Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-05-2004, 19:11   #1
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Det prikker og klør!

I går kveld begynte det plutselig å klø veldig på hele siden på langfingeren på venstre hånd. Klødde til det kom små blemmer! Når jeg skvisa dem kom det litt blankt ut av dem..
Så begynte det å klø inni hendene.. så ingen blemmer der. Etter vi hadde lagt oss begynte det å klø på innsiden av håndleddene.. der også kom det små blemmer, men de så ikke helt like ut som de på fingeren. så mer ut som små stikk.. uten den prikken i.
Nå klør og prikker det veldig inni henden og på innsiden av håndleddene! Men ser ingen blemmer.

Noen som vet hva det kan være
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2004, 21:10   #2
Veteranmedlem

Heidi sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 3,525
MP Rating: 0% (0)
Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.
Sv: Det prikker og klør!

..Allergi? Vanskelig å si gitt Får håpe at det har gitt seg nå

Ikke klø, legg heller isbiter på, eller en iskald klut..iskaldt vann..Skjønner?

Heidi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2004, 21:33   #3
Tidligere bruker
Gjest

Det klør ikke på samme sted som i går, men det prikker fortsatt veldig inne hendene. Kjennes nesten ut som jeg har tatt på glava.. men jeg har jo ikke det da..
Begynte også å klø opp hånda, det ble også noen prikker der når jeg klødde.. men er borte nå 10 min senere.
Nå synes jeg det prikker og klør overalt. Prikker under føttene nå, det er ikke bare noe jeg innbiller meg. Kjennes ut som når jeg begynte å få masse vann i svangerskapet..
Får se om det gir seg, hvis ikke må jeg vel til legen..
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2004, 23:17   #4
VIP-Medlem

maylen sin avatar

Sted: finnmark
Meldinger: 5,362
maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.

vask området når blemmene sprekker.. er det bakterier der så er det måten det sprer seg på..
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2004, 23:18   #5
VIP-Medlem

maylen sin avatar

Sted: finnmark
Meldinger: 5,362
maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.

Robin Andre? det heter min eldste også..
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-06-2004, 09:15   #6
Veteranmedlem

Heidi sin avatar

Meldinger: 3,525
Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.

Hm..Kom på at den gangen jeg var sliten og gikk ned i vekt, prikket det og klødde det over hele kroppen. Men jeg kan ikke huske noen form for utslett. Ikke sikkert det er det samme, men er du sliten, så kan du jo prøve å hvile deg litt?

Fortsetter det og det plager deg, skader det jo ikke å høre med legen din?

Heidi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-06-2004, 17:37   #7
Tidligere bruker
Gjest

Hmm.. kanskje jeg går ned i vekt? Lov å håpe. Tror egentlig ikke det, siden jeg enda ikke fikk igjen kanppen i buksa jeg kjøpte til jul..
Har ikke hatt noe utslett idag, bare litt prikking..
Gammel 04-06-2004, 09:56   #8
VIP-Medlem

Jessie sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Toppen av kransekaka
Meldinger: 5,488
Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.Jessie har et ubeskrivelig bra rykte.

Du, dette hørtes veldig ut som det jeg hadde en 2-års periode.. (ikke for å skremme..) Men jeg ble rett og slett allergisk mot såpeprodukter.. ble så ille tilslutt at jeg måtte dusje med hansker.
Dette forsvant like plutselig som det kom....

Det klødde litt, og var blemmer med væske inni... var hos hudlege, men hun skjønte ikke annet enn at jeg ikke tålte såpe lenger.. prøv ut om det kan være det. Det svir/klør ekstra når du har hatt såpe på fingrene..

Lykke til, håper det gir seg!

"Snille piker kommer til himmelen, slemme piker kommer dit de vil."
Jessie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-06-2004, 12:34   #9
Tidligere bruker
Gjest

Hmm.. ja det kan jo faktisk være det.. Nå har det ikke vært så ille de 2 siste dagene. Har heller ikke sett flere blemmer.
Jeg vasket hendene veldig ofte en periode da Sander hadde små "overraskelser" veldig ofte..
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:17.