Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mai

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-08-2009, 18:34   #1
Medlem

kiera sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Taremareby
Meldinger: 387
MP Rating: 0% (0)
kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.
Tviler sånn på meg selv..

Nå kommer enda et syteinnlegg fra meg, jeg må bare få tømt meg, snakker jeg med noen så gråter jeg bare..
Jeg tviler sånn på meg selv, på alt egentlig.. Jeg føler meg aldeles hjelpesløs.. Og jeg tenker konstant på hva som plager lillegutt.. Har jeg for lite melk? Har jeg for mye melk? Er det nakken? Er det magen? Er det utdrivningsrefleksen? Hvorfor har han begynt å rote på nettene nå? Hvorfor blir huden hans verre selv om jeg bader og smører han hver eneste dag? Hvorfor er han så urolig? Hva plager han? Hvorfor smiler han ikke så mye lengere? Hvorfor ler han ikke? Hvordan kan jeg hjelpe? Hva gjør jeg galt?

Jeg er så sliten, jeg kan ikke gjøre noe som helst annet enn å sitte å trøste han i armene mine fra vi står opp til han legger seg. Amme han hver 1 1/2 time, bruke smokken.. trøste..
Han kaster opp når han gråter og han vil ikke være med andre..

Nå må jeg avslutte for nå begynner han igjen, hele to minutter med ro..

Maiblomstene
kiera er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2009, 19:20   #2
Medlem

Nurke1986 sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Hagan
Meldinger: 61
Nurke1986 har mye å være stolt av.Nurke1986 har mye å være stolt av.Nurke1986 har mye å være stolt av.Nurke1986 har mye å være stolt av.Nurke1986 har mye å være stolt av.Nurke1986 har mye å være stolt av.Nurke1986 har mye å være stolt av.Nurke1986 har mye å være stolt av.Nurke1986 har mye å være stolt av.Nurke1986 har mye å være stolt av.Nurke1986 har mye å være stolt av.
Sv: Tviler sånn på meg selv..

Høreres ikke bra ut kiera vet hvordan det er å ikke vite hva som er galt og hvor vondt det er...
Vil Bare gi deg en goo
For at alt blir lettere snart

3460Gram 53cm
Nurke1986 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2009, 19:53   #3
Seniormedlem

Frosken sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Askøy
Meldinger: 1,698
Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.Frosken har mye å være stolt av.

I barseltiden får man lett sånne tanker selv uten spesielle problemer. Og dere har sannelig hatt deres å stri med. Forandring kommer vel ikke over natten så gi tingene litt tid. Vonde tanker hjelper ikke. Lett å si, men ikke så lett i praksis. Håper du har noen "live" rundt deg som du kan prate med også.

Hva er det med huden? Her er litt utslett i fjeset, men det er jo vanlig så vi gjør ikke noe med det. Storesøster fikk atopisk eksem rundt 3mnds alder (november). Det forsvant ikke før til sommeren selv med smøring fire ganger daglig (kortisonkrem og/eller fet krem).

igjen og hold ut så må det bare bli bedre!

(Ori på SM)
Frosken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2009, 21:30   #4
Seniormedlem

supermammasiv sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,768
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.

Skal de bades hver dag hvis de har hudproblemer? Jeg har ikke snøring på dette altså, men trodde å bade ofte fort kunne gi tørr hud jeg. Så kan jo du kanskje prøve å smøre med noe annet? Vet det er mange som har gode råd angående kremer.

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2009, 21:40   #5
Medlem

kiera sin avatar

kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av supermammasiv Vis post
Skal de bades hver dag hvis de har hudproblemer? Jeg har ikke snøring på dette altså, men trodde å bade ofte fort kunne gi tørr hud jeg. Så kan jo du kanskje prøve å smøre med noe annet? Vet det er mange som har gode råd angående kremer.

Jeg må bade han hver kveld ja, jeg har sinnsykt med babyolje i vannet og smører med fettkrem (IKKE fuktighetskrem) morgen og kveld. Jeg har prøvd så mange kremer at dere aner ikke, eneste locobase fettkrem som har gitt resultater, helt til nå. Nå blir han tørrere for hver dag.

Frosken; Han har ekstrem tørr hud (iktyose) fra tæriktyosene til toppen av hodet.. Inni ørene også.. SÅ han må smøres morgen og kveld hver dag resten av livet for at huden skal se "normal" ut..

Maiblomstene
kiera er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2009, 21:46   #6
Seniormedlem

supermammasiv sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,768
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.

ok, nei dette kan du sikkert bedre enn meg, jeg trodde bare at noen babyoljer kunne tørke ut huden.

