Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-06-2002, 09:41   #1
Veteranmedlem

Belle sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Trivelige Trøndelag
Meldinger: 3,679
MP Rating: 0% (0)
Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.
HASTER! Oppskrift på sjokoladekake

Tuva er snart 1 år, og jeg vil bake sjokoladekake til dagen hennes.

MEN jeg er ikke så flink og trenger oppskrift på en.

Vil helst bake en kake jeg kan fryse ned, og som jeg kan bake i en stor form. (skuffkake)
Den må være enkel å lage og luftig og god.

Noen som kan hjelpe en mamma i nød?????????????

Belle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2002, 09:48   #2
tia
Seniormedlem

Meldinger: 2,419
tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.
Mormors sjokoladekake

Bunn:
5 egg
6 1/2 dl sukker
4 1/2 ts bakepulver
9 1/2 dl mel
4 1/2 ts vaniljesukker
6 ss kakao
3 1/2 dl melk
340 gr smør

Stekes på 200 grader i ca 1/2 time

Glasur:
6 ss smør (mykt - blandes med resten)
300 g melis
3 ts vaniljesukker
3 ss kakao
6 ss sterk kaffe

Pynt: Strø. seigmenn, smarties ol

Denne blir nydelig. Og den er beregnet på en storpanne
tia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2002, 10:04   #3
Medlem

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Jæren
Meldinger: 410
Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.
Denne kaken er godt likt her i huset...

Sjokoladekake/skuffekake

Bunn:
4 egg
3 kopper sukker (500g)
6 kopper hvetemel (650g)
4 ts. vaniljesukker
2 ts. bakepulver
2 ts. natron
1 kopp smelta smør
ca. 1 1/2 kopp surmelk
3 ss kakao

Glasur:
200 g melis
4 ss smelta smør
5 ss kaffe (eller vann)
Kakao etter ønske
+ evt. strø eller annen pynt

Lykke til med kakebaking og bursdagsfeiring!!

Blåbær og Junior
(02.02.02) og tyttebæret (26.09.03) Medlem av WPOV

Blåbær er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2002, 10:08   #4
Medlem

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Jæren
Meldinger: 410
Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.
Oops!

Glemte å få med fremgangsmåten...

Pisk først egg og sukker. Resten blandes i. Stekes midt i bakerovnen ved 175 grader i ca.30-35 min.

Blåbær og Junior
(02.02.02) og tyttebæret (26.09.03) Medlem av WPOV

Blåbær er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2002, 10:11   #5
Æresmedlem

Happy sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 10,071
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.
Her en en mild og kjempegod sjokoladekake!

Nesquick-Sjokoladekake

3 egg
2 dl sukker
140 g smeltet smør
2 ½ ts bakepulver
2 ¾ dl hvetemel
2 ss sjolkoladepulver (Nesquick)
1 dl melk

Fyll:
100 g smør
250 g melis
2 ts vaniljesukker
2 ½ ss kaffe
2 ½ ss sjolkoladepulver (Nesquick)

1. Pisk eggedosis. Tilsett avkjølt smør og melk, bland forsiktig inn mel, bakepulver og sjokoladepulver.
2. Stekes på 175 grader i 40-60 min. Avkjøl. (24 cm form)
3. Pisk smør og sukker hvitt, tilsett vaniljesukker, kaffe og sjokoladepulver. Bre over kald kake, bruk eventuelt med kremsprøyte til å pynte med.

Fyll:
1. Rør smør og melis hvitt.
2. Tilsett de andre ingrediensene, rør godt.

Tredoble oppskriften om du vil bruke langpanne.
Gammel 20-06-2002, 15:33   #6
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a
www.krem.no

Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2002, 16:32   #7
Seniormedlem

Marry sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,710
MP Rating: 100% (2)
Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.
jeg må bare komme med et lite tips.
Møllerens sjokoladekake!
Det er sånn "ferdig-mix". Tilsetter bare 2 dl vann og 1dl olje, så har du en kjempegod sjokoladekake på 35min.
Jeg pleier alltid å ha en pakke kakemix i skapet i tilfelle vi skulle få besøk eller bare vil kose oss.
Og kaka blir bedre og tar kortere tid enn når jeg baker kake fra bunnen av
Gammel 21-06-2002, 11:18   #8
Veteranmedlem

Belle sin avatar

Sted: Trivelige Trøndelag
Meldinger: 3,679
Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.
Takk Tia

Har bakt Mormors sjokoladekake og den ble kjempegod. Takk for oppskriften

Belle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:44.