Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Merkedager




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-08-2008, 12:18   #1
Supermedlem
 
Marilena sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: I huset mitt
Meldinger: 551
MP Rating: 0% (0)
Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.Marilena har et ubeskrivelig bra rykte.
Vanlig begravelse eller kremering?

Jeg tenker en del på hva som skal gjøres med "meg" etter at jeg dør.

Jeg får helt angst ved tanken på kremering. Brenne meg opp i en ovn?
Jada, jeg vet at jeg er død og ikke vil kjenne noenting, men allikevel...
Men så er det det å ligge under jorda å råtne da. Marken som kryper inn i øyne og ører og .


Hvilke tanker har _du_ om dette temaet?



Ja, jeg er litt sær.
__________________
Underveis mot et bedre liv.
Alenemamma til Erten-04 og Furten-06.
Gabriellas sång - mitt liv
Marilena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 12:23   #2
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,432
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vanlig begravelse eller kremering?

Jeg har tenkt en del tanker rundt dette, og jeg ville foretrukket kremering. Men jeg har sagt at det viktigste for meg er at de etterlatte får en greiest mulig opplevelse, så det får være opp til dem. Det er nok liten sjanse for kremering, da.

Det jeg har gitt rette personene beskjed om er at jeg ikke vil ha noe sorgtung orgelmusikk i begravelsen min.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-08-2008, 09:40   #3
Veteranmedlem
 
charlie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,346
MP Rating: 0% (0)
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vanlig begravelse eller kremering?

jeg har sagt til flere at jeg vil kremeres.

det syns jeg er mest renslig, og tar mindre plass på kirkegården (praktisk til det siste - og etter det...)

så har jeg sagt at jeg vil ha kransekake med flaggene på halv stang, men vet ikke om de respekterer det
__________________
hilsen fra


Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-08-2008, 09:46   #4
Veteranmedlem
 
Lille*My sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,661
MP Rating: 0% (0)
Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vanlig begravelse eller kremering?

Hva som skjer med meg når jeg har vandret er meg revnende likegyldig, men hvis jeg skulle være så uheldig å dø ung håper jeg noen av organene kan brukes til noe fornuftig.

Hvorvidt jeg skal kremeres eller ikke, om de velger å putte meg i jorda, eller å spre asken et sted, kirkelig eller human-etisk seremoni, eventuell musikk som skal spilles etc, det får de pårørende avgjøre. Det er jo de som skal forholde seg til det, så det viktigste er hva som føles riktig for dem. Men hvis jeg absolutt måtte avgjøre dette selv (noe som ville irritert meg, for da må jeg da vel omsider slippe å ta avgjørelsene) ville jeg sagt kremering, borgerlig bisettelse (så usentimental som mulig) og askespredning. Det siste fordi gravstøtter er himla dyre, og fordi jeg har sett veldig få som jeg synes er noe særlig fine, og fordi jeg selv har null interesse for hagearbeid, luking, vanning og stell av blomster, og derfor synes det ville være litt absurd om noen skulle forplikte seg til å holde et blomsterbed i live til minne om meg. Men som sagt, om de etterlatte skulle velge å gjøre det stikk motsatte; begrave meg hel i en kiste, ha en pompøs, kirkelig begravelse, prangende gravstøtte med blomsterbed som krever vanning og luking tre ganger i uka sommeren igjennom, så værsågod, hvis det gjør det lettere for dem.
__________________
Lille*My, stolt mamma til Johanne, juni 2005 og Eivor og Sigurd, oktober 2007

Sist endret av Lille*My; 29-08-2008 kl 09:59.
Lille*My er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2008, 08:58   #5
MTN
Veteranmedlem
 
MTN sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 3,009
MP Rating: 0% (0)
MTN har slått av rykte
Sv: Vanlig begravelse eller kremering?

Lille My :
__________________

MTN er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-10-2008, 21:05   #6
Juniormedlem
 
Ragnhild1962 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 30
MP Rating: 0% (0)
Ragnhild1962 er som en lysfontene.Ragnhild1962 er som en lysfontene.Ragnhild1962 er som en lysfontene.Ragnhild1962 er som en lysfontene.Ragnhild1962 er som en lysfontene.Ragnhild1962 er som en lysfontene.Ragnhild1962 er som en lysfontene.Ragnhild1962 er som en lysfontene.Ragnhild1962 er som en lysfontene.Ragnhild1962 er som en lysfontene.Ragnhild1962 er som en lysfontene.
Sv: Vanlig begravelse eller kremering?

Jeg skal kremeres, og det har jeg skriftlig også, slik at det ikke blir noen diskusjon rundt det om noe skulle skje.
__________________
Mamma til: Åse(1980), Linda(1982), Janne(1984), Elisabeth(1985) og attpåklattene, Victoria(2003) og Andreas(2007)

Mormor til 16
Ragnhild1962 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-10-2008, 21:34   #7
Supermedlem
 
Amaya sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Houston/s-Troendelag
Meldinger: 1,109
MP Rating: 0% (0)
Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vanlig begravelse eller kremering?

Kremering ville vel vaert greit, men jeg synes ogsaa at det maa vaere opp til de som skal deale med det. Hva enn gjoer livet letter for dem.
__________________


Alenemamma til Troy Des. 06

We worry about what a child will become tomorrow, yet we forget that he is someone today. ~Stacia Tauscher
Amaya er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-10-2008, 20:06   #8
Seniormedlem
 
Krynkel sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 2,809
MP Rating: 0% (0)
Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vanlig begravelse eller kremering?

Mine nærmeste vet at jeg ønsker å kremeres, og at jeg gjerne donerer organer om det er mulig. Det samme gjelder poden.

Selv om dette kan være et "guffent" tema syns jeg det er viktig at de nærmeste vet hva man ønsker.
__________________
MIN BLOGG

Krynkel og Poden 6 1/2 år.
Krynkel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-10-2008, 20:50   #9
Seniormedlem
 
2 fine barn sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,513
Blogginnlegg: 4
MP Rating: 0% (0)
2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vanlig begravelse eller kremering?

Jeg vil kremeres. Det er vel snart ikke plass til annet på kirkegårdene rundt om i landet, og jeg ser ikke vitsen med at jeg skal ligge der å ta opp mere plass enn jeg må
__________________
2 fine barn, Gutt 2003, Jente 2005 og bonusjente 1998

Det er vanskelig å være noe for andre, derfor er jeg noe for meg selv!!

2 fine barn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-10-2008, 22:15   #10
Medlem
 
Zenit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 243
MP Rating: 0% (0)
Zenit har en strålende fremtid.Zenit har en strålende fremtid.Zenit har en strålende fremtid.Zenit har en strålende fremtid.Zenit har en strålende fremtid.Zenit har en strålende fremtid.Zenit har en strålende fremtid.Zenit har en strålende fremtid.Zenit har en strålende fremtid.Zenit har en strålende fremtid.Zenit har en strålende fremtid.
Sv: Vanlig begravelse eller kremering?

Hvis man blir kremert, bestemmer da de pårørende hva som skal gjøres med asken? kan man f.eks ha en krukke med asken hjemme?

Muligens et dumt spørsmål... .men jeg lurer nå litt på dette....
__________________
1.......2.......3........4
Drop the idea of becoming someone because you are already a masterpiece.
You cannot be improwed.
You have only to come to it, know it, to realize it.

- Osho -
Zenit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:53.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com