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2009, 22:19   #7
Seniormedlem

Modesty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 2,294
Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kan lite om babyhud og sånn jeg og, vanskelig det! Du har sikkert snakket med helsesøster etc om det? Hva med helsekost-damer, urtekloke damer? Prøvd kamille feks? Ikke samme problemet, men da Isak ble svært sår på rumpa pga diare var det vanskelig å fikse det med vanlig sinksalve. Så vi la på kamillete-omslag og dagen etter var stumpen helt fin. Du kan jo sikkert mer enn meg siden du har problemer med dette, men jeg får si det likevel, just in case. Helsekost/naturmidler kan ofte fungere mye bedre. Hør evt på apotek/helsekost/google..?

Kan har reagere på noe du spiser da? Bare en tanke det og...

Men huff, du må ikke tvile på deg selv hvertfall! Du er jo hans verdens beste mamma og kjenner han best av alle! Du kan søke alle slags råd, men til syvende og sist er det mammahjertet som gjør det mammahjertet føler for. Og ingen kan erstatte deg, ingen! Hadde en del negative tanker om meg selv i starten jeg og, og det var ikke lett å snakke med noen om det, for tårene lå ikke langt unna! Så sånn sett skal vel ikke jeg komme her og si at du ikke må føle slik om deg selv, men jeg mener det

Håper virkelig det går bedre snart for dere, urettferdig når det skal bli sånn Men vær ikke alene om alt dette, søk råd, snakk med noen Og syt til oss Det har du all rett til!!

Isak Nathaniel ~ 11.desember `08

Bloggen
Modesty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2009, 22:21   #8
Medlem

Mammalykke2 sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 224
Mammalykke2 har en strålende fremtid.Mammalykke2 har en strålende fremtid.Mammalykke2 har en strålende fremtid.Mammalykke2 har en strålende fremtid.Mammalykke2 har en strålende fremtid.Mammalykke2 har en strålende fremtid.Mammalykke2 har en strålende fremtid.Mammalykke2 har en strålende fremtid.Mammalykke2 har en strålende fremtid.Mammalykke2 har en strålende fremtid.Mammalykke2 har en strålende fremtid.

Huff det hørtes ikke så lett ut. Men det er vel ikke meningen at du skal måtte svare på alle disse spørsmålene alene hvis gutten din har iktyose? Har du pratet med hudlege om dette? Å bade hver kveld hørtes mye ut for en med tørr hud... selv med olje i vannet.

Er ikke sikkert gutten din plages av den tørre huden - kanskje det er noe annet som du sier? Gråter han veldig mye? Har han kolikk?

Husk at han kun er 2-3 mnd da. Er ingen så små babyer som "vil" være sammen med andre. De vil bare ha søvn og mat.

Lykke til - håper ting blir lysere for både deg og gutten.

Mammalykke2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2009, 22:41   #9
Medlem

kiera sin avatar

Ja jeg har pratet med helsesøster, fastlege, tre barneleger og hudlege om huden hans.. Det var så forferdelig en stund at det så ut som om noen hadde tatt et rivjern oppover leggene hans Men da jeg begynte å bade han hver kveld og smøre morgen OG kveld ble det mye bedre. Men nå sprer det seg liksom.. Jeg forventer ikke at så mange her kan hjelpe meg med huden hans, det er ikke så vanlig med iktyose.. Måtte bare få ut tanker og spørsmål jeg sitter med

Men Modesty; Jeg skal stikke innom en helsekost i morgen og høre om de har noen råd til meg, man vet jo aldri, kanskje jeg treffer på noen som vet noe om dette!

Kommer med mange lure tips og gode ord du modesty

Maiblomstene
Gammel 02-08-2009, 22:51   #10
Medlem

mamman til Jesper sin avatar

Medlem siden: May 2008
Meldinger: 189
mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.mamman til Jesper har en strålende fremtid.

Først en stor
Så ville jeg ha ringt sykehuset, forklart hele sitasjonen. Hva den gjør med deg og lilegutt. Det er ikke bare han som trenger hjelp, men du også kjære deg
Da jeg ikke fikk hjelp gjennom helsestasjonen og legen der ringte jeg barneklinikken på Riksen og fortalte alt.Vi fikk komme inn med en gang, og mange observerte gutten vår. Der fikk vi også nødvendig avlastning og svar på mange spm. Det var gull verdt, og helt nødvendig.
Du kan ikke ha det sånn som nå, det er bare så vondt for mammahjertet. Noen må hjelpe deg og plastre det sammen og gjøre barselstiden bedre.

Det virker som du har prøvd alt, så da bir dette mitt eneste råd.
Tenker på deg kjære deg, send gjerne pm om du vil prate. Har dessverre god erfaring med barselstid som ikke blir som først tenkt

mamman til Jesper er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:07.