Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-07-2004, 18:55   #1
Supermedlem

Ingeborg sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Arktis
Meldinger: 1,463
MP Rating: 0% (0)
Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.
Hvor mye må en "svak strek" på en graviditetstest vises???

Har akkurat tatt en test, en Quick Response, og fikk en helt ufattelig svak strek i svarvinduet. Teststreken er kjempemørk.
Og med svak mener jeg så svak at den så vidt kan sees.

Først tenkte jeg , for jeg så ikke noe. Så kikket jeg nærmere..... og nå vet jeg liksom ikke helt hva jeg skal tro. Vises bare streken "gjennom" eller har jeg svake spor av hcg?

Hadde jo liksom ikke planer om å bli gravid ennå, siden gutten bare er 5 mnd......

Noen som har sett noe liknende?
Gammel 08-07-2004, 19:57   #2
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Langhus
Meldinger: 1,439
Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.
Sv: Hvor mye må en "svak strek" på en graviditetstest vises???

Når jeg ble gravid med Lillemor, så vistes det nesten ikke.. Jeg tok testen samme dag som jeg skulle hatt mensen. Måtte se etter både en og to og tre ganger.. Ta en ny test i morgen eller om noen dager..? Eller stikk innom legen, det er kanskje det beste?
Lykke til uanset
Linnen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2004, 19:58   #3
Æresmedlem

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Haugesund
Meldinger: 10,387
Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.

En strek er en strek.

September`02 og November`05
Vimsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2004, 19:59   #4
Supermedlem

Christinemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 1,071
Christinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Christinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Christinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Christinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Christinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Christinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Christinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Christinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Christinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Christinemor har et ubeskrivelig bra rykte.Christinemor har et ubeskrivelig bra rykte.

hei jeg hadde samma opplevelse som deg,jeg trodde ikke at det var noe men så nærmere på testen så var det et lite + så du er nok gravid men å sjekke det hos legen er vel det beste
Gammel 08-07-2004, 20:19   #5
VIP-Medlem

caja sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Lier
Meldinger: 5,758
caja har et ubeskrivelig bra rykte.caja har et ubeskrivelig bra rykte.caja har et ubeskrivelig bra rykte.caja har et ubeskrivelig bra rykte.caja har et ubeskrivelig bra rykte.caja har et ubeskrivelig bra rykte.caja har et ubeskrivelig bra rykte.caja har et ubeskrivelig bra rykte.caja har et ubeskrivelig bra rykte.caja har et ubeskrivelig bra rykte.caja har et ubeskrivelig bra rykte.

Forrige gang jeg ble gravid tok jeg QR test to dager før IKM, Jeg prøvde å bli gravid og ble skikkelig skuffet da jeg så ned på testen. Jeg satt og kikket og kikket og jaggu kunne jeg skimte en rød SVAAAAK strek. Jeg tok testen ned til pappan og han så den så vitt det var han å.Tok en ny test dagen etter og den var like så svak. 4 dager senere var tok jeg en CB og den var kjempe sterk ja. Jeg var gravid og Fabian er 9mnd og 5 dager gammel.

Lykke til. Håper du får det svaret du ønsker ved neste test.
Leo Aaron ble født 060809 kl 00:22 Han veide 2120g og var 43cm lang, han døde helt uventet 190809
Lille Alva ble født 060408 kl 13:51 Hun veide 2630g og var 44cm lang
Fabian ble født 031003 kl 03:45 Han veide 2610g og var 49cm lang
Kaja ble født 311096 kl 13:51 Hun veide 2540g, lengde ble ikke målt
Leo sin minnevideo <3
caja er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2004, 20:25   #6
Æresmedlem

Lilith sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 13,504
Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.

Jeg fikk en nesten usynlig strek da jeg var gravid.
Gammel 08-07-2004, 20:32   #7
Medlem

Lilletina sin avatar

Sted: Trondheim
Meldinger: 230
Lilletina er som en lysfontene.Lilletina er som en lysfontene.Lilletina er som en lysfontene.Lilletina er som en lysfontene.Lilletina er som en lysfontene.Lilletina er som en lysfontene.Lilletina er som en lysfontene.Lilletina er som en lysfontene.Lilletina er som en lysfontene.Lilletina er som en lysfontene.Lilletina er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lilith
Jeg fikk en nesten usynlig strek da jeg var gravid.
Jeg også! Hadde tatt en ny imorra og bestilt time hos lege

Lilletina og Mia
Lilletina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2004, 20:35   #8
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Streken med sistemann var knapt synbar, og gravid var jeg!

Lykke til!

Sist endret av Tidl. bruker; 08-07-2004 kl 20:37.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2004, 21:01   #9
Supermedlem

Ingeborg sin avatar

Sted: Arktis
Meldinger: 1,463
Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.Ingeborg er et navn alle kjenner.

Okei, så da er det altså mulig......

Den streken er så svak at jeg må konsentrere meg om å se den. men den er der, believe me, jeg har vært og tatt den ned av badehylla sikkert tyve ganger nå, og den ER der. Hver gang. Men like svak.

Har ikke anelse om når jeg evt. kunne blitt gravid, det kan jo ha skjedd når som helst. Begynte å ha sex igjen etter 4 uker, men jeg har ikke hatt mensen ennå. Ikke for at det er noen sikkerhet, men inntil nylig har jeg ammet hver natt. Nå ammer jeg noen netter. Ikke for at det heller er noen sikkerhet, men..... Jeg hadde liksom ikke ventet meg dette.
Grunnen til at jeg tok test var at jeg syntes det kjentes så "rart" ut, så ville jeg bare være sikker...... Jaja.
Får ta ny test i morgen tidlig, har kjøpt dobbelpakning.
Har noen hørt om noen som har fått supersvak strek og IKKE vært gravid????

Takker for svar, forresten.
Gammel 08-07-2004, 21:02   #10
Supermedlem

cleo sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 1,172
cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.

En strek er en strek Jeg hadde en kjempesvak strek ved første test, men det var vel fordi jeg testet dagen etter jeg skulle hatt menesen... Streken ble sterkere utover uka.

Okt. 02 og Mars 06
cleo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:04.