Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Modne mødre
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Vis resultat: Har du vært hjemme fra jobb selvom du ikke har vært spesielt syk?
JA 17 29.31%
NEI 41 70.69%
HUSKER IKKE 0 0%
Velgere: 58. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-09-2006, 12:58   #1
Supermedlem

Jessica sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Hedmark
Meldinger: 746
MP Rating: 0% (0)
Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.
Har du vært hjemme fra jobb selvom du ikke har vært spesielt syk?

Det er så mye prat om sykelønnsordningen og hvor mange som lurer systemet.....

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg har aldri vært hjemme fra jobb hvis jeg ikke var for dårlig til å gå på jobb. Jeg innbiller meg at mine arbeidskollegaer også var slik. Når jeg har vært syk har jeg kun tatt de dagene jeg trengte. Målet har vært å komme seg raskt på jobb igjen.

Derfor vil jeg spørre:

Har du vært hjemme fra jobb selvom du ikke har vært spesielt syk?
Jessica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2006, 13:27   #2
Veteranmedlem

Angelique sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Øst i landet
Meldinger: 3,155
MP Rating: 100% (3)
Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Har du vært hjemme fra jobb selvom du ikke har vært spesielt syk?

Jeg er aldri hjemme fra jobb dersom jeg ikke skulle være spesielt syk
Det kunne heller aldri falt meg inn å ta meg en fridag på denne måten
Gammel 14-09-2006, 13:43   #3
Æresmedlem

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Haugesund
Meldinger: 10,393
Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei...

September`02 og November`05
Vimsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2006, 13:46   #4
MKJ
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2003
Sted: oslo
Meldinger: 804
MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.MKJ er fantastisk mot andre.

Nei.. en gang er et gråsonetilfelle:

Jeg hadde en tidlig-tidlig abort, hadde veldig vondt den første dagen, og de to neste dagene brukte jeg på å komme meg ovenpå fysisk og psykisk. Hadde nok kommet meg på jobb om det gjaldt livet, men jeg var nok mer 'nede' enn jeg innrømmet for meg selv.
Gammel 14-09-2006, 13:49   #5
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 8,483
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, det har jeg ikke!
Gammel 14-09-2006, 13:58   #6
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,622
ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.

Tja. To ganger har jeg ringt og sagt at jeg var syk uten å være det. Første gangen hadde jeg blitt dumpa av kjæresten og så knust at jeg ikke kunne stoppe å gråte.

Andre gangen var jeg veldig sliten og borderline-deprimert over forhold på jobben. Trengte en dag borte fra det hele før jeg orket å ta det opp med sjefen.

Altså ikke syk, men arbeidsufør likevel etter egen vurdering.
ronja76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2006, 13:58   #7
Wit
Seniormedlem

Wit sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Sted: På landet....
Meldinger: 2,981
Blogginnlegg: 6
Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.

Her kunne jeg svare helt klart NEI!
For meg er heller det motsatte tilfelle. Jeg er nok oftere på jobb selv om jeg burde vært hjemme.

Prosjekt kjøkken
Wit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2006, 14:06   #8
Supermedlem

Kula sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 1,171
Kula har mye å være stolt av.Kula har mye å være stolt av.Kula har mye å være stolt av.Kula har mye å være stolt av.Kula har mye å være stolt av.Kula har mye å være stolt av.Kula har mye å være stolt av.Kula har mye å være stolt av.Kula har mye å være stolt av.Kula har mye å være stolt av.Kula har mye å være stolt av.

Nei det har jeg ikke. Men jeg har vært hjemme, og bare vært hanglete. De dager er over da jeg satt med 40 i feber og halsbetennelse og synes jeg var flink som var på jobb. Jaggu. Det var samme visa hver gang. Ei uke syk på jobb, og 2 uker sykemelding.

Jeg har egentlig ingen sympati, eller beundring for folk som kommer på jobb når de er "halvsyke". De smitter jo kollegaer, og resultater blir at mange unødig blir syke og borte fra jobb.
Gammel 14-09-2006, 14:28   #9
Supermedlem

Jessica sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Hedmark
Meldinger: 746
Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.Jessica har en strålende fremtid.

Det er jo hele tiden en vurdering man gjør. Forskjellen er nok terskelen for å være hjemme.

Er enig i at man ikke skal gå på jobb når man er syk. Man smitter opp andre, og hvis jeg hadde vært arbeidsgiver hadde jeg ønsket at folk holdt seg hjemme når de var syk i stedet for å kjøre seg ned. Det kan bli resultatet. Ingen gjør en god jobb når de er syke.
Jessica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2006, 14:30   #10
Veteranmedlem

Inagh sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,574
Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er vel snarere typen som går på jobb...
hangler meg gjennom dagen...
og som til slutt får streng beskjed av sjefen om å gå hjem og legge meg...

Inagh er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:49.