Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Modne mødre




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-03-2007, 15:04   #1
Wit
Seniormedlem
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2003
Sted: På landet....
Meldinger: 2,985
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.
Mamma, hva er.......

Ja, det er vel et spørsmål vi får ofte for tiden. Eksempel kan være...

I: Mamma, hva er det der på TV'n
J: Det er noen mennesker som sitter og ser på henne som prater
I: Ja, men mamma, hvor bor alle de mennskene som er på TV'n?
J: De bor i Amerika....
I: Åja, jeg lurte bare siden det ikke var plass til alle sammen her.....

I: Mamma, må de skjære opp magen til mamma'ene for å få babyene inni magen?
J: Neida, babyene kommer inni når de er så bittesmå at det ikke er så vanskelig. Husker du ikke bildet du har sett av deg når du var inni magen til mamma?
I: Joda, men mamma..... kom jeg ut for å spise da?
J: Neida vennen, du fikk mat gjennom en slange fra mamma...
I: Åja.... fikk jeg baby-grøt da eller???
J: Neida, du spiste det samme som meg..
I: Hva gjorde jeg når du spiste noe jeg ikke likte da? Som paprika??


Hva svarer man? Spørsmålene bare popper ut, og det er ikke alltid like lett å svare nei... Og innimellom vet du faktisk ikke hvor mye du BØR forklare heller... Vi prøver å svare så langt det er mulig og vi gir henne aldri gale svar, bare litt mer vage liksom Særlig når det er snakk om barn som kommer inn og ut av magen.... Er liksom litt vanskelig å forklare HELE forplantningslæren enda synes jeg
__________________
Wit og lille Ida født nov 03

Prosjekt kjøkken
Wit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-03-2007, 17:45   #2
Supermedlem
 
tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,114
MP Rating: 100% (9)
tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Mamma, hva er.......

Herlige samtaler da. Så får en jo bare forklare utifra alder og modenhet. Det er jo så spennende at de filosoferer så mye.
__________________

tranquil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-03-2007, 12:22   #3
Supermedlem
 
dior sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Sted: langhus / akershus
Meldinger: 1,156
MP Rating: 100% (2)
dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.
Sv: Mamma, hva er.......

Herlig De barna de barna... hehe....
__________________
klem fra DIOR

www.junev.piczo.com
dior er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-03-2007, 12:29   #4
Supermedlem
 
dior sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Sted: langhus / akershus
Meldinger: 1,156
MP Rating: 100% (2)
dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.
Sv: Mamma, hva er.......

Jeg har forresten vært igjennom temaet hvordan babyene kommer ut.... og ikke minst hvorfor man gidder, orker å ta tiss mot tiss - det er jo så ekkelt!!! Min sønn skal ikke ha barn fordi det er så ekkelt å lage de. Han skal kjøpe de fra kina.... Jeg sa: Det skal jeg minne deg på når du blir 16, 17 år... hehe... Spørs om han synes det er like ekkelt å øve på "å lage barn" da....

Og det er mange vanskelige spørsmål - feks tar man tissen inni eller bare inntil - en gang eller to ganger frem og tilbake eller - er det vondt, ekkelt - du ville vel ikke det mamma..... Hvorfor gjorde dere det da - MÅ man det - Hvem har bestemt noe så ekkelt. æsj... assa....

Det er pokkern ikke lett å ha svarene på strak arm hele tiden når man har nysgjerrige barn. Jeg prøver å forklare som best jeg kan på en mild måte....
__________________
klem fra DIOR

www.junev.piczo.com
dior er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-03-2007, 12:31   #5
Medlem
 
Mayamor sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Meldinger: 353
MP Rating: 0% (0)
Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.Mayamor er et navn alle kjenner.
Sv: Mamma, hva er.......

Herlige kommentarer.
__________________
fra Mayamor

Mayamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2007, 13:17   #6
Supermedlem
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hønefoss
Meldinger: 567
MP Rating: 0% (0)
Studenten har mye å være stolt av.Studenten har mye å være stolt av.Studenten har mye å være stolt av.Studenten har mye å være stolt av.Studenten har mye å være stolt av.Studenten har mye å være stolt av.Studenten har mye å være stolt av.Studenten har mye å være stolt av.Studenten har mye å være stolt av.Studenten har mye å være stolt av.Studenten har mye å være stolt av.
Sv: Mamma, hva er.......

Utrolig hva de kan få trøkt ut av seg.
Studenten er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-03-2007, 21:16   #7
Medlem
 
Lonelotte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Langhus
Meldinger: 140
MP Rating: 0% (0)
Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.
Sv: Mamma, hva er.......

Helt herlig, syns jeg....barn er så skjønne sånn
__________________
Livet er herlig dere!

Gutt 1995 jente 1999
Lonelotte er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-04-2007, 07:24   #8
Veteranmedlem
 
C@mill@ sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 4,542
MP Rating: 0% (0)
C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Mamma, hva er.......

Så herlig.
Har tydeligvis litt i vente når Propellen blir større..
__________________
Propellen januar 05
C@mill@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-04-2007, 10:22   #9
Medlem
 
Lonelotte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Langhus
Meldinger: 140
MP Rating: 0% (0)
Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.
Sv: Mamma, hva er.......

Sitat:
Opprinnelig postet av C@mill@
Så herlig.
Har tydeligvis litt i vente når Propellen blir større..
Ja, det kan jeg love deg
__________________
Livet er herlig dere!

Gutt 1995 jente 1999
Lonelotte er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-04-2007, 11:24   #10
Supermedlem
 
unnihg sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Sted: søvik
Meldinger: 558
MP Rating: 100% (1)
unnihg har en strålende fremtid.unnihg har en strålende fremtid.unnihg har en strålende fremtid.unnihg har en strålende fremtid.unnihg har en strålende fremtid.unnihg har en strålende fremtid.unnihg har en strålende fremtid.unnihg har en strålende fremtid.unnihg har en strålende fremtid.unnihg har en strålende fremtid.unnihg har en strålende fremtid.
Sv: Mamma, hva er.......

her lurte storebror på om jeg hadde spist en baby siden den lå i magen min. han ville også krype inn til babyen i magen for å leke med den og gi den mat, for den måtte da være veldig sulten der inne.
__________________
André 2002 MA uke 8,okt- 2007
unnihg er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:29.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com