Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Mars 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-07-2008, 20:06   #1
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
MP Rating: 0% (0)
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.
Lillesøster er så mye syk

Lillesøster har vært så av og på med feber de siste 4 ukene.
Torsdag ettermiddag var hun helt hysterisk, skrek til hun ble blå.
Ville verken ha mat eller drikke. Måtte til slutt bare legge henne. Hun sovnet etter 30 sek på fanget mitt, helt sammenkrøket.
Sov i 2 timer så var det på an igjen.
Kl 01 fikk jeg i henne parcaet, og la henne mellom oss. Hun har ALDRI ville ligget i vår seng bortsett fra da hun var nyfødt.
Denne natten bevegde hun ikke en muskel fra vi la henne ned til hun sovnet.
Kl 05 våknet hun igjen. Denne gang nokså blid. Sovnet heldigvis igjen og sov til litt over 06. Da hadde hun 39 i feber. Vi ringte helsestasjonen, hun skulle ha tatt 15mnd vaksinen for en mnd siden, men den har bare blitt utsatt og utsatt pga feberen som kommer og går.
Hun mente vi skulle ringe fastlegen. Der var det fullt, de hadde ikke sjans å få henne innimellom. Hun skulle ringe da, dersom de fikk noe avbestilling.

Kl 15 var hun ganske feberfri, og jeg vurderte å bare se det an.
Men vi dro på legevakten allikevel, sendte storesøster med passepiken.

Etter masse venting og et par som snek i køen (De stjal lapp til noen som ikke brukte den allikevel. Gikk i bosset og hentet, og der sto jeg med en hyyyylende lillesøster mens de trippet seg frem så glad som bare det. Jeg var neste etter de som egentlig hadde lappen, ganske frustrerende!) så kom vi endelig frem i skranken. De ville ha urinprøve av henne.
Dårlig pose de hadde, limen løsnet bare. Så jeg spurte etter en time om de hadde en slags potte, og det fikk vi. Lillesøster tisset i den så lett som bare det.
Den prøven var grei. Kl 18 kom vi endelig inn til det inneste venterommet. Etter mye venting der skulle de måle crp. Det gikk veldig fint, hun rykket ikke engang. Før hun fikk plaster på, hun ble RASENDE!
Så var det ut på venterommet igjen. Fikk beskjed om at det var bra vi kom i dag, uten at de sa noe mer.
Kom endelig inn til legen, og det viste seg at crp var på 200!
Hjerte og lunger var fint, litt rød i ørene og litt rød i halsen. Ingenting som skulle gi så høy crp.

Så da bar det videre på barneklinikken.
Hentet storesøster, og sambo kom som da var ferdig på jobb.
Myyyye venting der. Ble tatt nye blodprøver, nye urinprøver og røntgen av lungene. Hun ble også undersøkt av lege. Alt var fint, og de kunne ikke forstå hva det var.
Til da var crp på 285, så den var steget masse på bare noen timer.

Ungene holdt seg våken. Lillesøster ble hysterisk hver gang hun så noen i hvite klær.
Etter enda mer venting fikk vi lov å dra hjem med åpen retur litt over midnatt. De kunne ikke finne noe.
Ungene sov som noen stener til kl 0930 i dag.

I morges ringte legen. De ville ha henne inn igjen for nye prøver.
Så da møtte vi opp der kl 13. Storesøster var sendt til passepike igjen. Mamma kom hjem rundt 15 og overtok henne. (Typisk at all familie er vekke når vi trenger barnevakt. Godt vi har passepiken)
Enda mer venting. Det ble tatt nye blodprøver, slapp heldigvis urinprøven denne gang.
Crp var nå på 165, så den hadde gått mye ned!
De kunne fortsatt ikke finne noe på henne. Vi fikk dra hjem igjen kl 1530 med resept på penicillin, dråper som smaker ekkelt!
Første dose gikk greit å gi henne. Men da jeg prøvde nå i kveld så kastet hun opp maten vi endelig hadde fått i henne.
Har ringt barneklinikken, og spurt om hun kan få miksturen med vanilje/kirsebærsmak i stedet. Fikk en sånn i mars, og den likte hun. Vet ikke om det er samme greiene da, men det heter i alle fall det samme. (apocillin)
Venter på tlf tilbake fra dem. Er ikke sjans å få i henne det andre 3 ganger daglig i 10 dager.

