Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-06-2009, 11:54   #1
VIP-Medlem

Janis sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 5,005
MP Rating: 0% (0)
Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.
Jeg får ikke sove!

Blir sprø

Ingen bekymringer å nevne, ikke vondt- ingenting.

Får bare rett og slett ikke sove Innsovning er vel problemet.

Er jo helt kake om morgenen

Tips?

Janis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 12:44   #2
Supermedlem

tranquil sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,313
MP Rating: 100% (10)
tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg får ikke sove!

Prøv Valerina Natt, du får kjøpt det på apoteket. Fungerer ihvertfall for meg når jeg sliter med innsovninga.
Velkommen til Valerina – Informasjon om naturlegemiddel Valerina Natt og Valerina Forte

Sist endret av tranquil; 03-06-2009 kl 13:08.
tranquil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 12:49   #3
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 2,206
Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.

Vanlige tips (søvnhygiene):

Unngå kaffe, cola, røyk og alkohol på kvelden.
Ikke legg deg sulten, men unngå tunge, fete måltider før sengetid.
Ta et varmt bad før du legger deg.
Mosjon/frisk luft..
Ikke ligg for lenge våken. Stå opp igjen etter 20 min
Bruk sengen til søvn og sex, ikke mat, tv, pc osv.

I verste fall kan legen skrive ut resept på innsovningstabletter. I perioder har jeg gått på dette for å få en skikkelig natts søvn. Problemet mitt er at jeg ikke får sove igjen når jeg blir vekket om natten.
Gammel 03-06-2009, 17:39   #4
Æresmedlem

Lilith sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 13,504
Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.

Masse frisk luft og mosjon, og et sundt kosthold. Det hjelper hvertfall meg. I perioder med lite mosjon og frisk luft ligger jeg og kikker i taket hele natten..
Gammel 19-06-2009, 09:21   #5
Seniormedlem

Lottiz sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 2,174
Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.

Jeg fikk utskrevet Vallergan allergitabletter engang jeg ikke fikk sove på lenge
Gammel 19-06-2009, 10:22   #6
Seniormedlem

Frysh sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,642
Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.

Kan det være at du sliter siden det er lysere på kvelden?

Prøve øyebind f.eks.?
Gammel 22-06-2009, 11:54   #7
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,699
Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.

*Ikke drikk kaffi etter kl 18.00, om du drikker senere bruk i såfall koffein fri! bør også unngå vanlig te, urte-te er bedre.
*ikke spis kvelds etter kl 20.00.
*gå en tur på kvelden ca 2 timer før leggetid.
*du kan prøve valerina natt, event valerina forte. Godnatt-te ( fås på coop bla) er også verdt et forsøk.
*Varm melk med honning kan også virke søvndyssende...
*Et varmt avslappende bad, event med aromatp.olje i, likeså.
*Luft godt på soverommet før leggetid..

lykke til.
Gammel 22-06-2009, 12:02   #8
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 20,957
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har god erfaring med Melatoninkapsler ved innsovingsproblemer. Gir ingen hangover og ikke tyngre søvn.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-06-2009, 10:12   #9
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 9,287
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe Vis post
Jeg har god erfaring med Melatoninkapsler ved innsovingsproblemer. Gir ingen hangover og ikke tyngre søvn.
Signerer den
Fikk det av legen min nylig og løste alle problemer for meg uten at jeg fikk effekten at jeg var dautrøtt dagen etterpå!
Gammel 25-06-2009, 11:34   #10
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,856
MP Rating: 100% (1)
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har og melatonintabeletter som hjelper med å sovne og å holde søvnen natta gjennom om ikke barna vekker meg da.
Men de er merket med rød varseltrekant, så mulig man blir noe sløvet.
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:21.