Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Modne mødre




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-11-2007, 10:49   #1
Medlem
 
May Lise sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 347
MP Rating: 0% (0)
May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.
Eldstejenta mi er 5 år i dag

Kl 8.00 om morgenen den 15.11.02 gikk jeg og sambo smånervøse inn dørene på sykehuset i by'n. Dagen før hadde jeg vært inne til vurdering i forhold til å kure. De tok da slimproppen, i håp om at noe ville skje i løpet av natta, noe det ikke gjorde... Jeg ble lagt inn, fikk første kurtablett, ventet noen timer, men ingenting skjedde. De tok deretter vannet, rier kom, men ingen større åpning. Jeg fikk akupunktur, drypp. I timesvis lå jeg slik med rier i ett, men med for liten åpning for å få kunne satt epidural. Da jeg endelig hadde åpning nok til å få satt epiduralen fikk jeg melding om at anestesilegen ikke kunne komme (kun en på "huset"), pga en alvorlig trafikkulykke. Plutselig ble det koplet til en masse apparater til både meg og gullet. Lege var kommet til etter hvert, og fulgte oss de siste timene. Til slutt tilkalte de anestesilegen om at nå måtte han komme. Anestesilegen kom, epiduralen ble satt, men før den virket fikk de det plutselig travelt med å få jenta mi ut. Hun ble tatt med tang, og kom til verden kl 21.11. Vurderinger om å ta henne med tang var visst like mye pga av meg, og det de kunne lese ut av målinger i forhold til blodtrykk etc, men lille vennen selv begynte også å bli sliten.. Dette er det jævligste og det mest fantastiske som har skjedd meg. Etter en strabasiøs tørn, satt jeg der med min førstefødte i armene, 46 cm lang, 2828 gr... Hun var det skjønneste jeg hadde sett i hele mitt liv, nydelig fin. Jeg husker jeg satt der og slukte henne med blikket; det mørke håret, de blå øynene, de lange vippene, sugemerket på armen, den bittelille klumpen rett nedfor høyre øre, merket etter tanga i hodet, de små tærne, fingrene... fantastisk! Hun er født 11 dager over termin. I svangerskapet hadde hun kun fått mat gjennom en vene til morkaken (mot normalt 2-3). Dette er årsaken til at hun var så liten, og hadde de visst dette hadde de aldri latt meg gå 11 dager over. Vennen min hadde det ikke godt de siste dagene, og sugemerket på armen kan ha vært pga at hun har vært "sulten". Den lille klumpen under øret har hun ennå, vippene, øynene.... Helt utrolig at det er 5 år siden, og inn imellom der har det kommet to slike fantastiske til. Jeg er utrolig takknemlig...
__________________
Smil til verden, og den smiler tilbake....
nov 02, april 04, mai 07
May Lise er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-11-2007, 20:07   #2
Wit
Seniormedlem
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2003
Sted: På landet....
Meldinger: 2,985
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Eldstejenta mi er 5 år i dag

Så bra at alt gikk fint, og at hun idag er blitt en stor jente på 5 år
Gratulerer så masse med 5-års dagen
__________________
Wit og lille Ida født nov 03

Prosjekt kjøkken
Wit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-11-2007, 20:31   #3
VIP-Medlem
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 5,039
MP Rating: 100% (1)
Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.Hulda har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Eldstejenta mi er 5 år i dag

Gratulerer så mye med 5 årsdagen!
__________________
Tre gutter og en liten jente.
Hulda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-11-2007, 08:44   #4
Medlem
 
May Lise sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 347
MP Rating: 0% (0)
May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.May Lise har mye å være stolt av.
Sv: Eldstejenta mi er 5 år i dag

Takk skal dere ha jenter ...
Jeg er oversentimental om dagene. Ble nesten litt overveldende å ha halvtåring på onsdag og 5-åring i går... Tiden fyker av gårde. I løpet av onsdagskvelden laget jeg til prinsesserom til eldstejenta. Hun sover ganske tungt... Jeg hang opp nye rosa gardiner, en rosa sengehimling og hengeoppbevarer, samt pyntet med noen sommerfugl-pynteremser. Jeg bredde over henne med et nytt prinsesseteppe, og om morgenen fikk hun prinsessepute og prinsessekrone-kurver (tips: løp og kjøp, 30-40% på Kid interiør). Gleden og takknemligheten til jenta mi var ubeskrivelig... Dette har hun ønsket seg. Om hun ble lykkelig, så ble kanskje mammen enda lykkeligere over å se hvor gld hun ble....
Klem og takk igjen, ML
__________________
Smil til verden, og den smiler tilbake....
nov 02, april 04, mai 07
May Lise er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:29.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com