Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Mars 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-09-2008, 11:57   #1
Medlem

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 147
MP Rating: 0% (0)
Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.
Mange som fortsatt ammer?

Her ammes det morgen, ettermiddag og kveld. Har såvidt begynt nedtrapping i form av at jeg ikke tar frem puppen på restauranter og sånt mere, men bortsett fra det får Heilojenta stort sett pupp når hun vil, og det kan være ofte. I dag var jeg hos lege pga at jeg er så sliten og uttafor. Hun anbefalte meg å slutte å amme, og jeg fikk egentlig inntrykk av at hun mente det var litt "unaturlig" å amme fortsatt. Jeg kjenner at det kunne vært deilig å slutte nå, men gruer meg for om det blir veldig trøblete/mye skriking. Hva gjør dere?
Gammel 05-09-2008, 18:07   #2
Supermedlem

xJuliane sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Meldinger: 671
xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.xJuliane har en strålende fremtid.
Sv: Mange som fortsatt ammer?

Jeg sluttet å amme da hun var ca 1 år. Da følte jeg at det var nok og jeg skulle begynne å jobbe i 3-delt turnus. Det var ingen problem å slutte. Lillesøster var veldig glad i flaske med melk.
T. 30.mai
xJuliane er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2008, 19:22   #3
Supermedlem

sunny84 sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Kongsberg
Meldinger: 1,000
sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.sunny84 har en strålende fremtid.

Her var det slutt da snuppa var 9 mnd. Da startet jeg å jobbe kvelder. Hun fikk da pupp frem på morgen og dagen og flaske av pappa på kvelden. Etter kort tid ville hun ikke lenger ha pupp, så dette gikk seg til av seg selv. Nå får hun ikke faske heller, det er igrunn en god stund siden. Hun får ku-melk fra kopp om hun vil ha noe annet enn vann.
Gammel 05-09-2008, 19:31   #4
Supermedlem

Tingeling_Dream sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hunndalen i Gjøvik
Meldinger: 1,354
Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling_Dream har et ubeskrivelig bra rykte.

Ammer ikke lenger her heller. Slutta du hun var 9 mnd. Gikk over til flaske da, og den får hun fortsatt 1-2 ganger om dagen.

Har akkurat fått greie på at hun har melkeallergi så nå har vi gått over til noe som heter Prosobee som melkeerstatning og det har gått kjempefint. Og jammen meg har hun blitt mye bedre i magen også da gitt. Hadde jo diare hele tiden hun stakkars.
Gammel 05-09-2008, 19:53   #5
Seniormedlem

viwi sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 1,977
viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.

Her stoppet vi med amming ved ca 14 mnd alder. Da var hennes interesse lik null. For min del var det også greit å slutte. Har liksom vært gravid og ammet i 5 år i strekk nå
Gammel 05-09-2008, 21:08   #6
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg måtte jo slutte da hun var 4 mnd.
Veldig lei meg for det.

Storesøster ammet jeg til hun var 18mnd, men ammet ikke utenfor huset etter hun var 10mnd.
Da hun var 10 var vi på jenteklubb, og jeg hadde henne med. Litt pga ammingen, og litt pga hun ene skulle ha med sin datter på da 5mnd.
Da jeg ammet henne den kvelden før vi skulle dra så var det svært mange som reagerte på at jeg ammet enda. Så de fikk ikke se meg amme henne lenger etter det.
Ble litt tøft da jeg ammet lillesøster ute og måtte si nei til storesøster. Hun skjønte jo ikke. Så sånn sett så skjønte de jo at jeg ammet henne enda.

Om det blir en neste, så håper jeg på å kunne amme minst 18mnd.
Det anbefales jo opp til 2 år.
Gammel 14-09-2008, 18:47   #7
Medlem

Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.Heilo er fantastisk mot andre.

Takk for svar alle sammen Jeg har nå prøvd meg litt på puppereduksjon nå. Det går greit innimellom, hvis det skjer noe annet som er spennende. Men fortsatt puppes det morgen og kveld, og det synes jeg jo egentlig er greit enda.
Gammel 14-09-2008, 19:16   #8
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,465
MP Rating: 100% (1)
Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.

Så lenge du selv syns det er greit, syns jeg du skal bare fortsette

Her sluttet han med puppen på 17 mnd dagen sin, siste slurken ble tatt den morgenen. Han har null interesse for den i fra da av.
Gammel 15-09-2008, 11:31   #9
Seniormedlem

_sofie_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,622
_sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid._sofie_ har en strålende fremtid.

Så flink du er Heilo! Heldig, jenta di Her sluttet vi da han var 11 mnd, han gjorde det helt på egenhånd.
Gammel 16-09-2008, 14:35   #10
Medlem

-sofie- og Rhiina - Jeg håper jo liksom på at hun også bare skal slutte helt av seg selv. Har liksom ikke noe motivasjon for en sånn voldsom avvenning. Men mamma sier at hvis hun får velge selv kommer hun til å ville ha pupp til hun begynner på skolen
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:19.