Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-11-2009, 09:51   #11
Kes
Supermedlem

Kes sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Vest-Agder
Meldinger: 851
MP Rating: 0% (0)
Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.Kes har en strålende fremtid.
Sv: Hva kan en med melkeallergi spise ?

Sitat:
Opprinnelig postet av Elsie Vis post
Hva om du lager fyllet med kakao og melkefri maragrin, i tillegg til kaffe og melis?
Kokesjokolade kan også brukes. (Dersom det står kakosmør, så er det melkefritt.)

I mat er det melk i dersom du finner f.eks :
Creme fraîche, fløte, fløteis, ghee, kasein, kaseinat, kefir,
kesam, kjernemelkpulver, kulturmelk, laktalbumin,
melk, melkeprotein, melkeproteinisolat, melkepulver,
melketørrstoff, myse, myseproteinisolat, mysepulver,
natriumkaseinat, ost, ostepulver,
mme, skummetmelkpulver, smør, tørrmelk, valle,
vassle, yoghurt, yoghurtpulver, whey.

Oi !! Dette kommer jeg aldri til å huske !!

Tror jeg får gå for de ferdigprodukter som en nevnt !!

Toro- langpanne sjokoladekake ( skal lage fotballkake så det passer jo fint)
Gele
Non-stop
Seigemenn
Hvilken kokesjokolade kan jeg bruke på glasuen ?? Og blå margarin istedenfor vanlig ?

Go go mager pølser
Vanlige pølsebrød

Er det noe annen sjokolade som er "safe" ?? Mht gottepose

Og dere med barn som har melkeallergi !! Hvor mye forventer dere at det "tilrettelegges" for barnet deres ?? Er det ikke nok at han kan spise noe og ikke alt ??
Bursdagsbarnet og alle de andre gjestene tåler jo alt
Og i magen, ventes 23. mars

( Også kjent som Ingeniøren ... )
Kes er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-11-2009, 10:58   #12
Supermedlem

eplekjekk sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østlandet
Meldinger: 544
eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.

Mener Møllerens også har flere kakemix-poser som er uten melkeprodukter.
Gammel 05-11-2009, 11:02   #13
Veteranmedlem

trøtt sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 4,839
trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.trøtt har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg forventer ikke at noe er tilrettelagt for mine barn, men jeg syns det er veldig hyggelig når noen tar seg bryet.

Jeg ville lagt toro eller møllerns sjokoladekake og brukt ferdigfyll på boks som du får kjøpt på butikken. Husker ikke helt hva det heter, men er en boks ala nugattiboks som står ved bakevarene. Lys og mørk glasur får du.

Skal du lage glasuren selv så kan du bytte ut smør med blå soft spesial og bruk dronningsjokolade fra freia.

Vaniljesaus får du kjøpt ferdig på f.eks meny eller ica. Den står blant allergivarene og heter oatley vaniljesaus. En liten putt. Den smaker mye bedre enn den man lager selv og det er mye enklere.
Gammel 05-11-2009, 11:17   #14
Veteranmedlem

guttem@mm@ sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,524
MP Rating: 100% (1)
guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg forventer ikke at noen tilrettelegger for mitt barn. Jeg mener det er mitt ansvar å ta kontakt med foreldrene til bursdagsbarnet og opplyse om at han har melkeallergi. Jeg spør da hva de skal servere og sender med han tilsvarende mat/kaker men uten melk.

Jeg opplevde selv en gang å servere pølser i en barnebursdag hvorpå det ene barnet sier; "du, jeg spiser ikke svinekjøtt jeg". Sikkert dumt av meg å ikke tenke på men mammaen er norsk og pappaen er fra et annet land og jeg har aldri tenkt på at de skulle være muslimer... Jeg tenkte da at en telefon eller en tekstmelding fra en av foreldrene hadde vært på sin plass.

Det er med andre ord mitt ansvar å påse at mitt barn får mat som han tåler og da forventer jeg det samme fra andre foreldre også!
Gammel 05-11-2009, 18:07   #15
Supermedlem

Klemmen sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 1,003
Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.
Non stop er ikke lenger melkefri!

ADVARSEL!! NON STOP ER IKKE MELKEFRI LENGER!

Den har vært det i alle år, men nå har de altså endret litt på oppskriften, og dermed var det slutt på melkefri Non Stop.

Storesøster 04
Lillebror 08
Klemmen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I dag, 08:41   #16
Medlem

Blomsten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 110
Blomsten er fantastisk mot andre.Blomsten er fantastisk mot andre.Blomsten er fantastisk mot andre.Blomsten er fantastisk mot andre.Blomsten er fantastisk mot andre.Blomsten er fantastisk mot andre.Blomsten er fantastisk mot andre.Blomsten er fantastisk mot andre.Blomsten er fantastisk mot andre.Blomsten er fantastisk mot andre.Blomsten er fantastisk mot andre.
Sv: Non stop er ikke lenger melkefri!

Sitat:
Opprinnelig postet av Klemmen Vis post
ADVARSEL!! NON STOP ER IKKE MELKEFRI LENGER!

Den har vært det i alle år, men nå har de altså endret litt på oppskriften, og dermed var det slutt på melkefri Non Stop.
Jeg sendte mail til produsenten, og fikk til svar at det bare er merkingen som er endret, ikke innholdet! Med andre ord har det alltid vært fare for melkespor i non-stop.
Gammel I dag, 10:45   #17
Supermedlem

Klemmen sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 1,003
Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.
Sv: Non stop er ikke lenger melkefri!

Sitat:
Opprinnelig postet av Blomsten Vis post
Jeg sendte mail til produsenten, og fikk til svar at det bare er merkingen som er endret, ikke innholdet! Med andre ord har det alltid vært fare for melkespor i non-stop.
Etter litt mer undersøkelse er jeg kommet fram til det samme. Det har faktisk alltid vært melk i nonstop
Antok bare at når det nå plutselig stod melk på pakken, at de hadde endret på innholdet, men der tok jeg dessverre feil, den har bare vært feilmerket i mange mange år.

Storesøster 04
Lillebror 08
Klemmen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I dag, 10:47   #18
Medlem

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 286
desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.

Jeg har også alltid tatt kontakt med dit vi skal i bursdag og laget noe tilsvarende som jeg har sendt med jenta mi i bursdag.,men må jo sies at det er koselig når noen har laget noe ho kan spise men tar det ikke som en selvfølge!! Må si at menyen du har satt opp høres flott ut!!
Da er det slik å forstå att non-stop fremdeles er trygt? Vi er ferdig med melkeallergien nå,men kjekt å vite. Jenta våres tålte produkter med spor av melk i hele perioden.
desember 05 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:33.