Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-12-2003, 11:47   #1
Evita
Gjest
 
Meldinger: n/a
Question oppskrift på Verdens beste julekaker???

Heisann

Jeg husker vagt at jeg en gang for lenge siden laget noen fantastisk gode julekaker som heter Verdens beste julekaker... Det er en slags pepperkakedeig med grovmalte nøtter i... Bedre kaker har jeg faktisk ikke smakt... Og jeg har VELDIG lyst på... MANGE!

Er det noen der ute som har oppskriften???

Evita
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-12-2003, 20:53   #2
Medlem
 
Kiwa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2003
Sted: bergen
Meldinger: 166
MP Rating: 0% (0)
Kiwa er et navn alle kjenner.Kiwa er et navn alle kjenner.Kiwa er et navn alle kjenner.Kiwa er et navn alle kjenner.Kiwa er et navn alle kjenner.Kiwa er et navn alle kjenner.Kiwa er et navn alle kjenner.Kiwa er et navn alle kjenner.Kiwa er et navn alle kjenner.Kiwa er et navn alle kjenner.Kiwa er et navn alle kjenner.

Har du sjekket alle kokebøker etter besteforeldre?
Du må jo ha funnet oppskriften et sted...

Kiwa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-12-2003, 11:24   #3
Evita
Gjest
 
Meldinger: n/a

Joda, jeg fant den et sted den gangen. Men da bodde jeg i USA, og fant den ett eller annet sted der. Og jeg kan garantere at jeg ikke hadde med meg farmors kokebøker over dammen...

Jeg fant for øvrig hele to ulike oppskrifter; en hos mamman til en venninne av meg (skikkelig husmor hun mamman!) og en i en gammel kokebok hos en annen venninne. Så nå er det bare å komme og smake!!! De er kjempegode!

Jeg fant forresten en gammel kokebok her hjemme i går, da vi pakket ut "resten" av flyttelasset. Økonomisk kokebok, utgitt i 1938. Inni står det "Til Karin fra Edith på bryllupsdagen 12.06.42"
Karin var farmoren min... Koselig å finne.

Evita
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:56.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com