Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-10-2008, 10:57   #1
Medlem
 
geysirland sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 484
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 0% (0)
geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.
Hvordan steller du ansiktet ditt??

Jeg er helt nerd på ansikt pleie. Trenger noen ideer.

Jeg syns jeg ser helt for jævlig ut. Har aldri vært flink til å bruke kremer ditt og datt eller rense ..maske etc... Men hva er lurt å begynne med hvis man skal starte ett sted. Føler jeg ser ut som en olding. Er 40 år.

Nesten så jeg føler mange ganger at nå er livet over at jeg bare blir seende værre og værre ut. ( Det er litt spøk da).

Noe som irriterer meg er at under ene øyet så har jeg noen hvite klumper..små... er sånne jeg ser for meg gamle damer får. Det er ikke kviser. Er det noe å gjøre med det???

Hva er lurt å starte med. Og hvilke merker anbefaler dere???

Vil helst at det ikke skal koste en forume da.

Og hvor mye tid tar det å fikse på ansiktet hver dag???

Er litt sånn utålmodig jeg når det gjelder å bruke tid på sånt.

Men vil så gjerne prøve å gjøre noe med meg sjøl. Er feit og, men det får jeg ta i andre rekke tenkte jeg når jeg får bedre tid for meg sjøl igjen.

Alle tips mottas med takk.
__________________
Desember 06
August 08
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 11:08   #2
Veteranmedlem
 
Phoeebee sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Hillbillyhelvete
Meldinger: 3,418
MP Rating: 0% (0)
Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan steller du ansiktet ditt??

Jeg bruker tretrinns-serien til Clinique. Koster ikke allverden, og fungerer bra. Finn den som passer for din hudtype. (Spør på parfymeriet) Vask ansiktet med såpen (evt. gel/creme), bruk ansiktsvannet på en bommulsdott og stryk over huden, og smør på fuktighetskrem. Gjøres morgen og kveld.

Så kan du bruke en peelingcreme en gang i uken. Evt. lage selv av olje og salt. (Olje og havsalt er fantastisk til å skrubbe hele kroppen med.)
__________________
Phoeebee er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 11:59   #3
Seniormedlem
 
E-78 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,682
MP Rating: 0% (0)
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan steller du ansiktet ditt??

Vaske ansiktet tar jeg i dusjen. Reint vann
__________________
f.01 f.02 f.05

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 12:09   #4
Medlem
 
Cassandra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Helgelandskysten
Meldinger: 447
MP Rating: 0% (0)
Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan steller du ansiktet ditt??

Jeg er heller ikke særlig flink til dette. Selv om jeg har produktene. Siden jeg ikke sminker meg blir det liksom ikke naturlig å rense ansiktet ved kveldstid. På morran vasker jeg det kun med vann. Jeg har et sånt renseskum som er rens og ansiktsvann i ett. Det burde jeg egentlig ha tid til å bruke.
Ellers kan det være greit å bruke en øyekrem i tillegg til fuktighetskremen.
Når man har bikket tredve bør man visst ihvertfall begynne å rense huden og pleie den. Så jeg går dermed på overtid når det gjelden den saken.
__________________
Hilsen Cassandra og Storesøster mars 2004 + Lillesøster 02.12.06
Cassandra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 12:16   #5
Supermedlem
 
Simba 1 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,154
MP Rating: 0% (0)
Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan steller du ansiktet ditt??

Cliniques 3 trinns hudpleie serie brukte jeg også for noen år tilbake, men jeg syns ikke den funket så godt.

Siden jeg bruker sminke hver dag, renser jeg ansiktet med en cleansing foam som jeg kjøper på dagligvare butikken, det er en blå flaske med skum på pumpe. Vann på vaskeklut + litt skum, og du blir ren. Deretter tar jeg på dagkrem hvis det er morgen, eller nattkrem hvis det er kveld.

Hvis du ikke bruker sminke, holder dette.

Peeling bruker jeg omtrent aldri, det må i såfall være rett før julebord
Og toner (ansiktsvann) bruker jeg heller aldri.
__________________
Hilsen Simba 1 og ungene (2002 og 2005)
Simba 1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 12:19   #6
Æresmedlem - Moderator
 
Helene Harefrøken sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Sted: Midgard
Meldinger: 16,871
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 100% (1)
Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan steller du ansiktet ditt??

Sitat:
Opprinnelig postet av E-78 Vis post
Vaske ansiktet tar jeg i dusjen. Reint vann
Samme her, eller en klut om jeg ikke skal dusje. Jeg dusjer alltid på morgenen og da blir det klut på kvelden. Også smører jeg meg med fuktighetskrem. Ikke noe mer. Bruker nesten bare sminke til helg og ved spesielle anledninger, så trenger ikke å bruke sminkefjerner hver dag.

Slike hvite prikker har både søsteren min og samboeren min, begge er under 30 år, så det kommer nok ikke av alderen
__________________
Helene Harefrøken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 12:22   #7
Seniormedlem
 
Kosmokula sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim (Ylvingen)
Meldinger: 2,988
MP Rating: 100% (1)
Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan steller du ansiktet ditt??

Vasker ansiktet med Clinique ekstra mild ansiktssåpe
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Sånn ca. annenhver dag bruker jeg Dermalogica daily microfoliant
- den jevner ut pigmenteringen i huden (skal ihvertfall det )
Huden føles ihvertfall superren etterpå når jeg tar på den.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Så bruker jeg kun ansiktskremer fra Dermalogica fordi det er den eneste huden min liker rett og slett.
Det varierer etter årstid hvilken jeg bruker, huden min blir f.eks mye tørrere på vinteren så da må jeg ha en annen enn om sommeren når hun min er normal.
__________________
LM feb'05 & O sept'06
Kosmokula er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 12:25   #8
Seniormedlem
 
Kosmokula sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim (Ylvingen)
Meldinger: 2,988
MP Rating: 100% (1)
Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan steller du ansiktet ditt??

Sånne hvite klumper er talg, og det må man til hudpleier å fjerne visstnok.
__________________
LM feb'05 & O sept'06
Kosmokula er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 12:59   #9
Medlem
 
geysirland sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 484
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 0% (0)
geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan steller du ansiktet ditt??

Hei takk for mange svar.

Jeg bruker ikke sminke skal sies da.

Men takk for mange tips.

OK hudpleier er nok tingen for meg med disse klumpene..liker dem ikke.
__________________
Desember 06
August 08
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 13:14   #10
Supermedlem
 
MariaB sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 1,074
MP Rating: 0% (0)
MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.
Sv: Hvordan steller du ansiktet ditt??

Sitat:
Opprinnelig postet av geysirland Vis post
Hei takk for mange svar.

Jeg bruker ikke sminke skal sies da.

Men takk for mange tips.

OK hudpleier er nok tingen for meg med disse klumpene..liker dem ikke.
Jeg har også disse hvite klumpene, og jeg er bare 23

Vasker ansiktet med vaskekrem fra Cosmica på kvelden, og bruker krem morgen og kveld.
__________________

Emil ble født 16.07.08
MariaB er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:24.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com