Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Mat for store mager




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-01-2004, 10:40   #1
Veteranmedlem
 
fluffy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Sted: østfold
Meldinger: 3,017
MP Rating: 0% (0)
fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.
Pynt til bløtkake

Hei! Vi skal ha dåp 25. Januar, så har jeg planer om å bake bløtkaken selv. Da lurte jeg på om noen hadde noen tips til hvordan jeg kan pynte den, må være enkelt da. Jeg har kjøpt ionn en babyfigur å ha på, så tenkte jeg kanskje jeg skulle skrive navnet hennes på, men hva skal jeg skrive det med, og hvor får jeg kjøpt det? Har ikke gjort det her så mye nei...
__________________
født Oktober 2003
fluffy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-01-2004, 13:42   #2
Jeam
Gjest
 
Meldinger: n/a

.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-01-2004, 14:04   #3
Supermedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2003
Sted: Trysil
Meldinger: 938
MP Rating: 0% (0)
Imse har en strålende fremtid.Imse har en strålende fremtid.Imse har en strålende fremtid.Imse har en strålende fremtid.Imse har en strålende fremtid.Imse har en strålende fremtid.Imse har en strålende fremtid.Imse har en strålende fremtid.Imse har en strålende fremtid.Imse har en strålende fremtid.Imse har en strålende fremtid.
Pyntegele på tube..

Det kan du skrive navnet hennes med. Ellers går det an å bruke smeltet sjokolade i kremmerhus og skrive med det. Da vil jeg anbefale å skrive navnet på bakepapir( tegn opp diameter på kaken så størrelsen blir riktig) også sprøyter du ut sjokoladen. På denne måten kan du lage masse annen pynt. Du kan også lage pynt i melisgglasur( har ikke oppskriften på det, det er ikke bare melis og vann) på denne måten. Moren min gjorde slik pynt til bryllupskaken vår, det var marsipankake da...
__________________
Mine tre sjalbarn er født april 03 , mars 05 og januar 07 og bruker tøybleier
Imse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-01-2004, 22:58   #4
Veteranmedlem
 
fluffy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Sted: østfold
Meldinger: 3,017
MP Rating: 0% (0)
fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.

Ja jeg har hørt om den geletuben, men hvor får jeg kjøpt den?
__________________
født Oktober 2003
fluffy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-01-2004, 01:11   #5
Medlem
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2002
Sted: Jæren
Meldinger: 410
MP Rating: 0% (0)
Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.Blåbær er et navn alle kjenner.

Hei!
De har sånne geletuber i de fleste dagligvarebutikker, med normalt godt utvalg. De pleier å ligge sammen med bakevarer (der du finner konditorfarger, marsipan, kakestrø osv.)

__________________

Blåbær og Junior
(02.02.02) og tyttebæret (26.09.03) Medlem av WPOV


Blåbær er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-01-2004, 20:13   #6
Seniormedlem
 
Flis sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Meldinger: 2,085
MP Rating: 0% (0)
Flis er et navn alle kjenner.Flis er et navn alle kjenner.Flis er et navn alle kjenner.Flis er et navn alle kjenner.Flis er et navn alle kjenner.Flis er et navn alle kjenner.Flis er et navn alle kjenner.Flis er et navn alle kjenner.Flis er et navn alle kjenner.Flis er et navn alle kjenner.Flis er et navn alle kjenner.

Et lite tips, på butikken kan du kjøpe ferdig marsipanlokk, som du bare ruller på. Skal du pynte en vanlig bløtkake, så ville jeg brukt geletubene. Men, på marsipanlokk, så foretrekker jeg å bruke sjokolade eller melisglasur (melis, eggehvite og litt eddik). Det blir finest! Og ikke er det så vanskelig heller. Du lager enkelt et kremmerhus av matpapir (gjerne dobbelt lag).
__________________
Flis

01 & 03 & 06

Flis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-01-2004, 15:00   #7
Veteranmedlem
 
fluffy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Sted: østfold
Meldinger: 3,017
MP Rating: 0% (0)
fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.

Tusen takk for hjelpen! Jeg skal ha vanlig bløtkake, ikke mannen eller jeg er noe glad i marsipankake!
__________________
født Oktober 2003
fluffy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-01-2004, 22:04   #8
eisomlurer
Gjest
 
Meldinger: n/a

En annen ting som også går an er å fin hakke daim, strø det som et lokk oppå kaka, skrive med vanlig krem. Da bruker man også kremmerhus for å skrive med kremen.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:50.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com