Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-09-2003, 00:04   #1
Veteranmedlem

Raven sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 4,355
MP Rating: 0% (0)
Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.
Koteletter i langpanne

ta fram langpannen din
hell i litt olje
legg i en kotelett til hver langs midten
fyll resten av lagpannen med store halve poteter med snittflaten opp
skjær gulrøtter i skiver og dryss oppå
skjær småtomater i to og dryss oppå
dryss litt olje oppå og masse provancekrydder (1/4 glass)
sett i ovenen på ca 170 grader i 45 min. Sett deg ned å slapp av.
når ovnen piper drysser du masse fersk sopp oppå (de krymper i ovnen men gir en fortreffelg smak, bruk ihvertfall fire stykker!)
inn i ovnen igjen i 10 min. dekk bordet.
når ovnen piper fyller du bunnen med en pakke fløte og inn igjen i fem minutter. Ta den ut og sett hele forma på bordet.

Jeg tenkte jeg skulle lage dette til middag en dag.
Men potetene, skal de være kokte før man tar de i pannen eller blir de møre nok?

Raven og de 3 små: Nov 99, Des 01, Feb 04
Raven er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2003, 08:52   #2
VIP-Medlem

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 9,817
Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.
Potetene blir helt sikkert møre nok når de står i ovnen så lenge, de skal garantert ikke være kokt på forhånd. Da ville det stått i oppskriften. Hørtes godt ut, lykke til!

Maximillia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2003, 09:19   #3
VIP-Medlem

Kristin sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 5,705
Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.
Tror ikke du skal koke potetene nei. Denne retten har jeg laget ganske ofte, det er jo så lettvint. Men jeg er ikke så glad i koteletter, så jeg har brukt alt mulig av annet slags kjøtt.

"Når ovnene piper", sier du... Hehe.. da må jeg vente lenge da. Har nemlig ikke ovn som piper, nei.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:13.