Hadde 38,3 i feber da hun la seg nå. Helt utslått, det er jo så varmt også.
Har vært oppe i 27-28 grader i dag.

Fikk akkurat tlf nå om resept på mikstur i stedet.
Nå håper jeg hun kan bli frisk!

Vi har åpen retur frem til tirsdag.

Sist endret av Lykketrollet_; 05-07-2008 kl 20:32.
Lykketrollet_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-07-2008, 20:53   #2
Supermedlem

Catharina sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergens området
Meldinger: 1,089
Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lillesøster er så mye syk

uff lykketrollet, dette var ikke noe koselig og lese...

Håper virkelig hun blir helt frisk fort... Litt ekkelt når de ikke finner ut av det, men håper alt er fint med henne og at hun blir frisk fort

Hannah Emilie født 4.desember 2007, 10 dager på overtid.
Catharina er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-07-2008, 21:34   #3
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk.

Er spent på om hun tar den miksturen. Var ikke samme som hun fikk sist, men er jo ikke samme sykdom heller.
Om hun ikke tar den så må hun vel bli innlagt igjen hvis hun ikke overvinner selv.
Gammel 05-07-2008, 23:28   #4
Supermedlem

Tingeling_Dream sin avatar

Sted: Hunndalen i Gjøvik
Meldinger: 1,354
Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff da dette var ikke noe trivelig å lese. Håper virkelig at hun blir bedre nå. Rart de ikke fant ut hva det var?!
Gammel 06-07-2008, 10:57   #5
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Tingeling_Dream Vis post
Huff da dette var ikke noe trivelig å lese. Håper virkelig at hun blir bedre nå. Rart de ikke fant ut hva det var?!
Ja, jeg håper bare det ikke er noe alvorlig som de ikke sjekket.
Men regner med de vet hva de gjør.

Hun tok miksturen i dag, ville ikke helt, men vi fikk det i henne.
Har også spist 1/2 skive ca, det er mer enn hun har spist til sammen de siste to dagene.
Drikker bra da, heldigvis. Har drukket 1 1/2 dl med vann hittil i dag, og det er bra.
Sov fra 19 til 10. Så hun er tydelig utslitt.
Gammel 06-07-2008, 11:13   #6
Supermedlem

Tingeling_Dream sin avatar

Sted: Hunndalen i Gjøvik
Meldinger: 1,354
Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff håper hun blir bedre snart da.
Gammel 06-07-2008, 19:14   #7
Supermedlem

Hannesen06 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Ringerike
Meldinger: 591
Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.Hannesen06 har en strålende fremtid.

Huff da ... masse god bedring til lillesøster.

Håper hun blir bedre fort
Gammel 06-07-2008, 19:32   #8
Supermedlem

sunny84 sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Kongsberg
Meldinger: 1,000
sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.

Uff, åper hun blir bedre snart og at de finner ut hva det er som feiler henne...

God bedring til lillesøster
Gammel 06-07-2008, 21:45   #9
Supermedlem

Juni-72 sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Sørlandet
Meldinger: 674
Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.Juni-72 har en strålende fremtid.

Huff så dumt at hun har vært syk så lenge, og at de ikke kan finne ut hva det er. Hadde ikke vært så høy i hatten om jeg hadde blitt sendt hjem med en febersyk unge med kjempehøy crp. Men men, kanskje best å sove hjemme uansett.
Så rart at de ikke fant noe....
Håper hun snart blir frisk nå da.

- 07
- 04
-02
Juni-72 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-07-2008, 21:59   #10
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Takk.

Hun er bedre i dag. Vært feberfri og i relativt god form.
Spiste litt middag også, også lagde jeg litt grøt til dem til kvelds som hun spiste litt av.

Medisinen liker hun ikke, men etter å ha kjempet litt gir hun opp og tar den.
Hun skjønner vel at hun må.

Brukte lang tid på å finne roen i kveld. Tok 2 1/2 time fra jeg la henne til hun sovnet.
Var heldigvis i ganske godt humør da. Pratet litt for seg selv, og prøvde å rope på storesøster som sover på samme rom. Litt misfornøyd av og til, så jeg måtte ned å holde henne innimellom.

Vaksinen utsetter vi nok til over sommeren.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:36.