Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Merkedager

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-12-2008, 09:48   #1
Supermedlem

emma-80 sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 998
MP Rating: 0% (0)
emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.
Hvem bærer i dåp? Vil det være rart å bruke den samme til begge barna?

Jeg lurer på hvem dere har til å bære i dåpen? Det er vel helst faddere, men kan vel være mor og far også? Siden søsteren min var for ung til å være fadder til førstemann, fikk hun bære han. Og nå skal hun være fadder, og jeg tror nok det ville vært stas for henne å bære fadderbarnet sitt også. Spiller det noe rolle? Eller vil det være litt rart?
Gammel 13-12-2008, 10:41   #2
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 738
Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.
Sv: Hvem bærer i dåp? Vil det være rart å bruke den samme til begge barna?

Jeg syns du skal la den personen du ønsker skal bære, gjøre det. Syns ikke det er rart i det hele tatt!

Her snakker i om å bruke de samme faddere til barn nr 2 når den tid kommer.. Vi liker å ha litt struktur på ting nemlig
Gammel 13-12-2008, 11:02   #3
Supermedlem

emma-80 sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 998
emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Karette Vis post
Jeg syns du skal la den personen du ønsker skal bære, gjøre det. Syns ikke det er rart i det hele tatt!

Her snakker i om å bruke de samme faddere til barn nr 2 når den tid kommer.. Vi liker å ha litt struktur på ting nemlig
Ok, takk for det
Jepp, det gjorde venninna mi også! Samme faddere på begge ungene. Så det er det kanskje ikke så rart å la lillesøster bære igjen heller..
Gammel 14-12-2008, 21:17   #4
Medlem

Nutte sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 166
Nutte har en strålende fremtid.Nutte har en strålende fremtid.Nutte har en strålende fremtid.Nutte har en strålende fremtid.Nutte har en strålende fremtid.Nutte har en strålende fremtid.Nutte har en strålende fremtid.Nutte har en strålende fremtid.Nutte har en strålende fremtid.Nutte har en strålende fremtid.Nutte har en strålende fremtid.

Min søster er fadder for begge våre barn og hun bar begge gangene. Jeg er også fadder for begge hennes barn og bar de til dåpen.

Nutte er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-12-2008, 21:55   #5
Supermedlem

Klemmen sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 755
Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.

Snuppa var det eldste broren til som bar. To brødre, 1 søster og to venner var faddre.
Lillegutt var det bestevenninnen min som bar. En bror, 2 søstre og en venninne var faddre.

Storesøster 04
Lillebror 08
Klemmen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-12-2008, 22:01   #6
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,020
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Her var det vi som bar fram til dåpen.
Da det var vår tur (ren dåpsgudstjeneste med 10 barn) så ble dåpsbarnet overlevert til den som skulle holde under seremonien. Her hadde vi forskjellig. Min mor første gangen og min far andre gangen. De tre andre fadderne har vært de samme hos begge
Gammel 14-12-2008, 23:17   #7
Supermedlem

Theamor sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,016
Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.Theamor har en strålende fremtid.

Her har min mamma og svigermor båret jentene til dåp. Vi har åtte faddere og for oss var det unaturlig at en fadder skulle bære.. Jeg har selv tatt av lua!
Gammel 14-12-2008, 23:26   #8
Medlem

Zoomien sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: oslo
Meldinger: 116
MP Rating: 100% (1)
Zoomien har en strålende fremtid.Zoomien har en strålende fremtid.Zoomien har en strålende fremtid.Zoomien har en strålende fremtid.Zoomien har en strålende fremtid.Zoomien har en strålende fremtid.Zoomien har en strålende fremtid.Zoomien har en strålende fremtid.Zoomien har en strålende fremtid.Zoomien har en strålende fremtid.Zoomien har en strålende fremtid.

Hei...

Vi døpte gutten vår idag
Pappan bar stolt sin sønn inn i kirken ... vi gikk prosesjon etter søndagsskolebarna
Så fikk jeg han på fanget ... og bar han opp til selve dåpen! mere
Min venninde... en av fadder'ne tok av luen!
Det var seks faddere i alt (fem tilstede) mannens brødre m koner og to av mine venninder!

Dette er en etterlengtet sønn... og vi syns det var stor stas å bære han til dåpen selv!

Sist endret av Zoomien; 14-12-2008 kl 23:28.
Zoomien er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-12-2008, 23:29   #9
Supermedlem

Jannamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Børsa Trondheim
Meldinger: 812
Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi byttet litt på. vi har 4 faddere og under messen (katolsk dåp) satt vi alle 6 på første rad, og Edvardt gikk på rundgang. Under selve dåpen, byttet fadderene på for hver "sekvens" en holdt under salvinga, en under vannet, en under krismaen og en under velsignelsen...

Man gjør litt som man vil. Det falt seg veldig naturlig der og da for oss i hvertfall. Ikke noe vi hadde tenkt ut på forhånd
Gammel 14-12-2008, 23:30   #10
Supermedlem

Jannamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Børsa Trondheim
Meldinger: 812
Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Zoomien Vis post
Hei...

Vi døpte gutten vår idag
Pappan bar stolt sin sønn inn i kirken ... vi gikk prosesjon etter søndagsskolebarna
Så fikk jeg han på fanget ... og bar han opp til selve dåpen! mere
Min venninde... en av fadder'ne tok av luen!
Det var seks faddere i alt (fem tilstede) mannens brødre m koner og to av mine venninder!

Dette er en etterlengtet sønn... og vi syns det var stor stas å bære han til dåpen selv!
gratulerer så masse masse med dåp!! bilder??????? skulle gi deg prikk, men har visst gitt deg for mange i det siste

Stikkord
dåp, fadder

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:49.