlem

Chance80 sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Larvik
Meldinger: 1,031
Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.Chance80 har mye å være stolt av.

Syns du skal fortsette som du gjør, jeg. Babyen din trives tydeligvis med å ha det som nå, og det er nå en gang sånn med babyer at ting kan fort forandre seg. Jeg ville bare forsatt og prøvd å nyte at han sover så godt. Det kommer alltids utfordringer senere.

Gosh på sm
Chance80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2009, 09:57   #5
Juniormedlem

sunny29 sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 20
sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.sunny29 er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Chance80 Vis post
Syns du skal fortsette som du gjør, jeg. Babyen din trives tydeligvis med å ha det som nå, og det er nå en gang sånn med babyer at ting kan fort forandre seg. Jeg ville bare forsatt og prøvd å nyte at han sover så godt. Det kommer alltids utfordringer senere.
Jo, tenker litt det samme. Redd for å ødelegge det gode søvnmønsteret. Vi prøvde oss her en kveld og legge i egen seng, men da var det seriøst HYLING vi var vel ikkle helt innstilt på det Synes det er så vanskelig å vite når vi bør ta hamn opp osv. Har en sønn på 6 år og da han var liten var det en del teknikker...vente så og så lenge osv. Nå sier de vel at han ikke skal gråte i mer enn 2 min. Veldig usikker på akkurat dette altså. Men samtidig, vet jo at det ikke er magesmerter, men pupp han savner
sunny29 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2009, 11:14   #6
S&U
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 139
S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.S&U er som en lysfontene.

Hei og velkommen hit

Ligger du i senga deres når du ammer han for kvelden?
Kan du ikke prøve å sitte og amme han og lødte han over i sin seng når han har sovnet da?
Det gjør jeg med Aleksandra hvertfall.. Hun starter alltid natta i senga si, men ender hos oss i løpet av natta....

Det er sjeldent hun ligger i egen seng og sovner av seg selv.... Hun tar heller ikke smokk og jeg er smokken hennes, så her puppes hun i søvn, og legges forsiktig ned i vuggen.... De gangene hun våkner når jeg legger ned sovner hun stort sett av seg selv igjen..
S&U er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2009, 11:20   #7
Seniormedlem

Frosken sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Askøy
Meldinger: 1,698
Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.

Velkommen!

Her sov hun i egen seng i starten, men nå sovner jeg bare under amming om natten og tør ikke ta sjansen på å få henne over i tilfelle hun våkner av det. Så vi tenker å kjøpe større seng til oss i stedet

(Ori på SM)
Frosken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2009, 14:33   #8
Medlem

Kitty80 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 239
Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.Kitty80 har en strålende fremtid.

Hei og velkommen hit

Jeg mener at det kommer litt ann på hvordan du sover selv jeg da, sover du godt med han i senga så er det ikke noe problem og jeg ville fortsatt. Hvorfor endre på noe som fungerer Men er du som meg at du ikke får slappet ordentlig av med barnet i sengen, så ville jeg gjort et forsøk på å få han til å sove i egen seng.

Bonusmamma til født 1998 og født 2001
Kitty80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2009, 15:08   #9
Medlem

krigra sin avatar

Medlem siden: May 2009
Meldinger: 167
krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.krigra er fantastisk mot andre.

Johannes har sovet i egen seng helt fra starten, MEN: jeg sovner som regel med ham under amming i løpet av natten - hver natt... Så han ender opp hos oss uansett. Jeg sover heldigvis godt likevel, selv om jeg stort sett ligger helt på kanten - noe jeg ikke kunne fordra før jeg fikk ham.

Vet ikke hvor mye råd eller svar det var i dette jeg men!

Velkommen hit

Johannes ble født 26.mai
krigra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-07-2009, 15:21   #10
Medlem

Stinemor1 sin avatar

Medlem siden: May 2009
Meldinger: 154
Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.

Jeg ville også forsøkt å amme han i senga deres før leggetid, for så å legge han forsiktig over i egen seng. Våkner han da kan du gjenta prosessen.

Når det gjelder babyer og gråting så skal du ikke henge deg så mye opp i dette med 2 minutter osv. Det viktigste er at babyen skal få trøst når han trenger det (er redd, har vondt etc). Det er tydeligvis ikke det som er problemet her. Da mener jeg ikke at dere skal gjennomføre skrikekurer e.l altså, bare så det er sagt, men ha i bakhodet at en baby faktisk tar ikke skade av å ikke få viljen sin hele tiden. Før eller siden må barnet lære seg å sovne uten puppen i munnen, uansett hvilken metode du bruker og hvilken seng han skal ligge i. Om dere vil gjøre noe med dette nå, eller vente til senere blir opp til dere.

Når det er sagt så tror jeg ikke jeg hadde turt å endre så mye på ting jeg heller, hadde jeg hatt en baby som sov SÅ godt om natta!!

Magnus f. 27.04.2009
Stinemor1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:25.